حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی راهسازی - شرکت سهام عمران

اختصاصی از حامی فایل گزارش کارآموزی راهسازی - شرکت سهام عمران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی راهسازی - شرکت سهام عمران


گزارش کارآموزی راهسازی -  شرکت سهام عمران

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:35

چکیده:

مقدمه
بی‌شک بزرگ‌ترین اختراع عهد باستان اختراع چرخ می‌باشد که از نظر بسیاری از کارشناسان این اختراع حتی ریشه‌ی تمام تحولات و پیشرفتهای بشر در عهد حاضر نیز است . با حفاری‌هایی که در بین‌النهرین انجام گرفته است ، کالسکه‌ای متصل به یک اسب که عمر آن بالغ بر 5000 سال می‌باشد کشف شده است .
 تا کنون این قدیمی‌ترین اثر از بشر در استفاده از چرخ می‌باشد و اینکه چند سال قبل از این نیز چرخ در زندگی بشر اینچنین نقش حیاتی را بازی کرده است بر کسی آشکار نیست و اینکه استفاده از راه جهت حمل و نقل را اگر نخواهیم سالها پیشتر از اختراع چرخ بدانیم ، همزمان بودن آن با اختراع چرخ نشان از سابقه‌ی این رشته‌ی عمرانی دارد .  
یکی از ملاکهای توسعه یافتگی یک منطقه ویا کشور از نظر صاحب‌نظران راههای آن می‌باشد . که البته پیشرفت منطقه و و نوع راه تأثیر متقابلی بر یکدیگر می‌گذارند. چرا که بهبود راه باعث توسعه منطقه و توسعه یافتگی و پراستعداد بودن منطقه ، راهها و مسیرهای حمل و نقل چه هوایی ، چه ریلی و چه راههای آسفالته یا دریایی را طلب می‌کند .
تشخیص نوع راهی که برای یک منطقه در نظر گرفته می‌شود ، با نظر کارشناسان و براساس معیارها و ملاکهای مشخصی می‌باشد . به‌عنوان مثال میزان توسعه یافتگی منطقه ،جایگاه منطقه موردنظر نسبت به مناطق اطراف ، عوامل سیاسی و استراتژیک ، میزان اهمیت منطقه نسبت به سایر مناطق بودجه‌های مشخص برای ایجاد راه در آن منطقه تصویب می‌شود ، که با این معیارها راهها به چند نوع تقسیم می‌کنند:
 راه روستایی ، راه فرعی ، راه اصلی ، آزاد راه ، بزرگ راه همانطور که گفته‌شد، انتخاب هرکدام از این راهها به عواملی که در بالا گفته شد وابسته می‌باشد

یک نگاه کلی
برای احداث راه ابتدا مسیر یابی به‌وسیله‌ی روش زمینی و عکسبرداری هوایی انجام می‌شود که عکسهای مناطق مختلف کشور توسط سازمان نقشه‌برداری ارتش گرفته شده و موجود می‌باشد. عکس‌ها را به صورت نقشه‌ توپوگرافی در آورده و مسیرهای مختلفی در روی این نقشه‌ها درنظر گرفته می‌شود که باتوجه به نوع راه اقتصادی ترین مسیر انتخاب می‌شود.
سپس طرح هندسی راه که شامل نقشه‌های راه می‌باشد ، محاسبه‌ی میزان خاکبرداری و خاکریزی ، بحث حمل و نقل بهینه‌ی خاک ، قوسها و سایر نکات فنی اجرا می‌گردد. پس از طراحی ، راه جهت اجرا به مناقصه گذاشته شده و اجرای پروژه شروع می‌شود.



درباره شرکت
شرکت سهام عمران در سال 1370 تأسیس گردیده و ضمن داشتن سوابق درخشان در انجام پروژه‌های عمرانی به خصوص راهسازی در سایر زمینه‌های عمرانی پروژه‌های مختلفی را انجام داده است. مدیر عامل شرکت سالها پیش در سازمان آب و در اواخر جنگ و بعد از آن در سازمان بازسازی و نوسازی مناطق جنگی مشغول به خدمت بوده است. اکنون شرکت سهام عمران که دفتر مرکزی آن در تهران ، خیابان ولی عصر – بالاتر از زرتشت – خیابان جاوید پلاک 4 و دفتر اجرائی آن در اهواز خیابان لشکر – خیابان مشیری – پلاک 36 می‌باشد.  با نیروهای مجرب و کاردان احداث باند جدید مسیر اهواز – حمیدیه را بر عهده گرفته و با عالی ترین کیفیت کاری در حال پیشبرد سازندگی و گسترش عمران و آبادانی در این منطقه از کشور می باشد. پروژه‌های مختلف این شرکت در سالها قبل ، احداث پایانه باربری آبادان واقع در شهرک صنعتی ، آبرسانی شهر آبادان ، ساخت محوطه و منبع بزرگ آب پایانه باربری بندر امام خمینی ، احداث احداث قسمتی از مسیر اهواز – اندیمشک و . . . می‌باشد.
نیروهای شرکت سهام عمران بالغ بر 25 نفر عوامل اجرایی و خدماتی می‌باشند، سرپرست کارگاه ، نقشه بردارها ، حسابدار ، مباشر دستگاه‌ها ، رانندگان و حتی کارگران آن نیروهای کاملاً فنی و با تجربه در زمینه کار راهسازی می‌باشند.


درباره پروژه :
 مسیر اهواز – حمیدیه یکی از خطرناک‌ترین راههایی است که تا چند سال گذشته به جز در قسمتی از آن یک مسیر دو طرفه بوده که تصادف بسیاری در آن انجام گرفته و باعث ایجاد تلفات جانی و از دست رفتن جان صدها نفر شده است ، از عوامل مختلفی که باعث به وجود آمدن این همه تلفات شده است می‌توان به خود راه اشاره کرد .
با توجه به وجود شهرهای مختلفی در این مسیر و بعد از حمیدیه متناسب نبودن تعداد وسایل عبوری با ظرفیت راه به خصوص در چند سال گذشته که صنعت خودروسازی کشور به پیشرفتهای چشمگیری دست یافت و همزمان با آن رفتن سطح اقتصادی مردم بوده است.
از عوامل دیگر می‌توان به فرهنگ حاکم بر این منطقه اشاره کرد . با توجه به قبیله‌ای بودن در این منطقه در زمانهای خاصی جهت انجام مراسمات حجمی افزون از ظرفیت راه در این مسیر قرار گرفته و هر چه بیشتر باعث ایجاد خطرات در راه می‌شوند.
با توجه به عوامل فوق‌الذکر تلفات بسیار زیاد جانی و مالی در این مسیر ، بودجه‌ای ملی برای ایجاد باند رفت اهواز – حمیدیه تصویب شد که مناقصه آن در نیمه اول سال 82 انجام گرفت . کارفرما راه و ترابری خوزستان و در این مناقصه شرکت سهام عمران با پیشنهاد مبلغی بالغ بر 3 میلیارد تومان برنده شد.

مراحل ساخت :
الف)  برداشت خاک نباتی و لجن برداری
یک پروژه راه در زمینه اجرایی آنچه در این پروژه وجود دارد شامل : لجن برداری در بعضی قسمتهای مسیر ، اصلاح و کوبش سابگرید ، خاکریزی ، زیر اساس شامل : مصالح کوهی و آبرو .
پروژه چون در منطقه‌ای غیر کوهستانی می‌باشد شامل خاکبرداری نبود. لجن‌برداری عمدتاً در مناطقی انجام می‌گرفت که در آن منطقه باتلاق وجود داشته و مشابه آن در زیر لایه‌ خاکریزی جهت برداشت خاک نباتی انجام می‌گرفت چرا که خاک نباتی خاکی است که دارای خلل و فرج زیادی بوده و به مرور زمان باعث نشست می‌شود.
در این پروژه برداشت خاک نباتی عمدتاً به کمک لودر و تیغه گریدر و به ضخامتی به اندازه 15 الی 20 سانتی متر انجام می‌گرفت لایه حاصل از برداشتن خاک نباتی را سابگرید می‌گویند که این لایه نیز باید کوبیده شود ، برای این منظور سطح این لایه را ریپر زده و سپس با درصد رطوبت خاص کوبیده می‌شود تا به درصد تراکم 96% برسد .


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی راهسازی - شرکت سهام عمران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد