مقاله با عنوان مقاله رابطه سرمایه فکری (انسانی، مشتری و ساختاری) و عملکرد صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک تجارت گرگان) به صورت کامل و با فرمت پی دی اف
چکیده:
در دو دهه اخیر بحث های گسترده ای در خصوص اهمیت سرمایه فکری تحت عنوان دارایی های نامشهود بیان شده است که می توان آن را به عنوان منبعیحیاتی برای بقای سازمانی و مزیت رقابتی پایدار به کار گرفت. نیروی انسانی باکیفیت و دانش مدار مهم ترین مزیت رقابتی سازمان و کمیاب ترین منبع دراقتصاد دانش محور امروز است. در چنین شرایطی سرمایه ی فکری، عامل کلیدی ارتقای عملکرد سازمانی به شمار می رود . هدف از نگارش این مقالهبررسی رابطه ابعاد سرمایه ی فکری بر عملکرد بانکداری از دیدگاه مدیران می باشد و تعیین اینکه کدام یک از ابعاد سرمایه ی فکری اثربخشی بیشتری برروی عملکرد کارکنان دارد. نتایج نشان می دهد، سرمایه های فکری، انسانی، مشتری (رابطه ای) و ساختاری، با عملکرد رابطه معنادار و مثبتی دارند لذاسرمایه گذاری در سرمایه فکری سازمان و ابعاد آن باعث بهبود عملکرد بانک می شود.
رابطه سرمایه فکری (انسانی، مشتری و ساختاری) و عملکرد صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک تجارت گرگان)
مقاله رابطه سرمایه فکری (انسانی، مشتری و ساختاری) و عملکرد صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک تجارت گرگان)