حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود زعفران

اختصاصی از حامی فایل دانلود زعفران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : صنایع غذایی _ کشاورزی و زراعت

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 24 صفحه

مقدمه: زعفران از جمله محصولاتی است که کاشت آن از گذشته دور در مناطق جنوبی خراسان معمول بوده است و در بین گیاهان ایران مناسب ترین زراعت کشت متراکم ( Antensive) برای نقاط محروم ودور افتاده کشور است چرا که اغلب مناطق زعفران کاری کشور در فاصله دوری از مرکز واقع شده و فاقد استعداد های صنعتی و امکانات تولیدی دیگر می باشند و چون در محدودیت شدید و ادواری آب کشاورزی نیز به سر می برد.
در سال 79-78 نیز سطح کشت زعفران 41325 هکتار گزارش شده که با توجه به معضل خشکسالی 5/125تن محصول تولید شده است که از این مقدار تولید حدود 110تن آن به ارزش تقریبی 40میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
به رغم سهم ایران در تولید و صادرات زعفران، کشور ما نقشی در تجارت بین المللی آن ندارد و حاکمیت بازار زعفران دنیا فعلا در دست اسپانیا است و این کشور تا این اواخر محصول ایران را به نازل ترین قیمت خریده و آن را در بسته بندی های خود به نام اسپانیا به بازارهای جهانی عرضه نموده است.
1- دانستنی های عمومی 1- 1 تاریخچه کشت و گسترش زعفران در ایران زعفران از گیاهان بومی فلات ایران است کشت این گیاه از گذشته بسیار دور، در بسیاری از مناطق مرکزی ایران متداول بوده است در زمان فتح ایران توسط اعراب ایرانی ها به زعفران ”لارکیماس ” می گفتند سپس با گسترش فرهنگ عربی در گویش فارسی، این واژه به ” الزعفران ” و پس از آن به زعفران تغییر نام داد کشت زعفران توسط اعراب در قرن دهم میلادی در اسپانیا رواج یافت و در پی آن در قرن هجدهم میلادی کشت آن در انگلستان در ناحیه ای به نام Walden گسترده شد که امروزه این محل به نام Saffron Walden معروف است کشت زعفران در حال حاضر در ایران در مناطق خراسان جنوبی، کرمان، استان مرکزی، یزد و به ویژه اصطهبانات فارس منحصر گردیده است.
1-2 مشخصات گیاهان و پراکنش آن : زعفران Saffron گیاهی است از تیره زنبقیان Iridaceae از جنس کروکس Crocus که پراکندگی آن از پرتقال و مراکش در غرب اسپانیا گرفته تا قرقیزستان و ایالت سین کیانگ چین ادامه می یابد.
کروکس ها گیاهانی هستند دائمی، علفی، زینتی، کوتاه که در اوایل پائیز یا در اوایل بهار گل می‌دهند.
کروکس : دارای ساقه زیر زمینی مدور، سخت، گوشتدار و تو پر بوده که پوسته فیبری قهوه ای رنگی آن را احاطه نموده است.
ساقه زیر زمینی زعفران را در اصطلاح کشاورزان پیاز و در گیاه شناسی به آن بنه یا کرم Corm می گویند.
پوشش فیبری روی بنه ها یا کرم ها بر اساس نوع بافت در کروکس ها مختلف و متفاوت است که این خود موجب تشخیص کروکس ها از یکدیگر می گردد.
انواع پوشش ها در زعفران ها به شرح زیرند : مشبک Reticulated Fibres حلقوی Annulated Fibres غشایی (با الیاف موازی ) Memberanous Fibres در هم بافته Interwoven Fibres 1-2-1 مشخصات زعفران زراعی : زعفران زراعی مانند زعفران های زینتی گیاهی است علفی، دایمی و دارای ساقه زیر زمینی یا بنه می باشد که در بین کشاورزان به پیاز زعفران مشهور است.
در راس پیاز ها بسته به درشتی و شادابی آنها از 4-1 جوانه راسی دیده می شود، جوانه های راسی ایجاد گل و برگ می کند.
درشتی پیاز های زعفران از یک نخود تا یک گردو در حد بین 20-1 گرم تغییر می کند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود زعفران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد