حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه رابطه منبع کنترل و خودباوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

اختصاصی از حامی فایل دانلود پایان نامه رابطه منبع کنترل و خودباوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه رابطه منبع کنترل و خودباوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی


دانلود پایان نامه رابطه منبع کنترل و خودباوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

در جوامع کنونی و بویژه با ورود به قرن بیست و یکم اکثریت قریب اتفاق افراد به اصول بهداشتی مربوط به ابعاد مختلف جسمانی خویش آگاهی دارند به والدین از طریق رسانه های گروهی و به فرزاندان از طریق آموزشگاهها این مهم توصیه و سفارش می شود.
ولی اکثریت جامعه متاسفانه به امر بسیار مهم بهداشت روانی خود و فرزندان اهمیت نمی دهند و بهتر آنکه بیان نمائیم آگاهی ندارند. در حالی که بر حسب آمارهای کشورهای مختلف تعداد افراد مبنی بر مشکلات و معضلات روانی رو به فزونی است.
در این میان یکی از مباحث مهم در امر بهداشت روانی خود باوری یا همان خود بزرگواری می باشد. که یکی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشکیل می دهد و به طور حتم روی سایر جنبه های شخصی انسان اثر می گذارد. و کمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه های شخصیت یا ناموزونی آنها خواهد شد و حتی ممکن است پایه گذار بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، کمرویی، پرخاشگری، ترس و ... شود (بیابان گرد، 1373،ص 10) خود باوری عبارت است از ارزشی که اطلاعات و اعتقادات خود فرد در مورد تمام یا چیزهایی که از او ناشی می شود به دست می دهد (شاملو، سعید، ص 70).
خود باوری و منبع کنترل از جمله مفاهیمی هستند که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته اند، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علماء و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند نیز به چشم می خورد در طول صد سال گذشته نیز بسیاری از روان شناسان این نظر را پذیرفته اند که انسان دارای یک نیاز به خود باوری می باشد (مانند آدلر  1930، آلپورت  1937، راجرز  1959، سالیوان   1953، طارن هورنی   1937، جیمز   1890 ، مازلو ، 1970) از میان افراد طارن هورنی 1937 روشی را که افراد تلاش می کنند بواسطه آن یک خود پنداره مطلوب از خود بدست آورده و از آن محافظت و دفاع نمایند را مورد بحث قرار داده است.

چکیده :1
مقدمه2
«فــصـل اول»
1-1- بیان مسئله:7
1-2- اهمیت پژوهش:7
1-3- هدف پژوهش:8
1-4- سئوالات پژوهش:8
1-5- متغیرها و تعاریف نظری و عملیاتی آنها8
1-5-1- منبع کنترل8
1-5-1-2- تعریف عملیاتی:9
1-5-2- خود باوری:9
«فــصـل دوم»
2- پیشینه ی نظری11
2-1- نظریه ی روانشناسان و جامعه شناسان درباره خود باوری11
2-1-1- نظریه ی جیمز11
2-1-2- نظریه ی مید12
2-1-3- نظریه ی کولی13
2-1-4- نظریه ی روزنبرگ14
2-1-5- نظریه ی سالیوان15
2-1-6- نظریه ی هورنای 17
2-1-7- نظریه ی آدلر19
2-1-8- نظریه راجرز21
2-1-9- نظریه ی مزلو23
2-1-10- نظریه آلپورت24
2-1-11- نظرات دیگر روانشناسان در ارتباط با خود باوری25
2-1-12- خود باوری و غرور27
خود باوری بالا و خود باوری پائین:29
2-1-13- نقش خانواده در شکل گیری خودباوری:34
2-1-14- نقش پدر خانواده و تاثیر آن بر خود باوری کودکان:37
2-1-15- کمک تخصصی برای افزایش خودباوری:38
2-2- منبع کنترل39
2-2-1- رویکرد ها و نظریه های متفاوت درباره وضع کنترل:40
تاریخچه، نظریه راتر:42
2-2-2- مفاهیم اساسی نظریه یادگیری اجتماعی:43
1-2-2-2- توان رفتار:43
2-2-2-2- انتظار :44
2-2-2-3- تقویت گذشته و تعمیم45
2-2-2-4- ارزش تقویت45
2-2-2-5- موقعیت روان شناختی46
2-2-2-5-1-آزادی حرکت:47
2-2-2-5-2- کمترین سطح هدف:47
2-2-3- تفاوتهای فردی:47
2-2-4- کنترل:48
2-2-5- واکنش در برابر از دست دادن کنترل:49
2-2-6- منبع کنترل:50
2-2-6-1- منبع کنترل درونی:51
2-2-6-2- منبع کنترل بیرونی53
2-2-6-3- ویژگی های افراد با منبع کنترل درونی54
2-2-6-4- ویژگی های افراد با منبع کنترل بیرونی55
2-2-7- تصور راتر درباره انسان56
«فــصـل سوم»
3-1- طرح پژوهش:60
3-2- جامعه مورد پژوهش:60
3-3- نمونه روش نمونه گیری:60
3-4- ابزار تحقیق60
3-4-1- آزمون منبع کنترل60
3-4-2- آزمون خودباوری62
3-5- روش اجراء پژوهش63
3-5-1- اجرای اصلی:63
3-6-1- روش آماری:64
«فــصـل چهارم»
تجزیه و تحلیل آماری66
مقدمه66
4-1- یافته های مربوط به سئوال پژوهش66
4-1-1- آیا بین خود باوری و منبع کنترل دختران دانشجو دانشگاه قوچان رابطه معنا داری وجود دارد؟66
4-1-2- آیا بین خود باوری وضع کنترل پسران دانشجو دانشگاه قوچان رابطه معناداری وجود دارد.67
تفسیر آزمون:68
4-1-3- آیا بین منبع کنترل پسران و دختران دانشجوی دانشگاه قوچان تفاوت معناداری وجود دارد.69
تفسیر آزمون:69
4-1-4- آیا بین خود باوری پسران و دختران دانشجوی دانشگاه قوچان تفاوت معناداری وجود دارد.69
تفسیرآزمون:70
«فــصـل پنجم»
5-1- بحث و نتیجه گیری72
خلاصه72
یافته ها:73
نتیجه:73
5-2- پیشنهادات74
منابع و مآخذ75
«ضمائــم»78

 

 

شامل 96 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه رابطه منبع کنترل و خودباوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد