حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) ...

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) ... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) ...


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) ...

این محصول در قالب  پی دی اف و 62 صفحه می باشد.

 

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) بر روی رفتار بازگشت از چروک پارچه های فاستونی

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی-تکنولوژی طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 


چکیده:

خواص منسوجاتی که از الیاف ساخته می شوند مانند انواع نخها و پارچه ها بستگی به ارتباط بین خواص الیاف و چگونگی قرار گرفتن آنها دارد. به دلیل اینکه خواص الیاف به تنهایی خصوصیات نخ و پارچه رانشان نمی دهد. برای درک چگونگی رفتار این ساختارها تنها دانستن خواص الیاف کافی نمی باشد. خواص مکانیکی منسوجات به طور عمده شامل، ضریب انقباض جانبی (ضریب پواسون)، مدول اولیه است. که خصوصیات کلی ساختمان بافت، مقادیر آنها را تعیین می کند.

برای کاربرد منسوجات به منظورهای مختلف باید ویژگی های کلی آنها را در نظر گرفت. به علت شکل ظاهر و خواص مکانیکی در امتداد طول آنها، رفتار آنها وقتی نیرو در جهت طول به آنها وارد می شود بسیار حائز اهمیت است. در این حالت به راحتی می توان ازدیاد طول منسوج را زمانی که نیرو به صورت تدریجی اضافه می شود و همچنین پارامترهایی که پارگی را مشخص می کنند، تعیین نمود. در این تحقیق رابطه بین مدول اولیه و ضریب پواسون پارچه با رفتار بازگشت از چروک پارچه مورد ارزیابی قرار گرفت.

سپس خصوصیات مکانیکی پارچه از قبیل مدول الاستیسیته و ضریب پواسون در حالت کشش با رفتار بازگشت از چروک پارچه های فاستونی بررسی شده است.

به همین منظور ابتدا با استفاده از دستگاه Wrinkle recovery AATCC 128 sherly درجه چروک پارچه ارزیابی شده سپس با اندازه گیری پارامترهای مکانیکی ضریب همبستگی بین آنها محاسبه گردید.

مقدمه:

چروک یک نوع تغییر شکل سه بعدی پارچه است که معمولا در پشت زانو ساق شلوار بوجود می آید. چین خوردگی و چروک در پارچه زمانی روی می دهد که تعداد زیادی انحنای مضاعف در پارچه بوجود می آید. که در نتیجه تغییر شکل نسبتا دائمی در پارچه ایجاد می گردد.

از سال ١٩۵٠ مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از چروک لباس های پشمی آگاهی پیدا کردند. در همان زمان تکنیک های شیمیایی برای جلوگیری از ایجاد چروک در پارچه های پنبه ای رواج یافت. البته پارچه هایی که از مخلوط پشم – پلی استر بافته می شوند بطور ذاتی استعداد کمتری برای چروک شدن نسبت به پارچه های خالص پشمی دارند امروزه شرایطی که منجر به ایجاد چروک در پارچه ها می شوند بهتر شناخته شده است. و اینکه آیا لباس چروکدار برای پوشیدن مناسب است یا خیر، بستگی به این دارد که مصرف کننده از لحاظ بصری چگونه آنرا برآورد می کند.

هنگامی که نمونه ای تحت بار قرار می گیرد، مادامی که از حد کشسانی ماده تجاوز نشود، تنش کرنش از قانون هوک تبعیت می کند. در تمام ماده های مهندسی افزایش طول حاصل از نیروی کششی محوری، در راستای این نیرو با خود یک انقباض در راستای عرض به همراه دارد. قدر مطلق نسبت کرنش جانبی به کرنش محوری، ضریب پواسون نامیده می شود، که معمولا با υ نمایش داده شده و اغلب برای ارتباط کرنش ها در دو جهت عمود بر هم استفاده می شود.

به دلیل اینکه منسوجات، به خصوص پارچه ها دارای خواص یکسان در همه جهات نیستند، عموما از انها به عنوان مواد غیر یکسان یاد می شود. ضریب پواسون معمولا برای ارتباط دادن تغییر شکل در دو جهت عمود بر هم استفاده می شود، اما در مکانیک منسوجات، واژه ارتباط دهنده بین تغییر شکل های طولی وعرضی مورد استفاده قرار گرفته، این واژه ضریب انقباض جانبی است و هدف از استفاده این واژه به جای ضریب پواسون در منسوجات، به این دلیل است که، رفتار غیرخطی و ماهیت تغییر شکل غیر الاستیک این مواد مشخص شود.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی تاثیر برخی از خصوصیات مکانیکی پارچه (ضریب پوآسون، مدول الاستیسیته) ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد