حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی میزان بهره‌ گیری از رسانه‌ های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش

اختصاصی از حامی فایل بررسی میزان بهره‌ گیری از رسانه‌ های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی میزان بهره‌ گیری از رسانه‌ های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش


بررسی میزان بهره‌ گیری از رسانه‌ های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش

پایان نامه کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

گرایش تعلیم و تربیت اسلامی

همراه با پرسش نامه

160 صفحه

چکیده:

تحقیق حاضر با هدف بررسی بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاد دهی - یادگیری انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی می باشد. که پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای  موجود رسانه های آموزشی و فرایند های آموزش شکل گیری چهارچوب نظری ،متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و  مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید.

جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 103 نفر از کلیه دبیران دینی، قرآن، مهارت های زندگی و مربیان پرورشی شاغل در مدارس راهنمایی تابعه اداره آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران می باشد.و با توجه به محدود بودن حجم جامعه، نمونه گیری انجام نگرفته و از روش سرشماری استفاده شده است. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استفاده گردید.اعتبار محتوای پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور بررسی و تایید شده و برای تعیین پایایی آن از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد.به منظور بررسی توزیع داده های گردآوری شده ، از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف استفاده شد و با توجه غیر نرمال بودن توزیع داده ها، جهت آزمون فرضیات از آزمون تی استودنت، فریدمن و دوجمله ای استفاده گردید. نتیجه آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که میزان آشنایی دبیران دینی مقطع راهنمایی اداره آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران با رسانه های آموزشی در سطح مطلوب قرار دارد اما وجود کاستی هایی در نظام آموزشی موجب  استفاده کمتر دبیران از رسانه ها می گردد. و هدف عمده استفاده کننده گان از رسانه ها نیز جلب توجه و علاق دانش آموزان می باشد. همچنین علاوه بر دروس دوره های دانشگاهی، دوره های ضمن خدمت و مطالعات شخصی و تجارب دبیران نیز موجب افزایش آشنایی و استفاده از رسانه های آموزشی می گردد.

کلید واژه ها: رسانه آموزشی، میزان آشنایی و استفاده از رسانه  آموزشی، اداره آموزش و پرورش  منطقه 5 تهران، دبیران دینی


دانلود با لینک مستقیم


بررسی میزان بهره‌ گیری از رسانه‌ های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد