حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده ازتکنولوژی های جدید سوخت رسانی در خودرو

اختصاصی از حامی فایل مقاله آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده ازتکنولوژی های جدید سوخت رسانی در خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده از تکنولوژی های جدید سوخت رسانی در خودرو

                   

Electronic  Fuel  Injection

17صفحه

سیستم سوخت رسانی برای خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی برای بدن انسان ضروریو بسیار حساس است که بایستی انرژی لازم برای استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما این سیستم های سوخت رسانی چگونه چنین کاری را انجام می دهند ؟ بر چند نوع هستند؟ مزایا و معایب این نوع سیستم ها چیست ؟ چه نوع سیستمی برای خودرو اقتصادی تر ومناسب تر است ؟ و . . . ده ها سئوال دیگر که ممکن است برای همه ی کسانی که به نوعیبا خودرو سر و کار دارند پیش آید . از سال 1383 ساخت خودرو های سواری کاربراتوریتقریبا به حالت تعلیق در آمده است و شرکت ها تنها مجازند از سیستم های انژکتوریبرای محصولات خود استفاده کنند . حال آنکه تعدادی از رانندگان قدیمی خودرو همچنانبر استفاده از خودروهای کاربراتوری اصرار می ورزند . اصلا کاربراتور و انژکتور چهتفاوتی با هم دارند ؟ چه کاری انجام می دهند ؟ و کدامیک بر دیگری ارجحیت دارد ؟ و . . . سئوالات مشابه دیگر . در این نوشتار سعی داریم به صورت اختصار با هر دو نوعسیستم سوخت رسانی آشنا شویم و در نهایت با مزایا و معایب هر دو آشنایی پیدا کرده تابتوانیم به درستی در خصوص استفاده از این سیستم ها در خودرو تصمیم گیری نماییم.

                                             

کاربراتور چیست ؟                     


کاربراتور مهمترین قطعه در سیستم های سوخت رسانی کاربراتوریاست . وظیفه ی اصلی کاربراتور تهیه مخلوط مناسبی از هوا و سوخت برای شرایط مختلفکار موتور می باشد  .  

 

یک کاربراتور بایستی خواسته های زیر را برآورده سازد :


1- تهیه مخلوط صحیح هوا و سوخت برای شرایط مختلف کار موتور در زمانی بسیارکوتاه
2-مصرف کم سوخت در وضعیت کار عادی موتور
3-امکان تامین حداکثر قدرت در حالت بارکامل
4- روشن شدن موتور در هر درجه حرارت و کارکرد منظم آن در حالت دورآرام
5- پایداری تنظیم های انجام یافته بر روی کاربراتور برای یک مدت طولانی وامکان تنظیم ها با توجه به شرایط کاری موتور
6-سادگی ، قابلیت اطمینان ودوام
7-سهولت تعمیر و نگهداری

 

کاربراتور چگونه کار می کند؟


عامل اصلی کارکاربراتور ایجاد مکش ( خلاء ) در روی مجرای خروج سوخت ( ژیگلور ) می باشد .این کارتوسط قسمتی از بدنه کاربراتور به نام ونتوری یا گلوگاه انجام می گیرد . ونتوری درحقیقت مقطع کاهش بدنه کاربراتور می باشد . با باز شدن صفحه گاز هوا توسط سیلندرموتور مکیده شده و به داخل کاربراتور جریان می یابد . در هنگام عبور از ونتوری بهعلت کاهش مقطع عبور ، سرعت هوا افزایش یافته و فشار محفظه ونتوری کاهش می یابد ومکشی ایجاد می نماید که به مراتب از سایر مقاطع کاربراتور بیشتر است . بنابراینچنانچه مجرای سوخت به این قیمت متصل شود ، سوخت مکیده شده و پس از مخلوط شدن با هوابه داخل سیلندر وارد می شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده ازتکنولوژی های جدید سوخت رسانی در خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد