انتقال داده به صورت multi-hop در شبکه های VANET کاری است پیچیده، زیرا گره های شبکه (اتومبیل ها) بسیار متحرک بوده و به همین دلیل احتمال قطع شدن ارتباط بسیار زیاد است. یکی از روش های غلبه بر این مشکل استفاده از ایده carry-and-forward است، به این صورت که اتومبیل حامل packet ، آن را آنقدر حمل می کند تا اتومبیل دیگری وارد محدوده رادیویی آن شده و سپس packet به اتومبیل دیگر منتقل می شود. دلیل اهمیت این روش در خوش تعریف بودن پارامتر های مورد استفاده در آن و نیز خوب بودن منطق کلی حاکم بر کلیت روش می باشد. اما متاسفانه این روش نقایص و کاستی هایی دارد که پیاده سازی عملی آن را دشوار می کند . شبکه های VANET زیرمجموعه ای از شبکه های MANET می باشند که میتوانند جهت ارتباط درسیستم های ITS مورد استفاده قرار گیرند این شبکه هامانند MANET ساختارخاصی نداشته و درآن نودها تشکیل دهنده شبکه خودروهای درحا ل حرکت هستند تصمیم راننده سرعت بالا و حرکت مداوم خودروها خصوصیات منحصربفردی را دراین شبکه ها ایجادکرده است بنابراین مسیریابی برای انتشارداده ها دراین شبکه ها مساله ای اساسی است مسیریابی دراین شبکه ها خود به چنددسته تقسیم می شوند که یکی از مهمترین آنها مسیریابی مبتنی برمکان می باشد پروتکل مسیریابی GPSR از پروتکلهای پیشتاز درشبکه های مبتنی برمکان می باشد
فهرست :
مقدمه
پیشینه
انواع شبکه های خودرویی
شبکه های خودرویی سلولی
شبکه های خودرویی اختصاصی
شبکه های بین خودرویی موردی (VANET )
معرفی شبکه های موردی بین خودرویی
عیب فنی اطلاعات توزیع شده
نحوه عملکرد اجزای خودرو در شبکه
شبکه های هوشمند موردی بین خودرویی
VANET چیست ؟
پروتکل های VANET
کاربردها و ملزومات
کاربردهای ایمنی الکترونیکی
کاربرد رفاهی
کاربرد مدیریت ترافیک
کاربردهای نگهداری و تعمیر خدمات جانبی برای آسایش راننده
سیستم پیشگیری از تصادفات در چهار راه ها و تصادفات جلو به عقب
سیستم های هشدار از انحراف خط
سیستم شناسایی از موانع
اجزای شبکه های VANET
چالش های شبکه های VANET
چالش های فنی و مکان یابی در VANET
چالش های VANET از منظر اجتماعی و اقتصادی
ضرورت توپولوژی و مدل سازی
بررسی اجمالی سیستم
تحلیل امنیت
امنیت و حریم خصوصی
شبکه Ad Hoc
چالش های امنیتی
حمله port change
نتیجه گیری
منابع