چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله دیدگاه فرآیندی مدیریت دانش ” بدین شرح است:
شکست تفکر بدون فرآیند
تحقیقات ما(Edwards & Kidd, 2003) شامل یک شرکت تولیدی که در این مقاله با عنوان MakeIt به آن اشاره شده، می باشد که هدف آن تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده بوده است. مدیریت شرکت یک رویکرد سینوسی در مدیریت دانش داشت.آنها تشخیص داده اندکه یک مسئله مدیریت دانش عدم اشتراک گذاری دانش در شرکت شان بود وتصور می کردند که بهتر است تا از بخش IT در این مورد پشتیبانی کنند. در اینجا راه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل یک نرم افزار گروهی بود. تصمیم به پیاده سازی یک سیستم نرم افزاری گروهی بدون تجزیه و تحلیل کافی گرفته شد درمورد اینکه در حال حاضر، چگونه به اشتراک گذاری دانش صورت پذیرد و یا چگونه نیروی کار MakeIt آن چیزی که اتفاق می افتد را قبول کند یعنی رابطه فرآیندهای کسب و کار. شاید تعجب آور نباشد که تنها یک گروه از کارکنان درون شرکت MakeIt می خواستند دانش را با استفاده از یک سیستم نرم افزار گروهی به اشتراک بگذارند که کارکنان IT مسئول اجرای آن سیستم بودند.
Non-process thinking failure
Our own research (Edwards & Kidd, 2003) also included the example of a manufacturing company, referred to as MakeIt in the paper, which had a goal of being seen as a learning organisation. MakeIt’s management had a very top-down approach to knowledge management. They had identified that one knowledge management issue was a lack of knowledge sharing, and thought that better IT support, in this case in the form of groupware, was the way to address this issue. The decision to implement a groupware system was taken with little or no analysis of how knowledge sharing currently took place, or how MakeIt’s workforce would like it to happen, i.e. the relevance to the business processes. Perhaps not surprisingly, only one group of staff within MakeIt wanted to share knowledge using a groupware system; they were the IT staff who were responsible for implementing that system.
عنوان لاتین: A Process View of Knowledge Management: It Ain’t What you do, it’s the way That you do it
عنوان ترجمه شده فارسی : یک دیدگاه فرآیندی از مدیریت دانش: مسئله این نیست که شما چه کاری میکنید، مسئله این است که با چه روشی آن
تعداد صفحات ترجمه: ۱۶
مقاله انگلیسی همراه با ترجمه روان - با عنوان دیدگاه فرآیندی مدیریت دانش