حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تصادفات جاده ای ایران

اختصاصی از حامی فایل تصادفات جاده ای ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

تجزیه و تحلیل تصادفات جاده ای ایران :

مقدمه :

تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و تفسیر نتایج حاصله کاملا بستگی به قابلیت حصول و صحت خود آمار و اطلاعات دارد . به طور کلی در کشورهای درحال توسعه آمار و اطلاعات کمیاب ونادر و دسترسی به آن مشکل است . آمار و. اطلاعات تصادفات جاده ای در ایران نیز استثنائی بر مطلب فوق نمی باشد . بدین جهت 3 تا 4 سال از عمر نویسنده صرف جمع آوری و تنظیم اطلاعات و آماری شده است .

هدف اصلی تجزیه و تحلیل ارائه شده شناخت ابعاد گوناگون تصادفات جاده ای درایران و دلایل مربوط به آنها و یافتن راه حل های مناسب اقتصادی می باشد .

بررسی اولیه آمار تصادفات جاده ای در ایران:

سه عامل موثر در پدید آوردن تصادفات جاده ای به شرح زیر است :

عامل انسانی , عامل جاده , عامل وسیله نقلیه می باشند .

عامل انسان :

تجزیه وتحلیل تصادفات جاده ای ایرانی بخوبی نشان میدهد که بیشترین عاملی که در وقوع تصادفات موثر می باشد عامل انسانی است . درحقیقت , در تصادفات جاده ای در ایران عامل انسان در 90 تا 95 درصد موارد به تنهایی یا مشترکاً با عوامل دیگر مسئولیت وقوع حادثه را به عهده داشته است . این نقش عامل انسانی را می توان به چهار گروه به ترتیب زیر تقسیم نمود:

عامل جاده :

تجزیه وتحلیل ارائه شده در این قسمت عامل جاده را از سه دیدگاه متفاوت به عنوان یکی از عوامل بوجود آورنده تصادف مورد توجه قرار میدهد . اینها عبارتند از عرض جاده , موقعیت خاص و دیگر اشکالات , نقایص و کمبودهای موجود در جاده . مهمترین اشکالات و کمبودهای جاده , کمبودها و اشکالات علایم هشداری و اخباری و خط کشیها, ناصافی سطح جاده , اشکالات یا نبود شانه ها , لغزنده بودن جاده , یا اشکالات در موانع حفاظتی و جدا کننده مانند گاردریلها و عدم دید کافی در شب یا روز تشخیص داده شدنه اند .

عامل وسیله نقلیه :

بررسیهای آماری و مطالعات به عمل آمده توسط حوزه معاونت جاده ای وزارت راه و ترابری ایران نشان میدهد که از هر یکصد وسیله درحال تردد روی جاده های کشور تنها 28 وسیله دارای حداقل استانداردهای ایمنی و فنی قابل قبول می باشند . 72 وسیله دیگر به خاطر اشکالات فنی و کمبودها در سیستمهای روشنایی ترمز تایرها و اشکالات دیگر درحقیقت قانونا نباید اجازه می یافتند که روی جاده ها حرکت کند .

آمار تصادفات جاده ای در ایران :

آمار تصادفات جاده ای در ایران از سال 1352 رسما توسط پلیس راه جمع آوری و منظم می گردد. البته در سالهای نخست این کار هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به طریقه بسیار ابتدایی انجام می یافت .

جدول آمار تصادفات جاده ای درا یران

سال

تصادفات فوتی

تصادفات جرحی

تصادفات خسارتی

کل تصادفات

1352

1164

6557

1353

1022

5759

1354

1172

6598

1355

1354

7198

1356

1802

6923

1357

1526

8589

7670

17785

1358

1889

12652

13737

28278

1359

1701

13033

13980

28714

1360

1526

12656

15728

29910

1361

1430

11668

15837

28935

1362

1813

13893

17645

33351

1363

1843

14021

19033

34902

1364

1872

14747

18572

35191

در همین مدت تصادفات فوتی و جرحی بدین ترتیب افزایش یافتند :

 

که معادل یک افزایش متوسط سالانه 3% / 7 می باشد . البته باید توجه نمود که مقدار افزایش واقعی سالانه یک تابع پیچیده غیر خطی است و به صورت ساده فوق الذکر فقط می توان تقریبی سالانه متوسط را به دست آورد .

زمان وقوع جاده ای ایران برحسب ساعت روز یا شب :

جدول کثرت تصادفات جاده ای ایران در سالهای 1363 و 1364 برحسب زمان وقوع در ساعت روز یا شب را نشان می دهند .

هیچ آمار و اطلاعاتی در مورد وضع تصادفات جاده ای در روزهای تعطیل و یا جشنهای ملی و مذهبی و نظایر آنها توسط نویسنده یافت نشده است .

وضع تصادفات جاده ای ایران برحسب ساعت وقوع

ساعت وقوع

تعداد تصادفات جاده ای

1363

1364

00-03

667

581

03-06

999

1107

06-11

11466

11471

15-11

8428

8427

20-15

11091

11259

24-20

2251

2364

جمع

34902

35191


دانلود با لینک مستقیم


تصادفات جاده ای ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد