حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت پروژه سیستم برق تبرید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت پروژه سیستم برق تبرید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت پروژه سیستم برق تبرید


دانلود پاورپوینت پروژه سیستم برق تبرید

در این سیستم کمپرسور از نوع باز بوده و بر روی آن دو شیر سرویس برای ورود و خروج گاز وجود دارد

شیــر سرویس:

تنها اختلافی که بین این دو شیر سرویس وجود دارد در اندازه آن است.

شیر سرویس مکش،به علت عبور گاز با فشار کم بزرگتر می باشد زیرا می بایستی حجم بیشتری از گاز را عبور دهد در حالیکه شیر تخلیه که گاز با فشار زیاد و متراکم تری را عبور می دهد کوچکتر است.

موقعیکه ساقه شیر را در جهت عقربه ساعت بچرخانیم ساقه پیچی شیر به طرف داخل رانده شده ودر نتیجه شیر بسته می شود و رابطه بین کمپرسو و لوله مکش یا لوله دهش قطع می شود ولی اگر ساقه را در جهت

عکس قبلی بچرخانیم ساقه به طرف خارج حرکت کرده و شیر باز می شود در این حالت مسیر سرویس بسته است و اگر ساقه شیر را از حالت باز بودن و بسته بودن کامل خارج کنیم و مقر شیر در وسط قرار گیرد در

این حالت شیر باز بوده و شیر سرویس باز است.

از شیر سرویس برای نصب و اندازه گیری فشار مکش و شارژ کردن گاز و یا تخلیه هوای سیستم (وکیوم)استفاده می شود

 گاز خروجی بعد از عبور از شیر سرویس دهش وکویل کندانسوروارد شیر قطع کن اضطراری می شود

کندانسورتبخیری:

این کندانسور ها ترکیبی از کندانسور آبی و هوایی به شمار می رود زیرا عمل کندانسور آبی و هوایی را تواما انجام می دهد.

کندانسور تبخیری مورد استعمال زیادی در تاسیسات تبرید دارد.در واقع در جاهایی که مجبوریم قدرت تقطیر زیادی داشته باشیم این کنداسورها مشکل را حل می کند در محلهایی که آب کافی و تسهیلات تخلیه برای آب

وجود ندارد و یا هزینه مصرف آب زیاد است و به کار بردن برج خنککن برای تاسیسات کوچک عملی نیست کنداسور تبخیری وظیفه کندانسور و برج خنک را به عهده می گیرد

طرز کار آن بدین ترتیب است که با دزنی که در بالای محفظه کنداسور نصب شده هوا را از زیر محفظه و از سطح کویل کندانسور به طرف بالا می کشد و هوای جریان یافته از سطح کویل که توسط لوله آب فشان مرتبا

مرطوب می گردد عبور نمود و پس از گذشتن از درون قطره گیر به وسیله بادزن خارج می گردد در داخل کویل بخار مبرد بر عکس جریان هوا از بالا وارد کویل کندانسور شده و به تدریج در تماس با سطح کویل  که با

هوای سرد در تماس است تقطیر شده و به طرف پایین کویل جاری می شود ولوله کندانسور برای افزایش سطح تبادل حرارت از پره های

پوشیده شده و قطره گیر نیز برای جدا کردن قطرات آب از هوا در ورود به بادزن به کار برده شده است.

برای اینکه مایع مبرد تا چند درجه زیر دمای اشباع سردتر شود توسط پمپی که در این دستگاه  نصب شده آب به بالای کندانسور جریان پیدا می کند و به وسیله لوله هایی وارد افشانکهایی که در سرتاسر لوله نصب شده

گردیده و به صورت قطرات ریز در می آید که بر روی سطح کویل پاشیده می شود و بدین ترتیب با تبخیر آب روی سطح کویل در برابر جریان هوا اثر سرمایشی بیشتری را نسبت به کنداسور هوایی یا آبی ایجاد می کند.

در حدود 3 تا 5 درصد آب جریانی تبخیر میشود لذا کمبود اب توسط لوله ای که به شیر شناوری به تشتک تحتانی کندانسور نصب شده است تامین میکرددو میزان اب مصرفی این کندانسورها در حدود 10تا 20برابر از

کندانسور ابی کمترمصرف میکند در دماهای زیر صفر درجه محیط خارج میبایستی موانع (از قبیل عایق کاری)برای جلوگیری از یخ زدن اب در تشتک و لوله ها در نظر گرفت.                              

در هوای سرد میتوان از جریان اب صرفنظر کرده و فقط از جریان هوا برای خنک کردن کویل و تقطیر مایع مبرد استفاده کرد.

چون کندانسورهای تبخیری دارای فضای کافی برای ذخیره مبرد نمی باشد از مایع مبرد خروج از کویل کندانسور به طرف مخزن ذحیره مایع مبرد جریان پیدامیکند.

رسیور:

یک سیلندر فولادی است که پرس کاری و جوش کاری شده و به یک شیر سرویس مجهز میباشد معمولا یک شیر سرویس نیز روی کمپرسور نصب میکرددو وجود این شیر سرویسها به سرویس کار اجازه میدهد که در

صورت لزوم مخزن و کندانسور را جداگانه از سیستم جدا کنند.

مخزن مایع بایستی به کنترلهای حفاظتی مجهز باشد زیرا اگر چه فشار قوی در سیستم تبرید کنترل شده هستند ولی در مواردی که سیستم خاموش هست و یا در صورت بروز اتش سوزی و ایجاد حرارتهای خیلی زیاد و یا به

علت خرابی کنترلهای الکتریکی ممکن است فشارهای زیادی در سیستم به وجود اورد و باعث ترکیدن بعضی از قسمتها گردد برای جلوگیری از ایجاد چنین فشارهایی شیر رها کننده (اطمینان)در سیستم و معمولا روی

مخزن مایع نصب می گردد و شیر اطمینان میتواند از نوع در پوش ذوب شونده –صفحه ی پاره شونده یا از نوع فنری باشد .

مخازن مایع اصولا استوانه ای شکل بوده و در دو نوع قایم وافقی ساخته و نصب می گردد نوع افقی معمولا در زیر قاب موتور کمپرسور و نوع عمودی در کنار کندانسور و کمپرسور روی شاسی واحد کندانسینگ یونیت

نصب می شود قسمت خروجی شیر سرویس مخزن که لوله آن در داخل مایع قرار دارد تا بتواند مایع مبرد خالص را به طرف شیر انبساط هدایت کند و بعد از رسیور مایع مبرد وارد سایت گلاس میگردد

سایت گلاس:

یکی از روشهای معمول در سیستمهای سرد کننده تجاری  نصب یک لوله با شیشه رویت در مسیر مایع مبرد میباشد و دارای یک نشان دهنده داخلی است که در مو قع وجود ماده سرمازا به مقدار کافی کلمه پررا نمایان

میکند و اگر ماده سرمازا موجود نباشد چیزی را نشان نمیدهد این شیشه رویت دارای اتصالات بلندی است که بدون صدمه زدن به شیشه میتوان انها را به قسمتهای دیگر جوشکاری و یا لحیم کاری کرد.

برای نصب شیشه رویت در لوله مایع مبرد قطورتر میتوان با موازی کردن یک لوله با لوله اصلی عمل کرد اگر داخل لوله حباب هایی وجود داشته باشد قسمتی از این حبابها به شیشه رویت منتقل شده و کمبود ماده سرمازا

را در سیستم مشخص میکند.

در داخل سایت گلاس رطوبت نما نیز وجود دارد که در صورت مرطوب بودن بیش از حد سیستم به رنگ صورتی در امده و در صورت ایمنی بودن سیستم از نظر رطوبت به رنگ ابی در می آید .

نوع دیگر رطوبت نما در صورت رطوبت زیاد به رنگ بنفش یا نارنجی در امده و در صورت عاری بودن ماده سرمازا از رطوبت به رنگ سبز در میآید.                  

در سیستمها بهتر است یک سایت گلاس قبل و بعد از فیلتر درایر نصب شود تا از عدم اشباع شدن یا نشدن فیلتر اطمینان حاصل گردد و یا از ورود رطوبت احتمالی مطلع شویم.

بهتر است سایت گلاسها از شیرها و زانوهای دو طرفش به اندازه پنج برابر قطر لوله فاصله داشته باشد تا جریان نا آرام اطراف زانوها وشیرها باعث اشتباه ما در عدم وجود ماده سرما زا نگردد 

شارژینگ والو

مایع مبرد پس از عبور از سایت گلاس وارد شیر شارژینگ می شود در اکثر مواقع شارژسیستم از این شیر استفاده می شود چون شارژ راحتر و در زمان کمتری انجام می شود و بعد مایع مبرد دو قسمت می شود.  

فیلتر درایر:

راندمان یک سیستم سرد کننده تا حد زیادی به نظافت داخلی آن بستگی دارد فقط روغن و ماده سرما زای تمیز و عاری از رطوبت باید در سیستم جریان داشته باشد تمام ذرات خارجی و رطوبت آب باید از ماده سرما زا جدا

گردد و یا در محلی که ایجاد مزاحمت ننماید جمع گردد برای این منظور از توریهای سیمی،فیلترها و انواع مواد جاذب آب استفاده می شود این قطعات ممکن است به صورت جداگانه و یا همگی در یک مجموعه جمع شود.

یک روش معمول برای گرفتن رطوبت از رطوبت گیر لوله مایع است اگر مواد رطوبت گیر ظرفیت کافی برای جذب بیشترین حد رطوبت داشته باشند و کاملا احیا شده باشند می توانند ماده سرما زا را عاری از رطوبت

کرده و تمیز نگه دارند.      

متداول ترین مواد رطوبت گیر عبارتند از:آلومینیای احیا شده،سیلیکاژ و سولفات کلسیم وکلرور کلسیم زمانی به مقدار زیاد مورد استفاده بوده ولی امروزه زیاد مصرف نمی شود.

رطوبت ماده سرما زای فریون 12تا حد 15 قسمت در یک میلیون و رطوبت فریون 22تا 25 قسمت در یکمیلیون قسمت از ماده سرما زا تعیین شده است.

تجربه نشان می دهد که اگر مقدار رطوبت در سیستم از 25 قسمت در یک میلیون قسمت کمتر باشد احتمال زنگ زدگی،تجزیه روغن،سوختن موتور تقریبا بطور کامل از بین می رود.

در موقع تمیز کردن یک سیستم سرد کننده چهار کار ضروری باید انجام شود:گرفتن آب،گرفتن اسید،خارج کردن ذرات جامد و داشتن وسیله ای که نشان دهد کار جذب رطوبت انجام شده است.

رطوبت گیرها معمولا سه کار اول را انجام می دهند و برای قسمت چهارم وجود یک رطوبت سنج نیاز است چون روغن رطوبت خود را به آهستگی از دست می دهد و عایق سیستمهای بسته احتمالا مقداری رطوبت در

طول زمان آزاد می کند پس رطوبت گیرها باید برای همیشه در سیستم باقی بماند.

شامل 100 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت پروژه سیستم برق تبرید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد