حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی اثربخشی آموزش خودباوری بر دانش آموزان دختر دارای اضطراب اجتماعی

اختصاصی از حامی فایل بررسی اثربخشی آموزش خودباوری بر دانش آموزان دختر دارای اضطراب اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل word

قابلست ویرایش و کپی

منابع بروز و دقیق و فصل 2 بسیار مناسب همراه با تحلیل اماری قوی

 

1-1- مقدمه. 2

1-2- بیان مساله. 2

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5

1-4- اهداف تحقیق. 6

1-5- فرضیه‏های تحقیق. 7

1-6- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق. 7

1-6-1- تعاریف نظری.. 7

1-6-2-تعریف عملیاتی متغیر. 8

2-1-مقدمه. 11

2-2- اضطراب چیست.. 11

2-2-1- اضطراب طبیعی.. 15

2-2-2- اجزای اضطراب.. 15

الف: جنبه فیزیولوژیکی.. 15

ب: جنبه شناختی.. 15

2-2-3- بروز اضطراب.. 16

2-2-4- علل اضطراب.. 16

2-2-4-1- عوامل روانى ـ اجتماعى.. 17

2-2-4-2- عوامل جسمانى و زیست‌شناختى.. 17

2-2-4-3- علل طبى و اثرات داروها 18

2-2-5- علائم اضطراب.. 18

2-2-5-1- علائم جسمانی اضطراب.. 18

2-2-5-2- علائم روانی اضطراب.. 19

2-2-6- پیامدهای اضطراب.. 19

2-2-7- بیماری‌هایی که در اثر اضطراب ایجاد می‌شود. 20

2-2-8-  اندازه‌گیری اضطراب.. 21

2-2-9-  انواع اضطراب.. 21

2-2-9-1 - اضطراب موقعیتی.. 22

2-2-9-2- اضطراب خصیصه‌ای.. 23

2-2-9-3-  اضطراب اجتماعی.. 25

2-2-9-3-1- تاریخچه اضطراب اجتماعی.. 28

2-2-9-3-2- عوامل ایجاد اضطراب اجتماعی.. 30

2-2-9-3-3- توضیح اضطراب اجتماعی.. 31

2-2-9-3-4- تشخیص اضطراب اجتماعی.. 34

2-2-9-3-5- تشخیص افتراقی اختلال اضطراب اجتماعی.. 34

2-2-9-3-6- کدام موقعیت‌ها می‌توانند بیشترین ترس و اضطراب را ایجاد کنند؟. 35

2-2-9-3-8- درمان. 36

2-2-9-3-9- اضطراب اجتماعی کودکان و بزرگسالان چه تفاوتی دارد. 37

2-2-10- دیدگاههای نظری روانشناختی درباره اضطراب.. 37

2-2-10-1- زیگموند فروید. 38

2-2-10-2- ملانی‌کلاین.. 39

2-2-10-3- آنافروید. 41

2-2-10-4 - هارتمن، کریس‌ولومن‌شتاین.. 42

2-2-10-5 - رنه‌اشپیتز. 43

2-2-10-6-  هری استاک سالیوان. 44

2-2-10-7- جان بالبی.. 44

2-2-11 - درمان اضطراب.. 45

2-3-خودباوری.. 46

2-3-1- نقش والدین در ایجاد و تقویت اعتمادبه‌نفس کودکان. 50

2-3-2- خود پنداره 51

2-3-3 -طرحواره شخص.... 52

2-3-4- نظریه های شخصیت پیرامون عزت نفس : 52

2-3-5- فرآیند ارزش گذاری ارگانیزمی: 53

2-3-6- نیاز به توجه مثبت.. 54

2-3-7 -تدابیر حفظ و اعتلای حفظ عزت نفس... 54

2-3-8- حالت ها تهدید کننده عزت نفس... 55

2-3-9 عوامل تشکیل دهنده خودباوری.. 55

2-4- پیشینه تحقیق. 57

2-4-1- پیشینه خارجی: 57

2-4-2 پیشینه داخلی: 58

2-4-3 - جمع بندی.. 60

3-1-مقدمه. 63

3-2 -روش تحقیق. 63

3-3- جامعه آماری.. 63

3-4 -نمونه وروش نمونه گیری.. 63

3-4-1- ملاکهای ورود به مطالعه شامل موارد زیر می شد. 64

3-5-ابزارهای پژوهش... 64

3-6- روش جمع آوری داده ها 66

3-7- روش های آماری.. 67

4-1مقدمه. 69

4-2 آمار توصیفی.. 69

4-3- آمار استنباطی.. 74

بررسی فرضیه های تحقیق.. 76

5-1 مقدمه. 84

5-2 بررسی فرضیات تحقیق. 85

محدودیت های تحقیق. 89

پیشنهادهای تحقیق. 89

پیشنهادات کاربردی.. 89

پیشنهادهای تحقیق. 90

 


دانلود با لینک مستقیم


بررسی اثربخشی آموزش خودباوری بر دانش آموزان دختر دارای اضطراب اجتماعی

دانلود مقاله کامل درباره عاشورا و عصر امروز

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره عاشورا و عصر امروز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره عاشورا و عصر امروز


دانلود مقاله کامل درباره عاشورا و عصر امروز

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :15

 

بخشی از متن مقاله

عاشورا و عصر امروز

دیگر بار، محرم فرا رسید و دلهای احرار و آزادگان جهان به سوی حسین بن علی (علیه السلام) متمایل گشت و چشمانشان به واقعه عاشورا دوخته شد؛ واقعه‌ای که 1362 سال از وقوع آن می‌گذرد؛ اما هنوز، هر سال در سالگشت وقوع آن، نه تنها مسلمانان و شیعیان، بلکه تمامی آزادگان را به سوی خویش جلب می‌کند. اما به راستی چرا پس از 13 قرن، همچنان محرم با یاد حسین بن علی (علیه السلام) گره خورده و هنوز عاشورا از صفحه تاریخ کنار نرفته است؟ چرا هر ساله در سالروز قیام حسینی، مسلمانان گرد هم می‌آیند و در عزای حسین بن علی (علیه السلام) و یارانش مغموم می‌شوند؟ و چرا این واقعه تاریخی همچون صدها و هزاران رویداد تاریخی دیگر، به دست فراموشی سپرده نشده است؟ اینها همه سؤالهایی است که در سر آغاز تأمل در قیام عاشورا به ذهن خطور می‌کند. ما در این مجال در جستجوی یافتن حقیقت جاودانگی قیام عاشوراییم و اینکه آیا پس از گذشت 13 قرن و پای نهادن در عصر کنونی، باز هم بشریت نیازمند عاشوراست تا یاد آن را حفظ کند و یا اینکه واقعه عاشورا، واقعه‌ای محدود به برهه‌ای خاص از دوران زندگی انسانهاست و بازنگری عاشورا و تجدید یاد و خاطره آن، صرفا امری عاطفی و غیر معقول است؟

در ابتدا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که هر چند این واقعه عظیم پس از سالیان متمادی، همچنان باقی است؛ اما آیا می‌توان فرض نمود که در قرون آینده، و پس از سپری شدن مدت زمانی دیگر، به دست فراموشی سپرده شود و یا اینکه فرض فراموشی این قیام، فرضی است باطل؟

آنچه در اولین نظر و مطالعه در واقعه عاشورا به چشم می‌خورد و جلب توجه می‌نماید، انگیزه ماورای مادی این جنبش عظیم است. حسین بن علی (علیه السلام) از سر آغاز قیام خویش و حرکت از مدینه، و حتی قبل از آن، نه تنها به عدم پیروزی مادی خویش آگاه بود؛ بلکه از شهادت خود و اسارت خاندانش اطلاع داشت و بارها، از طریق اخبار غیبی توسط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی (علیه السلام) از شهادت خویش با خبر گشته بود؛ و این نکته‌ای بود که افراد مختلف نیز در مواقف متعدد، با او در میان می‌گذاشتند؛ اما او همچنان بر هدف خویش که انجام وظیفه خطیر الهی و احیای دین و سنت نبوی بود، اصرار می‌ورزید. آیا انگیزه جاه و مقام برای قیامی که از نقطه آغاز، سرانجام آن یعنی کشته شدن در راه حق مشخص است، قابل تصور است؟

از سوی دیگر این انگیزه و نیت خدایی قیام حسین (علیه السلام) و اصحابش در لحظه به لحظه این واقعه به چشم می‌خورد؛ از سبقت گرفتن اصحاب برای شهادت از یکدیگر گرفته تا جان باختن طفل 6 ماهه حسین (علیه السلام) در راه حق و تا آخرین لحظات حیات، امام حسین (علیه السلام) که نه تنها تمام هستی خود را در راه حق، جانانه واگذار نموده است، بلکه هنوز هم خویشتن را تسلیم حق می‌داند و زیر لب زمزمه می‌کند: "الهی رضا بقضائک، تسلیما لامرک، لا معبود سواک".

حال اگر این انگیزه عمیق الهی را که در آن ذره‌ای غیر خدا راه ندارد، در کنار این آیه شریفه قرآن "کل من علیها فان و یبقی وجه ربک" قرار دهیم که در آن خداوند جاودانگی هر آنچه را که به او پیوند زده شود و یا به عبارت دیگر، در تمام ابعاد، الهی شود را تضمین می‌کند، به روشنی مشخص می‌گردد که حتی فرض کم رنگ شدن حماسه حسینی هم وجود ندارد، چرا که لحظه به لحظه آن با حی لا یموت، پیوند خورده است؛ هم او که همه غیر از او فنا پذیرند.

انگیزه الهی عاشورا که در آن ذره‌ای غیر خدا راه ندارد، سبب شده است که اهداف عاشورا و قیام ابا عبدالله، اهدافی مطابق فطرت و سرشت تغییر ناپذیر انسانی گردد. و مگر ممکن است که روزگاری از ایام زندگی بشر، انگیزه ظلم ستیزی و آزادی از قید و بند ظلم از صفحه جان آدمی خارج شود و یا عشق به مبدأ خلقت در میان آدمیان فراموش گردد. پس همین پیوستگی عاشورا و فطرت انسانی، خود سبب تضمین عاشورا، نه تنها پس از 13 قرن، بلکه تا آخر زندگی بشر است.

دامنه وسیع اثرات اجتماعی و فردی این قیام الهی که نه تنها پیروان سید الشهدا را تحت تاثیر قرار داده، بلکه سبب بیداری و تأثیر پذیری احرار و آزادگان جهان نیز گردیده است؛ ریشه‌های این فرهنگ و پیام جاودانه را در دل تاریخ مستحکم نموده است و تا زمانی که این اثرات عمیق و وسیع، در گستره تاریخ باقی و پابرجاست، نام و یاد حماسه سازان کربلا نیز پایدار خواهد بود.

از آنچه تا کنون مورد بررسی اجمالی قرار گرفت، به وضوح مشخص می‌شود که فراموشی این واقعه عظیم، هرگز متصور نیست. حال باید ببینیم که آیا امروزه نیز ما نیازمند بازنگری و مرور این قیام خونین هستیم و یا در خم و پیچهای دنیای صنعتی مدرن، عاشورا پاسخگوی نیاز بشر قرن 20 نمی‌باشد؛ و اگر این نیاز هنوز پا بر جاست، تأثیر نگرش صحیح به عاشورا در عصری متفاوت با آن چیست؟

اسلام از همان آغاز تبلیغ، اصلی‌ترین برنامه خویش را رهایی آدمی از قید طاغوت و بندگی و اطاعت غیر خدا، معرفی نمود و بر آن پافشاری نمود. به همین خاطر مستکبران و مشرکان که منافع خویش را در خطر می‌دیدند، و تعارض آشکار اسلام با اهداف و مطامع خویش را دریافته بودند، هماره بر آن تاختند. اما رهبری الهی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و امدادهای الهی مانع به ثمر نشستن کوششهای آنان می‌شد. از طرف دیگر، مسلمین نیز آنان را دشمن آشکار دین خویش می‌دانستند و در راه مبارزه با آنان، هرگز کوتاه نمی‌آمدند. اما پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، روش خویش را تغییر دادند و شروع به استحاله و تغییر تدریجی این دین الهی از درون و وارونه جلوه دادن تعالیم آن و افزودن خرافه به آن نمودند؛ تا جایی که پس از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، رفته رفته تمام ارکان قدرت را به دست گرفتند و آنچه در عصر نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، از انجام آن عاجز بودند، امروز در زیر پوشش ظاهری اسلام و به نام دین، انجام می‌دادند و هرچه زمان گذشت، بخشهای بیشتری از دین خدا را زیر و رو کردند؛ تا آنجا که در حدود 50 سال پس از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، کسی مانند یزید، به نام امیرالمومنین و نه خلیفه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بلکه به عنوان خلیفة الله، زمام همه چیز اسلام و مسلمانان را بر عهده گرفت و مردم باید فرامین او را هرچه که باشد، به عنوان دین اطاعت کنند. و یا اگر بهتر بگوییم، یزید در مسند الوهیت نشسته و فرمان او برای به منجنیق بستن کعبه و آتش زدن آن اطاعت می‌شود و عاملان آن، هیچ احساس گناه ندارند. در چنین شرایطی بود که امام حسین (علیه السلام) با آگاهی تمام، پای در میدان نهاد و هدف خویش را اسلام حقیقی و پیراستن خرافه‌ها و گزافه‌های اضافه شده به آن و بازگرداندن آن به مجرای صحیح اولیه و آسیب زدایی عنوان نمود. با ذکر این مقدمه، این نکته واضح و آشکار می‌گردد که قیام حسینی تنها در یک پیکار و ستیز میان اقلیت حق و اکثریت باطل، خلاصه نمی‌شود؛ بلکه خود چشمه جوشان معرفتی و شناختی است و دارای یک پیام جاودانه الهی و انسانی و به وجود آورنده یک معیار ابدی است که در تمامی اعصار عمل نمودن به آن، سبب کوتاه شدن دست مستکبران و ظالمان از دامان اسلام و انسانیت انسان می‌گردد. و لذا بارها و بارها شنیده‌ایم که اسلام بقای خویش را مرهون مجاهدتهای سید الشهداست و این همان مفهوم حدیث نبوی است که "حسین منی و انا من حسین" امروز دشمنان هجوم همه جانبه خویش را به اسلام ادامه می‌دهند و تنها راه مبارزه با اسلام را تغییر اصول و مبانی اسلامی می‌دانند و از سوی دیگر هوا و هوس آدمی، همواره انسان را در بند خود اسیر می‌نماید. پس امروز نیز ما به ماهیت پیام و قیام سید الشهدا نیازمندیم تا اسلام اصیل و به دور از پیرایه را که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به عالمیان عرضه نمود را درک نماییم و آنرا حفظ کنیم و باورهای خویش را از هر گونه جهالت و ضلالت به دور نگه داریم و درون انسانی خویش را از بند برهیم تا بدین وسیله مقدمات برپایی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهانشمول اسلام را فراهم آوریم و راه را برای حکومت جهانی مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هموار کنیم. در حقیقت، قیام حسینی در عصر حاضر و در فضای غبار آلود تبلیغاتی موجود، هر چه بیشتر مرز حق و باطل را تبیین می‌نماید و دوباره فطرت مدفون شده بشر را که در زندگی مادی غوطه‌ور است بیدار می‌کند. پس نه تنها نیاز بشر در عصر حاضر به قیام عاشورا از بین نرفته است، بلکه فزونی یافته است.

از سوی دیگر، به طور کلی امام معصوم را تجسم دین الهی می‌دانند. آنچه که او انجام می‌دهد، اگر می‌نشیند و یا قیام می‌کند، می‌گوید یا سکوت می‌نماید، می‌جنگد یا صلح می‌کند و خلاصه هر عمل و یا ترک کاری توسط او، چون آیه‌ای از قرآن و سخنی از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است. پس اگر اسلام محدود به زمان و عصر نبوی نیست و برنامه‌ای جاودانه تا آخر حیات و روزگار بشری در این جهان دارد، متن اسلام که همان آیات قرآن، سیره و کلام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و گفتار و عملکرد امام معصوم است نیز تا آخرین مرحله زندگی بشر و تا فرارسیدن قیامت، همواره قابل تأمل و نتیجه‌گیری و استخراج برنامه زندگی است. پس باید همواره نیاز زمان و احتیاجات زندگی بشر در هر عصری را شناخت و با مراجعه به متن دین، آنرا برطرف نمود و لذاست که باید در فهم گفتار و رفتار امام کوشید. چرا که بر طبق حدیث شریف ثقلین، امام همسان قرآن است. اگر هر آیه از قرآن، بطون فراوان و عمق بسیار دارد که انسان به میزان تأمل و تعمق در آن (البته از راه صحیح آن) از آن بهره می‌گیرد، عملکرد امام نیز همسان قرآن، به گونه ایست که آدمی قادر است با تأمل و دقت بیشتر، معانی تازه‌ای را از آن دریابد. واقعه عاشورا هم از این مورد مستثنی نیست و فرهنگ عاشورا، امروز هم پایه و اساس فرهنگ تشیع است؛ و امروز نیز بازنگری در آن می‌تواند پیام آور معرفتهای تازه باشد.

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره عاشورا و عصر امروز

مقایسه تدریس در کلاس موضوعی با کلاس های سنتی در انگیزش وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه

اختصاصی از حامی فایل مقایسه تدریس در کلاس موضوعی با کلاس های سنتی در انگیزش وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

130 صفه

فایل ورد و قابل ویرایش و کپی

پایان نامه دقیق و قوی کارشناسی ارشد

فهرست مطالب

1-1 مقدمه. 2

1-2بیان مساله. 5

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق.. 9

1-4 اهداف تحقیق.. 11

1-6 فرضیات تحقیق.. 12

1-7 قلمرو تحقیق.. 12

1-8 متغیرهای پژوهش... 12

1-8-1متغیر مستقل.. 12

تدریس در کلاس های موضوعی و سنتی متغیر مستقل این تحقیق است. 12

1-8-2 متغیر وابسته. 12

1-9 تعاریف مفهومی  و عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 13

1-9-2تعریف عملیاتی متغیر. 14

2-1- مقدمه. 17

2-2 انگیزش و پیشرفت تحصیلی.. 21

2-2-1 چارچوب انگیزش... 22

2-2-2 تغییر شدت انگیزه در طول زمان. 22

2-2-3 سلسله مراتبی انگیزه‌ ها 23

2-2-4 آگاهی انگیزه‌ ها در سطح ناهوشیار. 23

2-2-5 عوامل موثر در ایجاد انگیزه برای پیشرفت تحصیلی.. 24

2-2-5-1 هدف: 24

2-2-5-2 متناسب بودن محتوای درس با نیاز فراگیران: 24

2-2-5-3 تسلط معلم: 24

2-2-6 مشوق ها: 25

2-2-6-1 تأثیر مشوق ها در انگیزه: 26

2-2-7 نقش انگیزه در پیشرفت تحصیلی.. 26

2-2-8 برخی از نظریه ها در خصوص نظریه انگیزش پیشرفت تحصیلی.. 28

2-3 تدریس و فنون تدریس چیست: 31

2-3-1  کلاس سنتی.. 34

2-3-2 کلاس موضوعی.. 44

2-3-2-1 پنج اصل مهم آموزش تدریس در کلاس های موضوعی شامل: 47

2-3- 2-2 یادگیری مشارکتی در کلاس های موضوعی.. 55

2-3- 2- 3 نقش رسانه ها و وسایل کمک آموزشی در کلاس های موضوعی.. 62

2-3- 2-4 نقش روشهای فعال تدریس در کلاس های موضوعی.. 66

2-3- 2- 5-ویژگیهای روشهای تدریس یاددهی یادگیری فعال و مشارکتی.. 67

2-3-2- 6- نقش و وظایف معلم و تعامل او با دانش آموز در روشهای فعال تدریس... 68

2-3-2-7  نقش معلم در کلاس های موضوعی.. 74

2-3-2 – 8 هدف از اجرای طرح کلاس های موضوعی.. 78

2-4 پیشینه تجربی.. 79

2-4-1 تحقیقات خارجی.. 79

2-4-2 تحقیقات داخلی.. 81

3-1روش پژوهش... 86

3-2 روش تحقیق: 86

جامعه آماری.. 87

نمونه وروش نمونه گیری.. 87

3-5-ابزارهای پژوهش (بررسی روایی و پایایی) 87

روش جمع آوری اطلاعات.. 89

روش های آماری مورد استفاده 90

4-1 مقدمه. 92

2-4 آمار استنباطی.. 95

5-1 مقدمه. 99

5-2 بررسی فرضیات تحقیق.. 100

5-3 نتیجه گیری نهایی.. 102

5-4 پیشنهادات.. 105

5-4-1 پیشنهادات پژوهشی.. 105

5-4-2 پیشنهادات کاربردی.. 105

5-5 محدودیت های تحقیق.. 106

منابع. 107


دانلود با لینک مستقیم


مقایسه تدریس در کلاس موضوعی با کلاس های سنتی در انگیزش وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه

دانلود مقاله کامل درباره زندگی پس از مرگ

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره زندگی پس از مرگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره زندگی پس از مرگ


دانلود مقاله کامل درباره زندگی پس از مرگ

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :95

 

فهرست مطالب :

حالت روح................................

موفق سؤال و جواب........................

مرحله پس از سؤال فرشته ها...............

اشکال و حل..............................

نفخه صور................................

وای بر حال جهنمی ها.....................

موفق میزان سنجش اعمال...................

موقف حساب...............................

موقف نامه های عمل.......................

موقف صراط...............................

نکاتی پیرامون عالم بهشت و دوزخ..........

مرحله ظاهر شدن باطن ها...................


حالت روح

روح پس از مفارقت از بدن جسمانی و عنصری ، کاملا" به بدن برزخی و قالب مثالی تعلق میگیرد . تفضیل مطلب این که سنت الهی چنین است که در جهان خلقت ، بین مراتب لطیف و ثقیل ، حد وسطی قرار داده شده است . این موجود وسطی ، نه از نظر لطافت و نازکی مثل مرتبه اول است و نه در سنگینی و کثافت چون مرتبه آخر . یک رو به بالا دارد و رویی به پایین و آن دو مرحله را به هم مرتبط می سازد . این مقطع وسط را (( برزخ )) می گویند .

جهت روشن شدن موضوع به ذکر دو مثال می پردازیم :

هر درختی را که مشاهده می کنیم یک مرتبه از مرحله دانه به مرحله درخت بودن نرسیده است . اول ، حبه را می کارند ، رشد می کند و درخت می شود ، شاخ و برگ و گل می دهد و سپس از آن گل ، میوه پدید می آید . بین مرحله حبه و میوه وجود درخت ، فاصله است . لذا می توانیم درخت را برزخ این دو مرحله بدانیم .

مثال دوم : همه کواکب و ستارگان درخشان بالای سر ما دارای نور و شعاع اند . چه خورشید و چه دیگر ستارگان ، این حالت را دارند اما بین زمین و این کرات رابطه مستقیم برقرار نیست . اگر بخواهد علوی با سفلی مرتبط شود تا خیر و نفع ستارگان به زمین برسد باید حد وسط و برزخی وجود داشته باشد که نور و شعاع ستاره ها است . خورشید ، مستقیما" با ما مرتبط نیست بلکه شعاع آن که برزخ بین او و زمین است بین این دو ارتباط برقرار می سازد . آری عادت الله و دأب و رسوم خدایی بر این است که به واسطه این برزخ، مراتب را به هم مرتبط می سازد . بر همین قاعده ، عالم کبیر هم ، ارواح و اجساد دارد . ارواح ، همان جانهای بزرگ و کلی اند . اجسام نیز کره خاک و کوه ها و معادن و دریاها می باشند . بین ارواح کلیه و اجسام عنصری ، فاصله و دوری بسیاری هست . قاعده‌  عقلی و صنع و حکمت الهی اقتضا دارد که یک عالم متوسطی بین جهان ارواح و موجودات نشئه روحانی و عالم جسمانیت ایجاد شود که نه در لطافت و نازکی مثل ارواح است و نه در ثقل و سنگینی مثل مادیات می باشد . یک رو به عالم ارواح دارد و جهتی به جهان مادی . این مرحله برزخ کل و مثال اکبر است چنانچه از برای هر چیزی در عالم مثال ، صورتی در عالم مادی وجود دارد . یعنی هر چه این عالم دارد یک معنا و صورتی از آن در جهان اعلی هست ولی پاکیزه تر و لطیف تر . اما فرق آن دو این است که جسم مادی فنا می شود اما موجود برزخی مثالی باقی است . مثلا" در عالم مادی، جوانی می رود و پیری می آید اما وجود برزخی فلان درخت اصلا" خشک نمی شود و نبات و سبزه و آب آن نابود نمی گردد بلکه آنها باقی به بقاُء الله هستند اما مواد عنصری و اجسام مادی به علت دنیوی بودن و تعلق به دار فنا و زوال ، از بین می روند .

پس در صقع عالم کبیر هم این مبنا رعایت شده است و موجودات برزخی ، رابط بین روح مطلق و جسم مطلق اند. انسان هم به عنوان موجود عالم هستی همین گونه است یعنی روحی دارد و بدنی . این بدن کثیف و مزبله با روح شریف علوی و عالی مقام و دارای شأن « نفخت فیه من روحی» خیلی فاصله دارد . پس چگونه باید این نفس شریف آسمانی و کبوتر عالم قدس را با بدن عنصری و مادی مرتبط کرد ؟ باید بین روح لطیف انسان و بدن مادی او یک بدن دیگری نیز وجود داشته باشد که لطیف تر از بدن عنصری باشد و آن بدن برزخی یا قالب مثالی است که از اول تکون و خلقت با ما هست . الان هم که حیات داریم روح ما علاقه و تعلق اولیه اش به آن بدن برزخی است و به واسطه او با بدن عنصری مرتبط می شود. اما چرا بدن مثالی و واسطه ای مخفی و پنهان است و آنچه دیدنی می باشد مادی است ؟

علتش آن است که ما دائما" سرگرم به دنیاییم و اشتغالات مفرط داریم .کثرت مشاغل مادی و سرگرمی های عالم طبیعی ، مانع از این است که انسان به خود برسد و به حقیقت خویش پی برد اما گاهی که مشغله و گرفتاری کم می شود آن بدن برزخی نمایان می گردد . مثلا" به هنگام خواب ، چون مقداری از عوالم مادی برکناریم آن بدن نمایان می شود . با آن بدن خواب می بینیم ، می رویم و می آییم ، حرف می زنیم . در غیر خواب نیز اگر قادر شویم روح را از اشتغال به بدن مادی منصرف کنیم و به قول ابن سینا باز هم ممکن است روح به بدن مثالی توجه بیشتری کند و حرف بزند و بعضی چیزها را نیز بیان کند اما عملی شدن این کار عمدتا وقتی است که بدن طبیعی به کلی از کار بیفتد و روح از آن مفارقت کند لذا باید تعلق آن به بدن مثالی قوی تر بشود زیرا الان هم تعلق وجود دارد ولی تعلقی ضعیف . پس اگر روح ابتدا به بدن مثالی تعلق نداشته باشد بعدا" هم نمی تواند به آن تعلق گیرد . این است که ائمه اطهار _ علیهم السلام _ فرموده اند : ارواح مومنین و شیعیان ما پس از ارتحال و مفارقت از این عالم ، به بدن  مثالی تعلق می گیرد و سپس در غرفه های بهشتی جای می‌گیرند .

امام صادق (ع) در اصول کافی می فرماید : « ان ارواح المومنین فی حجرات فی الجنه یا کلون طعامها و یشربون من شرابها و یقولون ربنا اقم لنا الساعه و انجزلنا ما وعدتنا و الحق آخرنا باولنا»

یعنی : مومنین و پیروان ما پس از مردن ، روحهایشان با آن بدن مثالی در حجره ها و غرفه های بهشت ، منزل می گیرند ، از غذاهای آن بهشت می خورند و از آبهای آن می نوشند و ضمنا" عرض می کنند که بارالها این کم است و ما بهشت عالم آخرت و نعیم ابدی و دائمی را می خواهیم . بارالها روز قیامت را به پای دار و مارا به محشر و کبرا وارد کن و آنچه را در دنیا به ما وعده دادی به انجام برسان .

دقت کنید که این بهشت عالم برزخ است ولی مومنین ، آن بهشت اصلی و اخروی را می خواهند . آنجا  چیزهایی دارد که اینجا نیست . مثلا" در آخرت ، حوریه است ولی شاید در برزخ نباشند . این است که می گویند : خدایا ما آن بهشت را می خواهیم . خدایا ! عجالتا" به این جایگاه رسیده ایم اما رفقا و دوستان و عقب مانده های قافله را هم به ما برسان . یعنی به همین جایی که اکنون هستیم آنان را نیز برسان .

در حدیث دیگری آمده است : وقتی مومنی رحلت می کند روحش به حلقه و محفل مومنین که در بهشت برزخی اند وارد می شود و آنها از وی می پرسند که رفقا و دوستان دنیوی ما مثلا" فلان کس ، فلان همسایه ، در چه حالیست ؟ اگر او بگوید که زنده است ، امیدوار می‌شوند که ان‌شا‌ءالله به سعادت خواهد رسید و به آنها ملحق خواهد شد و اگر بگوید مدتهاست از دنیا رفته ، افسوس و اندوه می خودند که آه ! سقوط کرده و بدبخت شده است زیرا اگر خوشبخت و سعادتمند بود در محفل ما وارد می شد . معلوم می شود آن بیچاره به جای بدی رفته است .

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره زندگی پس از مرگ

پاورپوینت درباره ارزشیابی شایستگی کارکنان

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت درباره ارزشیابی شایستگی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره ارزشیابی شایستگی کارکنان


پاورپوینت درباره ارزشیابی شایستگی کارکنان

فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 46 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

•تعاریف ، مفاهیم واهداف ارزشیابی کارکنان .
•معیارهای مورد نظر در ارزشیابی کارکنان.
•عوامل عینی وذهنی در ارزشیابی کارکنان .
•انحرافات در ارزشیابی کارکنان .
•کسانی که باید در ارزشیابیها دخالت داشته باشند.
•روشهای ارزشیابیکارکنان .
•کاربرد ارزشیابی .
•میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در
• ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای انسانی
•مشغول به کار در سازمانهاست .
• بنابراین ارزشیابی کارکنان وعملکرد آنها در
• مدیریت منابع انسانی از جایگاه مهمی
• برخوردار است.
•ابتدا دو واژه « اثربخشی » و« کارایی » را تعریف می نماییم .
•اثر بخشی عبارت است از نیل به هدف و کارایی در واقع عبارت است از نسبت داده ها به ستاده ها در یک سیستم سازمانی .
•ارزشیابی کار کنان عبارت است از مراحلی است که طی آن سازمان نحوه عملکرد منابع انسانی را در انجام وظایف ومسئولیتهای محوله مورد بررسی وسنجش قرار می دهد.
تنگناهای ارزشیابی شایستگی کارکنان .

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره ارزشیابی شایستگی کارکنان