پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی و پیشبرد فروش محصولات بهداشتی شرکت گلریز در شهرستان بجنورد به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی و پیشبرد فروش محصولات بهداشتی شرکت گلریز در شهرستان بجنورد می باشد. تبلیغات بعنوان عنصری از آمیخته بازاریابی، نقش محوری در حفظ و بقاء سازمانها با شناساندن و معرفی محصولات و خدمات ایفا می کند. از ابزارهای مختلف تبلیغات تجاری می توان به آگهی دیواری و توزیعی، بروشور و کاتالوگ، رادیو، تلویزیون، سینما، وسایل نقلیه عمومی، آگهی مطبوعاتی و پوستر اشاره کرد. از آنجائیکه تلویزیون بعنوان فراگیرترین رسانه شناخته شده است و نقش مهمی را در شکل گیری نگرش بیننده خود ایفا می کند، سعی شده در این پژوهش نقش این رسانه به عنوان یک مؤلفه مهم در تبلیغات شرکتها جهت پیشبرد فروش محصولات بررسی شود.
برای بررسی این موضوع از روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه جهت گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق کلیة مشتریان محصولات بهداشتی شرکت گلریز در شهرستان بجنورد است که با استفاده از فرمول کوکران (جامعه نامحدود) تعداد 235 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. دوره زمانی تحقیق سه ماهه اول سال 1393 می باشد. آزمون فرضیات از روش آزمون همبستگی، رگرسیون چندگانه و آزمون فریدمن انجام شد.
نتایج تحقیق نشان داد بین تبلیغات تلویزیونی (از طریق معرفی محصولات، فراهم کردن مشوق ها، ارائه محصولات متنوع، معرفی تجربیات دیگران از استفاده محصول و نمایش کیفیت محصول) و پیشبرد فروش محصولات بهداشتی شرکت گلریز رابطه معناداری وجود دارد. در تحلیل رگرسیونی متغیرهای مذکور 9/58 % از واریانس متغیر پیشبرد فروش محصولات بهداشتی شرکت گلریز را پیش بینی می نمایند. نتایج مربوط به آزمون فریدمن نشان داد از نقطه نظر مشتریان تبلیغات تلویزیونی از طریق نمایش کیفیت محصول و تبلیغات تلویزیونی از طریق معرفی تجربیات دیگران از استفاده محصول، بیشترین تأثیر را بر پیشبرد فروش محصولات شرکت گلریز دارد.
پایان نامه بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی و پیشبرد فروش محصولات بهداشتی شرکت گلریز در شهرستان بجنورد