رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی از دیدگاه دبیران تربیت¬بدنی استان کردستان
به صورت ورد ودر72صفحه
خلاصه تحقیق:
این تحقیق با هدف برسی رابطه بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی از دیدگاه دبیران تربیت¬بدنی استان کردستان انجام شده¬است. این تحقیق کاربردی است و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی و به روش همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دبیران تربیت¬بدنی شاغل در هنرستانهای تندرستی استان کردستان می¬باشد که تعداد آنها110 نفر در شهرستانهای سنندج، مریوان، سقز، دهگلان، بیجار و قروه مشغول به ارائه خدمت هستند. روش نمونه¬گیری به صورت تمام شمار استفاده شده¬است. برای جمعآوری داده¬های پژوهش از پرسشنامه طراحی شده محیط مدرسه توسط جانسون و استیونس(2007) استفاده شد که ضریب پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 869/. محاسبه شد. با توجه به تحلیل داده¬های جمعآوری شده، نتایج زیر بدست آمده¬است. بین محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی رابطه وجودندارد و فقط مولفههای نوآوری و همکاری ارتباط معناداری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی داشتند. نتایج دیگر نشان داد که مقدار بتای مولفههای نوآوری و همکاری معنادار شده¬است. بنابراین فقط این دو مولفه می¬توانند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی را پیش¬بینی نمایند.
رابطه محیط مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشته تربیت¬بدنی از دیدگاه دبیران تربیت¬بدنی استان کردستان