گزارش کاراموزی حسابداری واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات، فرمت ورد،47 صفحه
مقدمه:
انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سال ها و قرن ها بیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسان ها شده است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اینترنت دست یابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نیز در آینده براساس همین نیازها به وجود خواهد آمد و در حقیقت جهان پهناور امروز به واسطه همین ارتباطات ایجاد شده به دهکده جهانی تبدیل شده است.
مخابرات سهم عظیم و به جرات می توان گفت بزرگترین سهم را در برقراری ارتباط بین انسان ها به عهده دارد، که به تنهایی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.
در این گزارش که حال گذراندن یک دوره 240 ساعته در شرکت مخابرات استان ................. می باشد به طور مختصر توضیحاتی در رابطه با چگونگی عملکرد این شرکت ارائه شده است
ایجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس این ارتباطات گسترش یافت تا اینکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کانالیزه نبوده و امنیت نداشت.
و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش یافت نیاز به بخشی جهت ایجاد ارتباط با سایر قسمت ها بود و دیگر این امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقیم با سایر مشترکین در ارتباط باشد. از این رو از تکنولوژی به نام سوییچ استفاده شد.
سوییچ در لغت به معنی کلیک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عملیات پردازش، محاسبه شارژینگ و کلیه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.
اداره پشتیبانی فنی در ارتباط با سوییچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سوییچ هیچ گونه جایگاهی ندارد.
سوییچ را نصب می کنیم و این سوییچ مشخص می نماید که کدام مشترک می تواند با دیگر مشترک از همان مرکز یا از سایر مراکز در ارتباط باشد.
شرح مختصر از خدمات فرآیند خدمات :
خدماتی که در این بخش ارائه می شوند عبارتند از :
1- خرابی از سوییچ
2- up grade سوییچ
3- کنترل عملکرد سوییچ (تغییر سخت افزار و نرم افزار)
4- ارزیابی سوییچ و غیره
فهرست:
مقدمه
فصل اول – آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه
شرخ مختصری از فرآیند خدمات
فصل دوم – ارزیابی بخش های مرتبط به رشته ICT
موقعیت رشته کارآموز
شرح وظایف رشته کارآموز
برنامه های آینده سازمان
فصل سوم – آموخته ها
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری
توپولوژی شبکه
مرکز ترانزیت
Numbering
تماس های شهری
تماس های بین شهری
کد منطقه
تماس های کشوری
مرکز مخابراتی
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز
سیگنالینگ صحبت
تبدیل صوت به سیگنال دیجیتالی
لینک E1
فیبر نوری
Call prossesing
چگونگی شماره گیری
آشنایی با سخت افزار سوئیچ
انواع کارت ها
مکانیسم Loud sharing و Hot standby
سرویس های ویژه مخابراتی
شارژینگ
شبکه های نسل آینده
نتیجه گیری
گزارش کاراموزی حسابداری واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات