حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم

اختصاصی از حامی فایل دانلود چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم


دانلود  چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:30

چکیده :

دانش آموزانی که از طریق  یادگیری فعال  به یادگیری می بردازند  نه تنها بهتر یاد می گیرند  بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر دبیر بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی  بپردازد ممکن است یادگیری  صورت  گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعال به وجود می آید کامل جامع   وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین  راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند  یادگیری  ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث  تبادل نظر وپرسش و باسخ است (بین وویتاکر 2000)

اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این 5 بند خلاصه کرد :

  1. افراد از یکدیگر می آموزند
    2.انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
    3.احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
    4.باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
    5. منجربه تقویت عزت نفس می شود.

اینجانب …. دبیر .. در اقدام پژوهی ذیل تصمیم دارم به نقش مشارکت دانش آموزان و همکار در کار گروهی و همچنین روش تدریس فعال در یادگیری و فهم این درس جذاب و هدفمند بپردازم.

مقدمه

دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است. دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگریک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و... موفق باشد.

یکی‌ از معیارهایی‌ که‌ کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ را از کشورهای‌ در حال توسعه‌ مجزا می‌کند، فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ است‌، در کشورهای‌ توسعه‌ نیافته‌، افراد علاقه‌یی‌ به‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌ ندارند و همین‌ امر سبب‌ می‌ شود علاوه‌ بر صرف‌ انرژی‌ بیشتر، کارها با کیفیت‌ پایین‌ترین‌ انجام‌ پذیرد. اصولا جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ جامعه‌ کارآفرین‌، رشد فعالیت‌های‌ گروهی‌ نیز ضروری‌ است‌ و بدون‌ چنین‌ ویژگی‌، کارآفرینی‌ در جامعه‌ فراگیر نخواهد شد. حال‌ ما با این‌ سوال‌ روبرو خواهیم‌ بود که‌ چگونه‌ باید یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌ را سازماندهی‌ کنیم‌ و چه‌ شرایط‌ فرهنگی‌ باید بر این‌ گروه‌ حاکم‌ شود تا بتواند به‌ اهداف‌ مورد نظر خود دست‌ یابد. برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ باید از قدم‌های‌ کوچک‌ آغاز کرد تا در نهایت‌ با کسب‌ تجربیات‌ لازم‌ بتوان‌ به‌ تشکیل‌ گروه‌های‌ بزرگتر اقدام‌ نمود.

یکی از زمینه هایی که یادگیری و فهمش نیازمند کار گروهی و روش تدریس فعال و مشارکتی است مطالعات اجتماعی می باشد.مطالعات اجتماعی حوزه ای است که از انسان و تعامل او با محیط های اجتماعی، فرهنگی و طبیعی و تحولات زندگی بشر در گذشته، حال و آینده و جنبه های گوناگون آن (سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و محیطی) بحث می کند.این حوزه ی یادگیری رشته های مختلفی چون تاریخ، جغرافیا، مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد و روان شناسی را زیر پوشش قرار می دهد.هم چنین بر ارتباط بین شاخه های علوم اجتماعی و انسانی برای رسیدن به فهمی وسیع تر اشاره می کند.به تعبیر یکی از صاحب نظران، مطالعات اجتماعی از دو واژه مطالعات و اجتماعی تشکیل شده است. مطالعات به ما می گوید که ماهیت این درس تحقیق و کاوش گری به وسیله ی دانش آموز است.اجتماعی ناظر بر ابعاد مختلف زندگی: اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مردم شناختی و نظایر آن است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود چگونه توانستم به کمک روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی آنها را به درس مطالعات اجتماعی علاقه مند نمایم

تحقیق در مورد آیین‌نامه ایمنی معادن

اختصاصی از حامی فایل تحقیق در مورد آیین‌نامه ایمنی معادن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آیین‌نامه ایمنی معادن


تحقیق در مورد آیین‌نامه ایمنی معادن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه46

فهرست مطالب

  فصل سیزدهم کمک‌های اولیه و نجات

الف مقررات عمومی

فصل دوازدهم آتش سوزی و انفجار فصل دهم آب فصل یازدهم تاسیسات برق فصل نهم روشنایی

ب تهویه

فصل هشتم تهویه

الف هوای معدن

 

الف باربری ریلی در راه افقی

 

الف مقررات عمومی

 

ب انبارهای مواد ناریه

فصل پنجم نگهداری

ماده‌ 80: شبکه حفاری‌های زیرزمینی با توجه به پایداری سنگ‌ها و تغییر شکل آنها بایستی به طور دائم بررسی و در صورت لزوم به وسائل نگهداری مناسب مجهز گردد.

 

ماده‌ 81: انجام حفاری‌های زیرزمینی بدون داشتن مشخصات فنی نگهداری از قبیل محل و نقشه کارگاه و نگهداری و مصالح بکار گرفته شده، فاصله نصب وسایل نگهداری از یکدیگر و از جبهه کار که به تایید مسئول فنی یا سرپرست معدن نرسیده باشد، ممنوع است.

 

ماده‌ 82: وسایل نگهداری باید به شکلی کار گذارده شود که بین آن با سقف و دیواره‌ها اتکای کامل حاصل شود و حفره‌های ایجاد شده کاملاً پر گردد.

 

ماده83: کلیه‎وسایل نگهداری نصب‎شده درمعدن باید دارای مقاومت و استحکام لازم باشد.

 

ماده‌ 84: درموقع نصب، تعویض و یا تعمیر وسایل نگهداری باید احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از ریزش بعمل آید.

 

ماده‌ 85: استاد کار هر قسمت موظف است در هر نوبت کار حداقل یک بار سقف، دیوارها، راهروها و وسایل نگهداری جبهه کار خود را کاملاً بازدید و در صورت مشاهده عیب و نقص فوراً نسبت به رفع آن اقدام نماید. به علاوه در پایان در هر نوبت کار قبل از حصول اطمینان از استحکام کارگاه نباید محل کار را ترک کند.

 

ماده‌ 86: مسئولین ایمنی و نظارت مجاز می‌توانند در مورد تغییر وسایل نگهداری آسیب‎دیده و همین‎طور درمورد سنگ‌های معلق و نااستوار سقف و جوانب گالری‌هایی که بدون وسایل نگهداری پیشروی می‌شوند، ضمن توقف‎کار سریعاً اقدامات‎ایمنی را انجام دهند.

 

ماده‌ 87: مسئولین ایمنی و نظارت، چنانچه در محلی وسایل نگهداری را کافی و ایمن تشخیص ندهند، لازم است ضمن گزارش نظر خود به مسئولین معدن برای تقویت وسایل نگهداری موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری نمایند.

 

ماده‌ 88: بازیابی وسایل نگهداری، باید توسط کارگران ماهر و با تجربه کافی و با نظارت مسئول ایمنی معدن صورت گیرد.

 

ماده‌ 89: بازیابی وسایل نگهداری لازم است با استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب انجام شود و کارگران در حین بازیابی باید در محلی مطمئن مستقر شوند.

 

ماده‌ 90: وسایل نگهداری چاه‌ها و همچنین کارگاه‌ها و حفریاتی که به طور مداوم فعال نیستند، لازم است حداکثر هر دو ماه یک بار مورد بازدید و کنترل قرار گیرند.

 

ماده‌ 91: در کارگاه استخراج، استواری و پابرجا بودن کمر بالای سینه کار را باید از طریق بازدید و ضربه زدن مورد امتحان و کنترل قرار داده و در صورت مشاهده علایم خطر و شکستگی در کمر بالا و یا در سینه کار باید به ریختن سنگهای معلق اقدام نموده و چوب‎بست مربوطه را تقویت نمایند.

 

ماده‌ 92: ستون‌های چوبی نگهداری را باید از پوست و گره تمیز نموده و استفاده از چوب‌های با قطر کم، شکسته و یا درجا خشک شده به عنوان ستون یا جزء دیگر چوب‌بست که تحت فشار طولی قرار گرفته ممنوع است.

 

ماده‌ 93: استحکاماتی که در اثر عملیات انفجاری، برداشت و استخراج، جابجا نمودن نقاله و یا لوله‌های هوارسانی و غیره جابجا شده و یا صدمه دیده است باید بلافاصله جایگذاری و مستحکم گردد.

 

ماده‌ 94: در هنگام تعویض وسایل نگهداری به منظور تعویض گالری و یا تعویض چوب به علت کهنگی و پوسیدگی آن برداشت بیش از 2 قاب چوبی و یا فلزی در یک زمان مجاز نبوده و قبل از برداشت هر قاب نگهداری لازم است قاب‌های طرفین آن به اندازه کافی تقویت و تخته کوبی گردند.

 

ماده‌ 95: تعویض وسایل نگهداری در محل تقاطع حفاری‌ها طبق مشخصات فنی مربوطه که به تایید سرپرست معدن رسیده است و پس از آشنایی کارگران با مشخصات فنی فوق و برنامه و چگونگی عملیات و با حضور مسئول ایمنی انجام می‌شود:

 

ماده‌ 96: در کارگاه‌های استخراج زیرزمینی با توجه به احتمال نشست زمین وخطرات احتمالی طریقه کنترل سقف پس از استخراج شامل باقی گذاردن فضای خالی یا پر کردن یا تخریب می‌باشد باید موارد زیرین به طور دقیق در طرح کارگاه استخراج مشخص شود.

 

الف در حالت باقی گذاردن فضای خالی، ابعاد مجاز فضای خالی و پایه‌ها با توجه به مشخصات و پایداری

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آیین‌نامه ایمنی معادن

دانلود تحقیق مقایسه مختصر بین پردازنده های 32-بیت و 64-بیت

اختصاصی از حامی فایل دانلود تحقیق مقایسه مختصر بین پردازنده های 32-بیت و 64-بیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مقایسه مختصر بین پردازنده های 32-بیت و 64-بیت


دانلود تحقیق مقایسه مختصر بین پردازنده های 32-بیت و 64-بیت

محدودیتی که در دامنه پردازش‌های 32 بیتی وجود دارد، همواره باعث کندشدن سرعت انجام عملیات پیچیده و سنگین اطلاعاتی در سیستم‌های مختلف می‌گردد. به همین‌منظور بسیاری از شرکت‌های سازنده نرم‌افزار و خصوصاً آن‌هایی که در زمینه سیستم‌عامل فعالیت دارند از دیرباز رقابتی را برای تحت پوشش قراردادن تعداد زیادتری CPU و مقدار بیشتری حافظه RAM نسبت به یکدیگر آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال رقابتی که بین ویندوز 2000 سرور با سولاریس یا انواع یونیکس و لینوکس بر سر امکان استفاده از 8 یا 16 تا 32 پردازنده به همراه چند گیگابایت حافظه RAM و امثال آن وجود داشت همواره یکی از جالب‌ترین و پرسروصداترین زمینه رقابت بین چند سیستم‌عامل به‌شمار می‌رفت. اما تمام این عوامل چندی پیش تحت‌الشعاع واژه جدیدی به نام پردازش 64 بیتی قرار گرفت. این فناوری جدید که به لطف به بازار آمدن دو محصول جدید از دو شرکت معتبر سازنده پردازنده یعنی اینتل و AMD شکل گرفت، در مدت کوتاهی توانست توجه سازندگان سیستم‌عامل را به شدت معطوف کارایی بی‌نظیر خود کند                                                     .

پردازنده‌های Xeon و ایتانیوم از سوی اینتل و پردازنده Opteron از طرف AMD طی مدت کوتاهی توجه تمام سازندگان مشهور سرورهای Enterprise و همچنین تولیدکنندگان سیستم‌عامل را به خود جلب کرد. در این میان مایکروسافت نیز بلافاصله اقدام به طراحی نسخه‌ای از ویندوز 2003 سرور برمبنای انجام پردازش‌های 64 بیتی و با استفاده از پردازنده‌های جدید نمود. این نسخه جدید 64 بیتی از چند نظر بر نسخه پیشین خود برتری داشت. اول این‌که از میزان حافظه فیزیکی و مجازی بیشتری پشتیبانی می‌کند                                                         .

دوم‌ این‌که در مقایسه با نسخه 32 بیتی از کارایی و سرعت بالاتری در مدیریت حافظه، رجیسترها و عملیات I/O برخوردار است. نکته سوم در مورد امنیت است. نسخه 64 بیتی قابلیت محافظت بیشتری در برابر کدهای مخرب(Malicious Code) از خود نشان می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته تا پایان سال 2005 میلادی کلیه کامپیوترهایی که قرار است نقش سرور را در مراکز بزرگ اقتصادی داشته باشند به سمت ریزپردازنده و سیستم‌عامل 64 بیتی سوق پیدا خواهند کرد. همین پیش‌بینی حاکی از تمایل شدید کامپیوترهای دسکتاپ به سمت استفاده از تکنولوژی 64 بیتی تا پایان سال 2006 میلادی است

شامل 24 صفحه فایل word قابل ویرایش                          .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مقایسه مختصر بین پردازنده های 32-بیت و 64-بیت

بیماری ایدز و بررسی جنبه‌های مختلف آن در جهان و ایران و بررسی نگرش دانشجویان ایرانی نسبت به آن

اختصاصی از حامی فایل بیماری ایدز و بررسی جنبه‌های مختلف آن در جهان و ایران و بررسی نگرش دانشجویان ایرانی نسبت به آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بیماری ایدز و بررسی جنبه‌های مختلف آن در جهان و ایران و بررسی نگرش دانشجویان ایرانی نسبت به آن


بیماری ایدز و بررسی جنبه‌های مختلف آن در جهان و ایران و بررسی نگرش دانشجویان ایرانی نسبت به آن

 

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات48

 

و ما اصابکم من مصیبه فبما کسب ایدیکم و بعفو عن کثیر (1)
«هر بلایی که به شما می رسد به سبب آنچه است که به دست خود کرده اید و حال آنکه خدا از بسیاری از کرده های شما در می گذرد.»
در بهار سال 1980، پزشکان و اپیدمیولوژیست های مراکز پزشکی در لوس آنجلس، سانفرانسیسکو، و نیویورک به مرکز کنترل بیماریهای (CDS) در آتلانتا 26 مورد سارکوم کاپوسی و 15 مورد پنومونی پنومویستین کارینی را در مردان هموسکشوئل جوانی که قبلا سالم بوده اند گزارش نمودند. از نقطه مطالعات ایمونولوژیک. کلیه بیماران اختلال عمیق در انفوسیت های وابسته به تیفوس را نشان می دادند پس از تشخیص بیماری اولیه در این مبتلایان عفونت های شدید فرصت طلب دیگری نیز به طور مکرر مشاهده گردید.
بروز سارکوم کاپوسی، پنومونی پنومویستین کارینی و دیگر عفونت های سخت فرصت طلب در مردان هموکسکوئل جوان که یک رویداد غیرمعمول تلقی گردید، دست یابی به پاسخ فوری را برای ضعف سلامت عمومی طلب نمود. گزارشات اولیه از این موارد در ماه ژوئن و جولای 1981 انتشار یافت.

مقدمه
بیماری « نارسایی سیستم مصونیت بدن در مقابل میکروبها» را در زبان انگلیسی به طور
خلاصه ایدز می گویند.
اما فرانسویها «سیدا» می خوانند و در آفریقا «بیماری لاغر کننده» و مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها در امریکا در انگلستان بیماری «ایدز» را چنین تعریف می کنند:
سندرم نقصان اکتسابی «ایدز»
اکتسابی = یعنی مادرزادی نیست
ایمنی = نظام ایمنی بدنی
نقص = به خوبی کار نمی کند
عوارض= مجموعه علائم و عوارض
ایدز به عنوان یک بیماری کشنده با مختل ساختن سیستم دفاعی بدن آدمی را در رویارویی با انواع عفونت ها و سرطانها به آسانی به کام مرگ می کشاند. عامل این بیماری ویروس به نام (H.I.V) است و در واقع ایدز را با مرحله نهایی آلودگی به این ویروس یعنی هنگامی که نظام دفاعی بدن به اندازه ای ضعیف شود که شخص به عفونت های فرصت طلب و یا سرطانهای مختلف مبتلا شود در هنگام ورود ویروس مورد اشاره تا ظهور نشانی های بیماری ایدز ممکن است در این مدت عامل انتقال بیماری به دیگران باشد. عوارض و عواقب این ویروس مخرب و مهلک به همین جا ختم نمی‎شود: او بشریت و جامعه بشری را به دو پاره کرده است و از هر دو پاره قربانی می گیرد، 1- مبتلایان 2- کسانی که هنوز مبتلا نشده اند. ترس از «ایدز» در میان مردم به ویژه آمریکا ارتباطات مردم را به هم ریخته آنها می ترسند با یکدیگر دست بدهند. یا از لیوان هم آب بخورند، یا با خیال راحت به رستوران بروند یا به دندان پزشک مراجعه کنند. دندان پزشک ها هم می ترسند. مبتلایان مطرود شده اند. هر جا که ظاهر بشوند وحشت و اضطراب می آفرینند. «یکی از آنها (کن میکز) بود. او که مرگ را در برابر خود می دید از افکار عمومی تقاضا می‎کند یا ایدزها انسانی تر رفتار کنند و آنها را از خود طرد نکنند. او در سپتامبر 1986 مرد»
در سالهای اخیر که به دنبال غفلت درازمدت، بشر با خطر جدی روبه رو گردیده و علیرغم به کارگیری تمام توان خود در این رویارویی نه تنها به پیروزی نرسیده بلکه همچنان شاهد گسترش دامنه این خطر در سراسر کره زمین است - اندیشه در ریشه یابی ها و ماهیت و چگونگی شکل گیری و مهار کرده این خطر یک ضرورت است به همین سبب در زمان ما تقریبا در سراسر گیتی سازمانهای گوناگون آموزشی و پژوهشی بخش بزرگی از توان خودش را در این زمینه به خدمت گرفته اند. اما هنوز آدمی نتوانسته به اطمینان خاطر و آرامشی که برخاسته از احساس امنیت در برابر تهاجم گسترده ویروس بیماری ایدز باشد داست یابد. درست است که امروز تمام موارد ابتلاء به بیماری در بی بند باری جنسی بالاترین سهم را در این مصیبت بزرگ و جهانگیر را دارد بعد او ریشه یابی سایر موارد نیز نشان می‎دهد که غالباً آغازگر ابتلاء همین تبعیت از هوای نفس و شکستن حریم امر و نهی الهی بوده تدریجا از طرق دیگر مثلا استفاده از فرآورده های خونی یا وسایل تزریقی مشترک و مانند اینها افراد بی گناهی را از پای در آورده است.
طی مطالعات و تحقیقات بسیار وسیعی که تا سال 1986 انجام یافته بود یافته های زیر در مورد این بیماری نوظهور یعنی ایدز به دست آمد.
ایدز یک بیماری مسری است. راههای سرایت آن از طریق مطالعات اپیدمیولوژی تجربی کشف گردید.


دانلود با لینک مستقیم


بیماری ایدز و بررسی جنبه‌های مختلف آن در جهان و ایران و بررسی نگرش دانشجویان ایرانی نسبت به آن

دانلود پاورپوینت تیپولوژی مسکن

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت تیپولوژی مسکن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تیپولوژی مسکن


دانلود پاورپوینت تیپولوژی مسکن


 

 

 

 

 

 

 

محصول دانلودی: پاورپوینت تیپولوژی مسکن

تعداد اسلاید: 68

قابل ویرایش: می باشد

کیفیت محصول: *******

پاورپوینت تیپولوژی مسکن

فهرست مطالب:


گونه شناسی
گونه شناسی مسکن در جهان
گونه شناسی مسکن در مشهد
گونه پیشنهادی
نتیجه گیری

 

گونه شناسی مسکن از جنبه ها و دیدگاههای متعددی قابل بررسی است.یکی از رایج ترین زمینه های مطالعات تیپولوژی پرداختن به شکل های کلی و صورتهای مختلف قرارگیری فضاهای عمده یک واحد مسکونی است. هدف از چنین بررسی هایی اگاهی یافتن نسبت به گوناگونی های ممکن در شکل عمومی واحد مسکونی و استقرارهای صحیح بخش های مختلف تشکیل دهنده آن است. نمونه هایی که در این مبحث ارائه شده اند جنبه تحلیلی و شناسائی دارند و به عنوان پیشنهاد الگوی معماری مدنظر نیستند این نمونه ها به ترتیبی بنیادی بازگو کننده ویژگی های کالبدی –استقراری گونه ها می باشند آنچنان که صحت عملکردی اجزا تشکیل دهنده و نحوه ارتباط میان آنها فراهم شده باشد.

با تلفیق و ترکیب موارد شناخته شده 12 گونه مختلف از مسکن تدوین و ارائه شده است. امکان دارد که تمامی گونه های معرفی شده از امتیازات یکسان و حتی ویژگی های کاملا مناسب جهت انطباق با برخی عوامل مطروحه در طرح برخوردار نباشند اما مطالعه انها این امکان را فراهم می اورد تا در مرحله طراحی بتوان با تسلط بیشتر نسبت به ابداع گونه های مختلف مورد نیاز اقدام نمود ....

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تیپولوژی مسکن