حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی نفوذ پذیری کالای نساجی در مقابل هوا و ساخت دستگاه اندازه گیری آن

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی نفوذ پذیری کالای نساجی در مقابل هوا و ساخت دستگاه اندازه گیری آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی نفوذ پذیری کالای نساجی در مقابل هوا و ساخت دستگاه اندازه گیری آن


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی نفوذ پذیری کالای نساجی در مقابل هوا و ساخت دستگاه اندازه گیری آن

این محصول در قالب  پی دی اف و 66 صفحه می باشد.

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی-شیمی نساجی و علوم الیاف طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 


چکیده:

نفوذ پذیری هوا در یک کالای نساجی همواره به عنوان یک پارامتر مهم مورد بحث می باشد که بررسی آن و در نهایت بافت پارچه بر اساس تاثیراتی که دمیدن هوا بر روی آن می گذارد سبب تولید کالایی می شود که بتواند بیشترین راحتی و راندمان را از این دیدگاه داشته باشد. در این سمینار سعی شده است تا ابتدا مفهوم نفوذ پذیری و تعاریف وابسته به آن بیان گردد و همچنین شرایط استاندارد جهت اندازه گیری این پدیده معرفی شود.

یک روش محاسباتی عددی جهت بدست آوردن نفوذپذیری کالا در مقابل هوا به همراه مدلهای سه بعدی در فصل دوم معرفی می شود و در واقع اثرات هوای دمیده شده به بافت پارچه از دیدگاه های مختلف بررسی خواهد شد.

همچنین تخلخل و نفوذپذیری به طور مفصل در پارچه های دو لایه بررسی خواهد شد و در نهایت نگاه مختصری به یکی از مطرح ترین دستگاه های سنجش نفوذپذیری هوا یعنی دستگاه فرزیر خواهد شد.

مقدمه

هر نوع البسه و کلا کالایی که در صنعت نساجی و صنایع وابسته به آن ساخته می شود دارای یک نفوذپذیری برای مواد مختلف می باشد مثل آب، انواع مایعات و محلولها، هوا گرد و غبار که نفوذ یا عدم نفوذ این مواد از آن می تواند بسته به نوع کاربرد آن مهم باشد.

نفوذ یا عدم نفوذ هوا به کالا از مهمترین آنها می باشد به عنوان مثال در چترهای نجات کمترین نفوذ هوا باعث حصول بیشترین راندمان در پایین آمدن چترباز می شود، در بادگیر ورزشی میزان نفوذ هوا باید به گونه ای باشد که علاوه بر عدم نفوذ باد به داخل آن همچنین از گرم شدن بیش از حد استفاده کننده از آن جلوگیری کند پس باید مقداری هم هوا را عبور دهد. بنابراین ملاحظه می شود که نفوذپذیری هوا به کالا مستلزم بررسی های مختلفی می باشد که در این سمینار به آن پرداخته خواهد شد.

فصل اول: کلیات

1-1- هدف

هدف از این سمینار تعریف کردن مفهوم نفوذپذیری هوا به یک کالای نساجی و ارائه روش یا روشهایی جهت برآورد آن می باشد. بدست آوردن این نفوذپذیری به عنوان مثال در یک بادگیر ورزشی باعث می شود که سازنده این منسوج بتواند با مقایسه نفوذپذیری هوا در کالای خود با استانداردهای موجود راحتی و راندمان مناسب را برای منسوجی که می خواهد تولید کند، بوجود آورد. به عنوان مثال میزان نفوذ هوای تازه به داخل منسوج و یا بالعکس می تواند باعث تنظیم دمای بدن استفاده کننده از آن لباس شود و آن را در محدوده ایده آل نگاه دارد.

2-1- تعاریف

نفوذپذیری

سرعت جریانی از هواست که تحت شرایط مشخص بطور عمودی از میان آزمونه می گذرد و این شرایط عبارت است از سطح آزمونه، افت فشار و زمان.

درجه عبور هوا:

عبارت است از سرعت عبور هوا از پارچه که در اثر ایجاد اختلاف فشار هوا در دو طرف پارچه بوجود می آید.

واحد سنجش عبور هوا

الف- واحد سنجش عبور هوا در سیستم متریک عبارت است از مقدار سانتیمتر مکعب هوایی که در اثر ایجاد اختلاف فشار هوا در دو طرف پارچه در مدت یک ثانیه از یک سانتیمتر مربع پارچه عبور نماید.

ب- واحد سنجش عبور هوا در سیستم انگلیسی عبارت است از مقدار فوت مکعب هوایی که از یک فوت مربع پارچه در مدت یک دقیقه در اثر اختلاف فشار هوای معین موجود در دو طرف عبور نماید.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد نساجی بررسی نفوذ پذیری کالای نساجی در مقابل هوا و ساخت دستگاه اندازه گیری آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد