تاریخچه اکوسیستم های کسب وکار
با توجه به روند تغییرات محیط های کسب وکار، تمرکز اکوسیستم های کسب وکار را می توان به صورت زیر تقسیم نمود:
"مدیریت فرآیندهای سازمانی" در باره این موضوع بحث می کند که کلیه فرآیندها و همه راه هایی که به مشتری ختم می شود تحت کنترل درآیند.
BPM
پاردایمی است مرکب از مفاهیم مدیریتی و فناوری اطلاعات
BPMS
نوع خاصی از نرم افزار می باشد که از تمام چرخه عمر فرآیندهای کسب وکار پشتیبانی می کند.
معماری سرویس گرا
رهیافتی برای ساخت سیستم های توزیع شده است که کارکردهای نرم افزاری را در قالب سرویس ارائه می کند. این سرویس ها هم توسط دیگر نرم افزارها قابل فراخوانی هستند و هم برای ساخت سرویس های جدید مورد استفاده قرار می گیرند، این رهیافت برای یکپارچه سازی فناوری ها در محیطی که انواع مختلفی از سکوهای نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد ایده آل است.
خواص معماری سرویس گرا به این شرح است:
استاندارد سازی و یکپارچگی سکوها و زیر ساخت های فناوری در درون سازمان
بهبود تعامل پذیری بین سازمانی
استفاده مجدد و انعطاف پذیری سرویس های اطلاعاتی
همراستائی بیشتر فناوری اطلاعات با کسب و کار
دانلود پاورپوینت مدیریت فرایندهای کسب و کار و معماری سرویس گرا- 53 اسلاید