حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله حمل و نقل در ایران خودرو

اختصاصی از حامی فایل مقاله حمل و نقل در ایران خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حمل و نقل در ایران خودرو


مقاله حمل و نقل در ایران خودرو

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:31

فهرست مطالب:

مقدمه    1
صنعت خودرو سازی     2
ساپکو.....................................................................................    5
سمند ریل.................................................................................    7
پارکینگ  5 و 6........................................................................    9
امسان    10
سایت ترانزیت بدنه ها(06) وانبار35    11    
سایت قدس    12
سایت شهرستان    13
ریخته گری    14
حراست    15
گمرک    16
کانتینر امانی    17
ECMT    18
راه نامه CMR      19
TIR    20
ادعا و شکایت    21
نمونه ای از اسناد    22
نمونه عکس    26

 

 

مقدمه
سالها قبل شرکتی پا به عر صه ظهور نهاد که نام پیکان قطعه را با خود داشت یعنی سال 73 این شرکت ابتدا با ارایه خدمات ترابری در داخل و خارج ایران خودرو وامور پشتیبانی کار خود را شروع کرد لیکن  با گذشت سه سال و با افزایش تخصص و انجام بهینه امور با موافقت مسئولین وقت ایران خودرو به پارکهای صنعتی ایران خودرو تغییر نام داد اکنون سال 76بود و طبیعی بود که می بایست به حوزه عملکردی خود می افزود لذا پس از مدتی با نام ایسیکو امور پیمانهای ایران خودرو در سواری سازی را به عهده گرفت یعنی به علاوه کلیه امور غیر تولیدی مرتبط با تولید .
سال84 فرا رسیده بود و ایسیکو راه طولانی ای در پیش داشت ازPM  گرفته تاEM  دستگاهها ، لیفتراکها، ساختمانها وحتی نهار خوری ها، به  هر جا  که  چشم  می انداختی  روی تابلو نام شرکت  ایسیکو را  میدیدی این افتخار بزرگی بود برای ایسیکو چرا که بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه را  استعانت  میکرد و برای ایران خودرو هم امری قابل توجه چرا که هشتادو پنجمین شرکت ایرانی را با خود همراه می دید ،  و امروز تو اینجایی –  ایسیکو-  ایران خودرو و با  همه این سالها افتخار همراه شده ای پس بکوش تا بر آن بیفزایی


صنعت خودرو سازی

صنعت خودرو سازی به عنوان یکی از نو پاترین صنایعی که در دهه اخیر با توجه به افزایش تقاضای عمومی شتاب بیشتری گرفته است، صنعتی است که تقریبا از سال 1340 با تاسیس شرکت خودرو سازی ایران ناسیونال در خیابان اکباتان توسط برادران خیامی به طور رسمی وارد ایران شد و بعد از انقلاب اسلامی به ایران خودرو تغییر نام داد.
 در حال حاضر شرکت های عمده خودرو سازی مرتب، پارس خودرو، مدیران خودرو، زاگرس خودرو، کرمان خودرو، رخش خودرو دیزل، سایپا، و ایران خودرو واردات، مونتاژ و تولید خودرو در ایران را بعهده دارند که در این بین 65% تا 70% تولیدات توسط شرکت ایران خودرو انجام می گیرد.

ایران خودرو در سال 1374 همکاری گسترده ای را با شرکت پژو فرانسه آغاز کرد به گونه ای که در سال 1384 یعنی پس از یک دهه در آمد پژو از بازار ایران به یک میلیارد یورو رسید.
 ایران خودرو در حال حاضر 16 نوع خودرو سواری و وانت، 4 نوع کامیون و کامیونت، 5 نوع اتوبوس و 2 نوع مینی بوس و ون را تولید و برخی از آن تولیدات را نیز به اقصی نقاط دنیا صادر می کند.
سه رکن اصلی تحقق صادرات الزام اقتصادی ، سیاسی  و یا  اجتماعی است .سهم صادرات ایران خودرو از صنعت خودرو 1% قطعه و 1%  خودرو میباشد و در سال 1390 پیش بینی میگردد به حدود دو میلیارد دلار درامد ناخالص ملی  و 23000 شغل دانش محور برسد.

همانگونه که در نمایشگاه خودرو  پاریس شاهد آن بودیم چین پس از قبضه کردن صنعت منسوجات به صنعت خودرو هم هجوم آورده و خودروهای هیبریدی در این نمایشگاه  نمایانگر آن است ایران خودرو هم به این مهم پی برده وقیمت 30 درصد کمتر از خودروهای اروپا یی و ایرانی  چین ایران خودرو را به تحول وا داشته است وتولید خودروهای صادراتی و قطعات در جریان تولید معمول (برابر بودن کیفی) مبین این حرکت است و نمونه دیگر تولید انحصاری 206 صندوقدار میباشد. امید است شاهد موفقیت بیش از پیش این خانواده بزرگ باشیم.

با توجه به حجم بالای تولید و با توجه به برنامه راهبردی ایران خودرو مبنی بر به حرکت در آوردن سمند در تمامی خیابان های خاورمیانه و افریقا به عنوان یک خودرو ملی و بومی نیاز به بازوی توانائی جهت کمک به واحد صادرات احساس شد.
 این مهم را شرکت ایسیکو بعهده گرفت. با ایجاد سایتهای سنگال و با صادرات سالانه 10000 خودرو سمند و سهم 60% ایران خودرو در این سایت، سنگال به عنوان دروازه ورودی سمند به غرب افریقا انتخاب شد.
 با توجه به اینکه در 5 سال آینده 50% سهم تولید اختصاص به صادرات خواهد داشت به گفته مسئولین رده بالای کشور افزایش قدرت دیپلماسی ایران را موجب خواهد شد چرا که با تولید خودرو در فراسوی مرزها ایران خودرو بازوی توانای این دیپلماسی خواهد بود که به اهمیت بیش از پیش شرکت ایسیکو در این بین بیشتر واقف خواهیم شد.

قابل ذکر اینکه هر سمند بین 9000 تا 14000 دلار و حتی در روسیه بدلیل شرائط آب و هوائی متناسب با خودرو سمند تا 16500 دلار برای کشور ارز آوری دارد.
 اجرا بهینه و انجام تعهدات در ارسال خودرو، بدنه، قطعات مورد نیاز و ... به خارج از کشور امر مهمی است که شاید از خود نفس صادرات مهمتر باشد زیرا انجام به موقع تعهدات قانون نانوشته تجارت بین الملل است و این امر خطیر بر عهده شرکت ایسیکو قرار گرفته است.
علاوه بر ارسال قطعات به سایت سنگال، شرکت ایسیکو مسئولیت حمل قطعات و خودرو کامل به کشورهای بلاروس، سوریه، ونزوئلا، مصر، آذربایجان، ترکیه، فرانسه، عراق و به طور موردی برخی کشورهای دیگر را برعهده دارد که در این بین کشورهای آذربایجان، بلاروس، ونزوئلا، سوریه و سنگال از اهمیت بیشتری برخوردارند.

جالب است بدانید ایران خودرو 25%  از سهم بازار خودرو در سوریه را در اختیار دارد و در میان 45 برند معروف در ترکیه خوش درخشیده است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله حمل و نقل در ایران خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد