حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز مربوطه

اختصاصی از حامی فایل مقاله اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز مربوطه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز مربوطه


مقاله اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز مربوطه

فایل بصورت ورد (قابل ویرایش) و در 122 صفحه می باشد.

 

۱-۱-مقدمه   ۱
فصل دوم :   ۸
۲-۱-تعریف شمعهای مکشی:   ۸
۲-۲-مزایای شمعهای مکشی:   ۹
شمعهای مکشی چگونه نصب می شوند و چگونه کار می کنند :   ۱۰
۲-۳-روشهای نصب   ۱۲
۲-۴-رفتار خاک در حین نصب شمع   ۱۶
۲-۵-رفتار خاک در زمان بهره برداری   ۱۷
۲-۶-تاریخچه:   ۲۴
فصل سوم   ۳۳
۳-۱-مطالعات انجام شده   ۳۳
۳-۲-مطالعات انجام شده بر روی صندوقه های مکشی در ماسه   ۳۳
۳-۲-۱نصب   ۳۳
۳-۲-۲بیرون کشش استاتیکی ماسه:   ۳۵
۳-۲-۳-بیرون کشش تناوبی:   ۳۶
۳-۳-مطالعات انجام شده بر بر روی رس   ۳۷
۳-۳-۱نصب   ۳۷
۳-۳-۲-بیرون کشش استاتیکی   ۳۸
۳-۳-۳-بیرون کشش تناوبی:   ۴۵
۳-۳-۴- بیرون کشش تحت بار های مایل :   ۴۶
فصل چهارم :   ۴۷
۴-۱-روابط ارائه شده برای محاسبه ظرفیت باربری ونصب شمعهای مکشی   ۴۷
۴-۲-انواع خرابی   ۴۷
۴-۲-۱خرابی لغزشی   ۴۷
۴-۲-۲خرابی مقاومت انتهایی   ۴۸
۴-۲-۳-خرابی ظرفیت باربری معکوس   ۴۹
۴-۴-پیش بینی ظرفیت   ۵۱
۴-۵روابط ظرفیت باربری:   ۵۲
Clukey & Morrison (1993)4-5-1-   ۵۲
Deng & Carter (2000)4-5-2-   ۵۳
Rahman et al(2001)4-5-3-   ۵۹
Maeno et al(2001)4-5-4-   ۶۵
Iskander et. Al.(2002)4-5-5-   ۶۶
W.Deng , P.carter.(2000)4-5-6-   ۶۸
رابطه بین بار بیرون کنش نهایی و نسبت ظاهری :   ۷۰
۲- رابطه بین ظرفیت نهایی بار بیرون کشش ، عمق اتصال زنجیر و زاویه آن :   ۷۱
اثر زاویه اتساع :   ۷۲
اثر تنش اولیه :   ۷۴
روش ساده برای تعیین ظرفیت بیرون کشش تحت بار مایل :   ۷۴
ظرفیت باربری تحت بار مایل بر محور قائم صندوقه :   ۷۷
اثر زاویه اتساع بر بار نهایی قائم وافقی :   ۷۸
اثر تنش اولیه :   ۷۹
اثر مشترک زاویه اتساع و تنش موثر اولیه :   ۸۱
رابطه کلی بار نهایی بیرون کنش تحت بار مایل :   ۸۱
۴-۵-۷-Charles Aubney , J Donald Murff(2004)   ۸۳
اثر سطح آزاد   ۸۳
فصل پنجم   ۹۳
۵-۱-نصب   ۹۳
۵-۲- نصب در ماسه   ۹۵
۵-۲-۱-آنالیز   ۹۵
۵-۲-۲-محاسبات نصب برای ماسه   ۹۶
۵-۲-۳-نفوذ براثر وزن صندوقه مکشی در ماسه :   ۹۷
۵-۲-۴-نفوذ با کمک مکش   ۱۰۲
۵-۲-۵-محدودیتهای نفوذ بر اساس مکش   ۱۰۵
۵-۲-۶- تاثیر سخت کننده های داخلی   ۱۰۶
۵-۲-۷-فاکتور فشار a و محاسبات جریان   ۱۰۸
۵-۳-نصب در رس   ۱۱۲
۵-۳-۱-نفوذ تحت وزن صندوقه   ۱۱۳
۵-۳-۲-نفوذ با کمک مکش   ۱۱۳
۵-۳-۳-محدودیتهای نفوذ بر اثر مکش   ۱۱۴
۵-۳-۴-تاثیر سخت کننده های د اخلی   ۱۱۸
۵-۳-۵-نصب در سایر مصالح   ۱۱۹
مصالح لایه ای   ۱۱۹
۱- ماسه برروی خاک رس   ۱۱۹
۲- خاک رس برروی ماسه :   ۱۱۹
۳-مصالح نرم در داخل بستر :   ۱۲۰
۴-مصالح درشت دانه   ۱۲۱
۵-سیلت های ( لای )   ۱۲۱
۶- خاکهای کربتانه ( آهک دار )   ۱۲۲
۷- تخته سنگها   ۱۲۲
۸- شرایط خاص   ۱۲۲
۵-۳ نتیجه گیری :   ۱۲۳

۱-۱-مقدمه

          از آنجا که هیچ ابزاری تا نیازمند بشر نباشد گسترش پیدا نمی کند واز آنجا که تامین انرژی امروزه حرف اول را می زند اکتشاف سوخت وتهیه آن باعث توجه به آبهای عمیق شده است که بعضی از ابزارهای مورد نیاز برای این اکتشافات سازه های دریایی ومهارهای کششی در عمق بیشتر از ۱۰۰۰ متر است،که نیازمند استفاده از متد های بسیار جدید نسبت به متدهای قدیمی و سنتی است.

        سازه های دریایی به طور سنتی برای کاربریهای متنوع استخراج نفت به کار رفته  است.این سازها باید  دارای کارای موثر با ایمنی بالا واز نظراقتصادی بهینه باشند.

        از دیگر سازه ها برای تامین انرژی استفاده از توربین های بادی است امروزه استفاده از توربین بادی مستقر در دریا  OFFSHOR WIND TURBIN   به منظور تامین انرژی خصوصا برای کشورهایی که باد خیز هستند گسترش یافته است. علت این امر هم از نظر صرفه جویی در مصرف و هم از نظر آلودگی هوا کاملا قابل توجیه است.اولین نوع این توربین ها در سال ۱۹۹۱ در دانمارک نصب شد.

        جدا از نظر طراحی سازه ای این سازه ها طراحی پی این گونه سازها بسیر حائز اهمیت است.

استفاده از سازه های دریای در اعماق ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متر نگرش وابتکار بالایی را برای طراحی سازه های دریای نسبت به استفاده از شمع های سنتی وسازه های گیردار را می طلبد، که درنتیجه توجه به سازه های معلق مد نظر قرار گرفته است.

        این سازه ها معلق مشابه سازه های دیگر نیاز به مهار هایی برای مقاومت در برابر نیروهای بلند کننده هستند همچنین این مهارها باید در برابر بارهای سیکلیک ناشی از نیروی باد و نیروی موج وهمچنین طوفان های احتمالی مقاومت کنند.

        در ضمن در آبهای که از شمع های سنتی استفاده می شود نیازمند شمع کوب ها و تجهیزات سنگین در دریا است که اجرای آنها بسیار پر هزینه و وقت گیر هستند.همچنین رفتار این گونه شمع ها وعدم دقت آنها در برابر بارهای افقی بسیا رحائز اهمیت است .

ازدلایل دیگر استفاده از سازه های منعطف آن است که در آبهای عمیق پریود طبیعی مورد قبول برای سازه های گیردار در حدود تغییرات فرکانس موج است که باعث پدیده تشدید خواهد شد و بر اساس نتایج بدست آمده سازه های منعطف دارای پریودی بیشتر از پریود طبیعی موج هستند.در شکل۱-۱ نمونه ای از سازهای دریایی و توربین های بادی آورده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد