پسا (Drag)
این نیرو مخالف حرکت هواپیما عمل می کند. مشخص است که هر چه پسا کمتر باشد هواپیما سرعت بیشتری دارد و در نتیجه برای رسیدن به یک سرعت خاص به توان کمتری نیاز دارد. توان نرخ انجام کار است. به زبان ریاضی توان برابر با سرعت ضرب در نیرو می باشد. نیروی پسا برابر با توان تقسیم بر سرعت است. ما اکنون رابطه بین توانهای القایی و مزاحم را با سرعت می دانیم با تقسیم توان بر سرعت رابطه بین پسا و سرعت را به دست می آوریم. در حالی که توان القایی با «سرعت/1» تغییر می کند،پسای القایی با توان دوم «سرعت/1» تغییر می کند. توان مزاحم با توان سوم سرعت و در نتیجه پسای مزاحم با توان دوم سرعت تغییر می کنند. شکل 2-16 نشان دهنده رابطه بین پساهای القایی، مزاحم و کل با سرعت هواپیما است.
فهرست مطالب::
-راندمان بال در تولید نیروی برا
-فیزیک راندمان
-جریانهای حلقوی بال (Wing Vortices)
-سیر کولیشن (Circulation)
-اثر زمین (Ground Effect)
-بالها
-لبه حمله
-نسبت منظری (Aspect Ratio)
-زاویه انحراف بال (Sweep)
-ذوزنقه ای (Taper)
-طرحهای نوک بال(Wingtip Designs)
-بالک (Winglet)
فرمت فایل::پاورپوینت قابل ویرایش و استاندارد
حجم فایل::2/50 مگابایت
تعداد اسلاید::47 صفحه
دانلود فایل پاورپوینت مقدمه ای بر مهندسی هوا فضا / برای دانشجویان مهندسی مکانیک