حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره مناظره

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره مناظره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

مناظره

با جستجوی کلمه مناظره در فرهنگ معین در برابر این کلمه نوشته شده است : " با یکدیگر بحث و گفتگو کردن " . اصولا مناظره با مشاجره بسیار متفاوت است ، مکالمه هم نیست . یعنی یک گفتگوی عادی یک مناظره نیست . با این توضیحات در مورد تالار مناظره سایت آزاداندیشان باید گفت که این قسمت ایجاد گردیده تا دوستان نظرات خود را درباره موضوعات مختلف و در چارچوب تعیین شده به اشتراک بگذارند. به یک نکته توجه کنید و آن اینکه در مناظره به هیچ وجه سعی در قانع کردن طرف مقابل یا جر و بحث بی نتیجه نداشته باشید چرا که نتیجه کاملا عکس خواهد داد .

مناظره . [ م ُ ظَ / ظِ رَ / رِ ] (از ع ، اِمص ) با هم نظر کردن یعنی فکر کردن در حقیقت و ماهیت چیزی . با هم بحث کردن . (غیاث ). مجادله و نزاع با همدیگر و بحث با یکدیگر در حقیقت و ماهیت چیزی . (ناظم الاطباء). مناظرة. با هم جواب و سؤال کردن . مباحثه . (یادداشت به خط مرحوم دهخدا) : افشین با بودلف در مناظره و سیاف منتظر که بگوید تا سرش بیندازد. با قدرخان سخن عقد و عهد گفته آمده است و رسولان رفته اند و در مناظره اند. پس از مناظره ٔ بسیار قرار گرفت که امیر بر جانب بست رود.. دو سه روز در این مناظره بودند تا با رسولان قرار گرفت جواب نامه و پیغام بدادند.

اندر مناظره سخن سرد از او مگیر

زیرا که نیست جز سخن سرد آلتش

- مناظره کردن ؛ بحث و گفتگو کردن . مباحثه کردن مجادله کردن : مناظره کرد، چنانکه بغراخان گفت : همه مناظره و کار بوحنیفه می آرد و همگان اقرار دادند. مناظره ای که باید کرد بی محابا بکنی . بوالحسن عبدالجلیل با وی مناظره ٔ درشت کرد در هرات ، چنانکه وی بگریست .اگر خواهی بر دلت جراحتی نرسد که به مرهم به نشود با هیچ نادان مناظره مکن . (قابوسنامه ). هیچ چیز دوستی را چنان تباه نکند که مناظره کردن . (کیمیای سعادت ). استاد ابوبکر که در هر باب مقتدی بود با او مناظره کرد. پ می گوید من با هرکه مناظره کنم از من کم آید. پ گفت ... کدام شخص است که در کار ادیان و ملک مناظره کند و سخن از من بازنگیرد. پ

|| نام علمی که در آن قوانین مباحثه مندرج است . (غیاث ). مناظره نظر است به بصیرت از جانب مستدل وسائل در نسبت واقعه میان دو چیز از برای اظهار صواب و نظر را به بصیرت قید کردیم چه نظر به چند معنی دیگر آمده است ، اول به معنی ... و قید اظهار صواب زیاده کردیم تا مجادله و مغالطه بیرون رود چه این هر دو از برای الزام خصم اند و لاغیر. و اگر خواهند مناظره همه را شامل بود قید الزام خصم در تعریف او زیاده کنند و دلیل آن است که از علم بدو علم به چیزی دیگر لازم می آید اثباتاً او نفیاً و مراد به علم اعتقادی است جازم ثابت مطابق واقع و مراد به لزوم ، لزوم است به معنی اعم سواء کان بغیر واسطة کالشکل الاول او بواسطة کیفیة الاشکال . و قید اثبات و نفی جهت آن زیاده کردیم تا قول شارح بیرون رود ودلیل یا عقلی محض بود، چنانکه العالم متغیر و کل متغیر حادث . یا نقلی محض ، چنانکه الکافر عاص و کل عاص مستحق للعقاب . یا مرکب از عقلی و نقلی چنانکه الخمر مسکر و کل مسکر حرام و سایر ادله ٔ سمعیه ... (از نفایس الفنون ، قسم در علوم اواخر مقاله دوم در علوم شرعی فن هفتم علم خلاف ص 137). مناظره عبارت از توجه متخاصمین در اثبات نظر خود در مورد حکمی از احکام و نسبتی از نسبتها برای اظهار و روشن کردن حق و صواب است . وبالاخره مناظره بحث باشد در مسائل مختلف فیه و ایراد نظیر بالنظیر و مقابل بالمقابل و آن یا مأخوذ از نظیر است و یا از نظر است و یا به معنی توجه نفس است در معقولات یا به معنی مقابله است . (فرهنگ علوم عقلی سجادی ). رجوع به نفایس الفنون شود.

شرایط مناظره :

طرفین مناظره مجاز به ارسال دو پست پیاپی نیستند و حتما باید منتظر پاسخ طرف مقابل شوند .

در هر پست بیش از دو سوال نمیتوان از طرف مقابل مطرح نمود .

در صورت انحراف از موضوع مناظره مدیران بخش سیاست یا بالاتر ، تذکر، ویرایش یا حذف را انجام خواهند داد.

به جز مدیران مربوطه و دو طرف مناظره هیچ کس حق ارسال پست در تاپیک های مناظره را نخواهد داشت . در صورت مشاهده چنین پستی، با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

طرفین مناظره انحراف از موضوع، تخلف از سوی طرف مناظره یا پست زدن کاربران دیگر را تنها با ارسال " گزارش پست خلاف " مطرح کنند. در ارسال گزارش، توضیح روشن مورد اعتراض، الزامی است.

مدت زمان هر تاپیک مناظره حداکثر یک هفته است و نفر درخواست دهنده به عنوان شروع کننده و نفر مقابل پایان دهنده است . دو طرف با توافق میتوانند مناظره را زودتر خاتمه یافته اعلام کنند یا آن را 48 ساعت تمدید کنند .

مناظره الزاما نباید برنده ای داشته باشد و قضاوت با کاربران است اما هرکدام از طرفین به گونه ای رفتار کند که شرایط مناظره به طور غیرعادی پیش برود عملا میدان را به حریف واگذار کرده است که تشخیص آن به عهده مدیران مربوطه خواهد بود .

هیچ کاربری نمیتواند همزمان در دو مناظره شرکت کند.

هر کاربر میتواند موضوع مناظره خود را پس از پایان یک مناظره ، پس از یک ماه دوباره مطرح کند.

هر کاربر حداکثر درخواست دو مناظره در ماه را میتواند عنوان کند .

هر چند مناظره یک هفته برای هماورد طلبی باقی خواهد ماند اما مسئولیت پیدا کردن هماورد بر عهده پیشنهاد دهنده آن است.

چنانچه پس از دو هفته هم آوردی تعیین نشد، تاپیک حذف خواهد شد .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مناظره
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد