پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی رابطه بین هوش هیجانی کارکنان با رضایت مندی بیمه گذاران (مطالعه شرکت بیمه آسیا) به صورت کامل و با فرمت پی دی اف + پاورپوینت دفاع + پروپزال
چکیده:
از نظر بسیاری از فلاسفه و دیدگاه های سنتی، مفاهیم هوش و هیجان دو مفهوم نامربوط نسبت به هم بوده و حتی در مقابل هم قرار می گرفتند. از دیدگاه سنتی هوش عمدتا به عنوان یک مفهوم تک بعدی و به معنی توانایی های شناختی تعریف شده اند و هیجان ها هم یک سری پاسخ های سازمان نیافته و آشفته به محرک ها انگاشته می شدند(پلاچیک، 1371). اما تحولات عظیمی که در حوزه های هوش و هیجان رخ داد، دیدگاه های سنتی را زیر سوال برده و بر ارتباط نزدیک و درهم تنیده هوش و هیجان تاکید نمود. از پیشگامان این تحولات در این حوزه هوش می توان به گاردینر و پرکینز اشاره کرد و در حوزه هیجان از کشفیات ژوزف لی دوکس نام برد ولی اوج این تحولات به مطرح شدن مفهوم هوش هیجانی توسط سالووی ومایر(1990) بر می گردد که آشکارا بر درهم تنیدگی هوش و هیجان تاکیید می کنند. از نظر آن ها هوش هیجانی عمدتا به عنوان توانایی فرد در بازنگری احساسات و هیجان های خود و دیگران، تمیز قائل شدن میان هیجان ها و استفاده از اطلاعات هیجانی در حل مساله و نظم بخشی رفتار تعریف می شود. البته در طول دهه های گذشته ، رویکردها و الگوهای متفاوتی مطرح شده شده است. معروفترین چهره این حوزه در میان عموم مردم دانیل گلمن است که در کتابی تحت عنوان هوش هیجانی به تشریح عمومی این سازه پرداخته است، بدین صورت که وی و همکارانش هوش هیجانی را مجموعه ای از توانایی ها مانند خودآگاهی(همدلی)، خودنظم بخشی، انگیزش خود و مهارت های اجتماعی تعریف کرده و در این راستا سیاهه قابلیت های هیجانی را برای سنجش آن ساخته است.(رمضانی و همکاران، 1385). ازسوی دیگر بیمه گزاران که مشتریان صنعت بیمه محسوب می شوند وکارکنان بیمه آسیا در صورت بهره مندی از هوش هیجانی که شامل توانایی هایی از قبیل همدلی و.. می باشد می توانند بر رضایتمندی بیمه گزارن بیفزایند.
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی کارکنان با رضایت مندی بیمه گذاران