حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی رابطه بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی

اختصاصی از حامی فایل بررسی رابطه بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رابطه بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی

بصورت ورد ودر175صفحه

چکیده

سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مؤلفه¬های رشد و پیشرفت به طور عام و توسعه اجتماعی به طور خاص مورد توجه جدی حوزه¬های پژوهش علوم¬اجتماعی برای سنجش کیفیت تعاملات اجتماعی بوده است. به طور کلی میزان سرمایه¬اجتماعی در هر گروه یا جامعه¬ای نشان¬دهنده میزان اعتماد افراد به یکدیگر است؛ همچنین وجود میزان قابل قبولی از سرمایه¬اجتماعی موجب تسهیل کنش¬های اجتماعی می¬گردد. به طوری که در مواقع بحرانی می¬توان برای حل مشکلات از سرمایه-اجتماعی به عنوان اصلی¬ترین منبع حل مشکلات و اصلاح فرآیندهای موجود سود برد. در این پژوهش در پی بررسی رابطه بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران و سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی می¬باشیم. به همین منظور از نظریه کاشت گربنر استفاده شده است. بر اساس این نظریه، با افزایش میزان تماشای تلویزیون، سرمایه¬اجتماعی نیز می¬بایست افزایش یابد. نمرة سرمایه¬اجتماعی خانواده¬ها از مجموع سه شاخصه اعتماد اجتماعی، شبکه¬های اجتماعی و انسجام اجتماعی تشکیل می¬شود. این پژوهش با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری آن تمام خانواده¬های ساکن در شهر تهران می¬باشد. بازه زمانی انجام تحقیق اواخر سال 1391 و اوایل سال 1392 است. روش نمونه¬گیری خوشه¬ای چندمرحله¬ای و از مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران صورت گرفته است. حجم نمونه 400 خانواده بوده که با سرپرستان خانواده مصاحبه شده است. بر اساس یافته¬های تحقیق 8/15 درصد از خانواده¬های تهرانی سرمایه اجتماعی کمی دارند؛ 4/42 درصد خانواده¬ها دارای سرمایه اجتماعی متوسطی هستند و 9/41 درصد خانواده¬ها نیز از سرمایه اجتماعی زیادی برخوردار هستند. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که ارتباط مثبتی بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران و سرمایه اجتماعی وجود دارد، به گونه¬ای که میانگین سرمایه اجتماعی در خانواده¬هایی که کم تلویزیون نگاه می¬کنند 90/161 و در خانواده¬هایی که تلویزیون زیاد تماشا می¬کنند 83/175 می¬باشد. هر چقدر تماشای تلویزیون افزایش یابد به همان نسبت نیز سرمایه اجتماعی افزایش می¬یابد. لذا سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در افزایش سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی رابطه بین میزان تماشای برنامه¬های سیمای جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اجتماعی خانواده¬های تهرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد