مقاله با عنوان بررسی رابطه میان هوش تجاری و هوش رقابتی در اثربخشی فرایند نوآوری که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری:شیراز
سال برگزاری:1389
تعداد صفحه:12
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
نویسندگان:
[ رضا صالح زاده ] - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه اصفهان
[ محمد رضا عطارپور ] - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه اصفهان
[ علی شائمی برزکی ] - استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
چکیده
یکی از اصول ایجاد یک محیط نوآورانه، شناخت بازار و آگاهی از محدوده وسیع فرصت های ممکن و همچنین آگاهی از نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان می باشد. هوش تجاری و هوش رقابتی با قابلیت های فراوانی که دارند، اطلاعات زیادی در این زمینه ها برای سازمان فراهم می کنند. از طرفی رقابت پذیری یک سازمان عامل دیگری است که در ایجاد یک محیط نوآورانه نقش مهمی ایفا می کند، در واقع می توان بیان نمود که نوآور بودن یک سازمان بدون رقابت پذیری آن بی معناست. با توجه به این مطالب، در این مقاله رابطه میان هوش تجاری و هوش رقابتی در اثربخشی فرایند نوآوری مورد بررسی قرار گرفته است و چارچوبی مفهومی از ارتباط میان این سه موضوع مورد بحث ارائه شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هوش تجاری و هوش رقابتی هم به فرایند نوآوری و هم به رقابت پذیری سازمان کمک خواهند کرد که این نوآوری و رقابت پذیری نیز ارتباطی دو طرفه و متقابل با یکدیگر دارند.
بررسی رابطه میان هوش تجاری و هوش رقابتی در اثربخشی فرایند نوآوری