حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد

اختصاصی از حامی فایل دانلود بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد


دانلود بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد

عنوان                                                                                                 صفحه

چکیده

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه                                                                                          2

2-1- اهمیت تحقیق                                                                                 2

3-1- فرضیات تحقیق                                                                               4

4-1- اهداف تحقیق                                                                                 4

5-1- روش شناسی تحقیق                                                                         5

6-1- سابقه تحقیق                                                                                  6

7-1-فصل بندی و رئوس مطالعات تحقیق                                                      8

فصل دوم: مبانی نظری اصل مزیت نسبی

1-2- راهبرد های توسعه اقتصادی و جایگاه تجارت بین الملل                              10

1-1-2- راهبردهای درونگرای توسعه اقتصادی                                                                        11

2-1-2- راهبردهای برونگرای توسعه اقتصادی                                                                        13

2-2- تأثیر تجارت بین الملل بر رشد اقتصادی                                                  16

1-2-2- تفسیر سنتی نقش تجارت بین الملل                                                                            16

2-2-2- تفسیر نوین نقش تجارت بین الملل                                                                            18

3-2- مبانی تئوریک تجارت بین الملل و مزیت نسبی                                          19

1-3-2- دیدگاه مزیت مطلق آدام اسمیت                                                                                19

2-3-2- دیدگاه مزیت نسبی دیوید ریکاردو                                                                            20

3-3-2- مزیت نسبی و هزینه فرصت های از دست رفته                                                21

4-3-2- دیدگاه مزیت نسبی هکشر – اوهلین (نظریه جدید تجارت بین الملل)                                21

 

الف

 

4-2- مزیت نسبی و سودآوری تجارت بین الملل                                              24

عنوان                                                                                                 صفحه

5-2- شکاف فن آوری و پویایی در مزیت نسبی                                               29

6-2- مزیت نسبی بالفعل و بالقوه                                                                 34

1-6-2- مزیت نسبی بالفعل اسمی                                                                                         36

2-6-2- مزیت نسبی بالفعل حقیقی                                                                                        36

3-6-2- مزیت نسبی بالقوه اسمی                                                                                          36

4-6-2- مزیت نسبی بالقوه حقیقی                                                                                        36

فصل سوم: روش شناسی تعیین مزیت نسبی

1-3- شاخص های مزیت نسبی آشکارشده (RCA)                                           41

1-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار تولید و صادرات                                                                 41

1-1-1-3- معیار سهم صادرات                                                                                        42

2-1-1-3- معیار سهم خالص صادرات                                                                              43
3-1-1-3- شاخص یونیدو                                                                                             43

2-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار صادرات                                                               43

1-2-1-3- شاخص بالاسا (BAL)                                                                                    43

2-2-1-3- شاخص دانگز – ریدل (DR)                                                               45

3-2-1-3- شاخص های خالص یونیدو                                                                             45

3-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار صادرات و ابزار آماری                                                          45

1-3-1-3- نگرش درآمدی                                                                                             46

2-3-1-3- نگرش رتبه ای                                                                                             46

3-3-1-3- نگرش ثبات                                                                                                 47

4-3-1-3- نگرش درآمدی – ثبات                                                                                   47

2-3- محدودیت های شاخص های RCA                                                                    48

3-3- شاخص های مبتنی بر روش های اقتصادسنجی                                         49

عنوان                                                                                                 صفحه

1-3-3- تخمین توابع عرضه و تقاضای محصول                                                                      49

2-3-3- روش دیک                                                                                                          52

4-3- شاخص مبتنی بر روش برنامه ریزی                                                                               53

5-3- شاخص های طرف عرضه                                                                                           54

1-5-3- معیار هزینه منابع داخلی (DRC)                                                                               55

1-1-5-3- پیشینه کاربرد و فرمول محاسباتی DRC                                                                  55

2-1-5-3- تعریف قیمت های سایه ای و نقش آن در محاسبه DRC                                                     58

3-1-5-3- تبدیل عوامل تولید خارجی به داخلی و وضعیت DRC                                                        63

2-5-3- معیار نرخ حمایت مؤثر (EPR)                                                                                 65

3-5-3- معیار تجزیه و تحلیل منافع اقتصادی (SBA) یا سودآوری خالص اجتماعی (NSP) 65

4-5-3- معیار الگوی داده – ستانده، برنامه ریزی و هزینه منابع داخلی                                           66

6-3- شاخص‌های طرف تقاضا                                                                   68

1-6-3- اهمیت شناخت بازارهای هدف صادراتی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی                                69

1-1-6-3- نقش مشخصه های تقاضا در بازارهای هدف بر ایجاد مزیت نسبی رقابتی                    71

   2-1-6-3- نقش تجزیة بازارهای هدف در ایجاد مزیت نسبی رقابتی                                         72
   3-1-6-3- اهمیت روابط سیاسی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی                                      72

2-6-3- کاربرد شاخص های طرف تقاضا در تعیین مزیت نسبی رقابتی                                          73

7-3-بررسی مبانی نظری نمونه گیری و انجام فعالیت میدانی تحقیق                         75

1-7-3- علل نمونه گیری                                                                                                   76

2-7-3- روش های مختلف نمونه گیری در تحقیقات میدانی                                                       77

3-7-3- انواع نمونه گیری احتمالی (تصادفی)                                                              78


عنوان                                                                                                 صفحه

1-3-7-3- نمونه گیری تصادفی ساده                                                                                 79

2-3-7-3- نمونه گیری تصادفی سیستماتیک                                                                       79

3-3-7-3- نمونه گیری تصادفی خوشه ای                                                              80

4-3-7-3- نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده                                                                   80

4-7-3- روش تعیین حجم نمونه                                                                 81

5-7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله از فعالیت میدانی تحقیق                            83

6-7-3- روش های تحلیل آماری                                                                                          84

1-6-7-3- آمار توصیفی                                                                                                     84

2-6-7-3- آمار استنباطی                                                                                                    85

1-2-6-7-3- تحلیل آزمون ناپارامتریک چی دو                                                                   85

2-2-6-7-3- تحلیل عامل (Factor Analysis)                                                                  86

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از اندازه گیری مزیت نسبی

1-4- بررسی مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران                                   91

1-1-4- بررسی روند صادرات فرش دستباف ایران                                                                    92

2-1-4- محاسبه مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران                                                      94

3-1-4- بررسی روند تغییرات شاخص RCA در صادرات فرش دستباف کشور                                100

4-1-4- بررسی نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف کشور               101

2-4-بررسی مزیت نسبی رقابتی کشور در صنعت فرش دستباف                                       126

1-2-4- محاسبه مزیت نسبی رقابتی کشور با استفاده از تخمین مدل تقاضای صادراتی فرش دستباف         129

3-4- بررسی مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف                                                             131

1-3-4- نحوه کاربرد معیار DRC در محاسبه مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف                    132


عنوان                                                                                                 صفحه

2-3-4- نحوه برآورد قیمت های سایه ای به منظور محاسبه مزیت نسبی حقیقی کشور در تولید فرش دستباف                                                                                                               133

1-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای عوامل داخلی تولید فرش دستباف                                         133

2-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای نهاده های قابل تجارت درتولید فرش دستباف              137
3-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای نرخ ارز                                                              138

3-3-4- محاسبه مزیت نسبی در تولید فرش دستباف                                                                143

4-3-4- بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی                                 143

1-4-3-4- پیشینه قالی بافی در آذربایجان                                                                         143
2-4-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های آذربایجان                                                  146

3-4-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های آذربایجان                                                        148

4-4-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی                         150

5-4-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی              151

6-4-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی                                                                                               153

5-3-4- بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم                                      177

1-5-3-4- پیشینة قالی بافی در قم                                                                                    177

2-5-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های قم                                                                   178

3-5-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های قم                                                             179

4-5-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان قم                                            180

5-5-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان قم                                             181

   6-5-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم    183

6-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان                                               205

1-6-3-4- پیشینة قالی بافی در اصفهان                                                                              205

2-6-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های معاصر اصفهان                                                          206


عنوان                                                                                                 صفحه

     3-6-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های اصفهان                                                            207

4-6-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان اصفهان                          210

   5-6-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان                            211

   6-6-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان اصفهان                                                                                                                           213

7-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان                                                236

1-7-3-4- پیشینة قالی بافی در خراسان                                                                             236

2-7-3-4- ویژگیهای ظاهری و فنی بافت قالی در مهمترین مراکز قالی بافی در استان خراسان          237

3-7-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان خراسان                         244

4-7-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان                          245

       5-7-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان خراسان    247

8-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان                                                269

1-8-3-4- پیشینة قالی بافی در همدان                                                                              269

2-8-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های همدان                                                                    270

3-8-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های همدان                                                 271

4-8-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان همدان                           274

5-8-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان                            275

   6-8-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان همدان                                                                                                                            277

9-3-4- تجزیه و تحلیل نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف کشور                   299

1-9-3-4- تجزیه و تحلیل نرخ ارز غایی                                                               299

2-9-3-4- تجزیه و تحلیل قیمت غایی فروش هر متر مربع فرش دستباف                                 301

3-9-3-4- تجزیه و تحلیل ارزش غایی مواد اولیه داخلی هر متر مربع فرش دستباف                    303


عنوان                                                                                                 صفحه

4-9-3-4- تجزیه و تحلیل ارزش غایی نهاده های قابل تجارت هر متر مربع فرش دستباف            305

5-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش ارزی DRC                                                                   306

6-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش قیمتی DRC                                                 &n

دانلود با لینک مستقیم


دانلود بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد