حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت گروه بانک جهانی- 60 اسلاید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت گروه بانک جهانی- 60 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت گروه بانک جهانی- 60 اسلاید


دانلود پاورپوینت گروه بانک جهانی- 60 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب1         

الف : بانک بین المللی ترمیم و توسعه

 International Bank for Reconstruction and Development

تاریخچه
اهداف
تشکیلات سازمانی
اعضاء و آراء
نمودار سازمانی بانک ترمیم و توسعه
سرمایه و منابع بانک
فعالیتهای بانک
شرایط عمومی اعطای وام
شرایط طرحهای مشمول وام
رویه بازپرداخت وام
ایران و بانک بین المللی
 
ب  :  شرکت مالی بین المللی  International Finance Corporation (IFC)
1 - اهداف   Objectives
2 - عضویت    Membership
3 - سرمایه و سهم اعضاء
4 - حق رأی اعضاء
5 - سازمان و تشکیلات شرکت
6 - نمودار سازمانی شرکت مالی بین المللی
7 - رابطه شرکت با بانک جهانی
8 - قطع عضویت
9 - شرایط اعطای تسهیلات
10 - شرایط طرحهای مشمول وام
11 - میزان تسهیلات اعطائی
12 - مدت و نرخ بهره وامهای اعطائی
13 - جمهوری اسلامی و شرکت مالی بین المللی
ج : مؤسسه بین المللی توسعه  International Development Association (IDA)
1 - تاریخچه                              History
2 - اهداف مؤسسه
3 - سازمان و تشکیلات مؤسسه
4 - آراء و سرمایه
5 - منابع مالی مؤسسه
6 - شرایط اعطای وام
7 - ایران و مؤسسه بین المللی توسعه
مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری
International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID)
1 - تاریخچه History
2 - ارکان مرکز
3 - تأمین مالی
4 - حوزه عمل
5 - نحوه عضویت و خروج از عضویت
6 - رابطه جمهوری اسلامی ایران با مرکز
و ) مؤسسه تضمین سرمایه گذاری چند جانبه
Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA)                                           
1 - تاریخچه History
2 - منابع موسسه
3 - حدود تضمین سرمایه گذاری
4 - جنبه های مهم در تضمین سرمایه گذاری
5 - مراحل اعطای تضمین
6 - جمهوری اسلامی ایران و موسسه تضمین سرمایه گذاری چند جانبه
7 - منابع و مآخذ

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت گروه بانک جهانی- 60 اسلاید

حسام الـدیـن چـلپـى

اختصاصی از حامی فایل حسام الـدیـن چـلپـى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

 

      حسام الـدیـن چـلپـى ( 622 ـــ 687 هـ ق) معـروف به اخى تـرک از اکابر عرفاء و اعاظم صوفـیـه و مرید صدیق مولانا بود کـه از هـمان آوان سال هاى جوانى، در دنـبـال وفـات پدرش اخى ترک ارموى به خدمت مولانا پیوسته بـود در قونیه تولد شد و بار ها اموال خود را در راه مولانا صرف کرده بود اصلاً از اهل ارمیه بوده و خاندان او به قـونـیه مهاجرت کرده اند علاوه بر لقب چلپى که معنى سید و بادار را میدهد به ابن اخیه ترک نیز معروف است. و علت این شهرت آنست که پدران وى از سران طـریقه فـتـوت و فتوت آموز فتیان و جوانمردان بوده اند.

      از مقدمه ی مثنوی ، سرآغاز دفتر چهارم ، دفتر پنجم و ششم به خوبی میتوان دانست که حسام الدین در پیش مولانا چه مقام بلندی داشته و تا چه حد مورد دلبستگی و عنایت او بوده است که از وی  بنام هاى مفتاح خزائن عرش و امین کنوز فرش و بایزید وقت و جنید زمان یاد نموده است که از زهد و ورع فوق العاده او بود.

 

همین حسام الدین چلپى است که باعث شد مولانا  کتاب بزرگ مثنوى را که محصول دوران پختگی و کمال ذوق و اندیشه مولانا ست که به یاد دوست خود شمس تبریزی نوشت چنانچه خود او میگوید :

  چونکه گـل رفت و گـلـسـتان شد خراب

  بـوی گـل را از کـه جـویـم ، از گـلاب

 

که مقصود مولوی از گل شمس است و از گلاب حسام الدین.

                

و به حق میتوان گفت که مثنوی معنوی یکی از گرانبها ترین میراث عرفانی و اخلاقی در ادبیات جهان است  کـه به گـفته محمد خواجوى  شفا بخش دل ها و بر طرف کننده اندوه ها و آشکار کننده حقایق قرآنى و فراخى بخش روزى و نیکو کننده خو هاست ، به یادگار گذاشت .

 

      مولانا عبد الرحمن جامى در نفحات الانس این واقعه را بدین گونه نقل کرده است:

{ چون صلاح الدین به جوار رحمت حق پیوست ، عنایت خدمت مولانا و خلافت وى به چلپى حسام الـدیـن منتقل شد و سبب نظم مثنوى آن بود که چون چلپى حسام الـدیـن میل اصحاب را به الهى نامه حکیم سنایى و منطق الطیر شیخ عطار و مصیبت نامه وى دریافـت از خدمـت مولانا درخـواست کرد که اگـر چنانچه به طرز الـهـى نامه سنایى یا منطق الطیر ، کـتابى منظوم گـردد تا دوستان را یادگـار بود غایت عنایت باشد ؛ مولانا فى الحال از سر و دستار خود کاغذى به دست چـلـپى حسام الـدیـن داد و در آنجا هیجـده بیت از اول مثنوى نوشته بود }. 

 

بـشـنـو از نى چون حکایت مى کند     از جــدایـى هـا شـکـأیـت مـى کـنـد  

کـز نـیـسـتـان تـا مـرا بـبـریـده انـد     از نـفـیـرم مـرد و زن نـالــیــده انـد      

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق     تـا بـگـویـم شـــرح درد اشــتــیــاق   

هرکسی کودورماند ازاصل خویش     بـاز جـویـد روزگـار وصل خویش

مـن بـه هـر جـمعـیـتی نـالان شـدم      جـفـت بد حالان و خوشحالان شدم

هـر کـسی از ظن خود شد یار من      از درون مـن نـجـسـت اسـرار من    

سِــر من از ناله ی من دور نیسـت     لیک چشم و گوش را آن نور نیست

تن زجان و جان زتن مستورنیست     لیک کس را دید جان دستور نیست

آتشـست این بانگ نای ونیست باد     هـر کـه أیـن آتـش ندارد نیست باد

آتـش عـشـق است کـانـدر نی فـتاد      جوشش عشق است کاندرمی فـتاد

نی حـریـف هـر که از یاری بُرید      پـرده هـأیـش پـرده هـای مـا دریـد

همچو نی زهری و تریاقی که دید      همچو نی دمساز و مشتاقی که دید

نی حـدیـث راه پـر خون می کـنـد      قـصه هـای عـشق مجنون می کند

محرم این هوش جزبیهوش نیست      مرزبانرا مشتری جزگوش نیست 

در غـم مـا روز هـا  بـیـگــاه شــد       روزهـا بـا سـوز هـا هـمـراه شـد     

روزها گررفت گـو رو باک نیسـت      تو بمان أی آنکه جزتو پاک نیست

هر که جز ماهی ز آبـش سیر شـد     هرکه بی روزیست روزش دیرشد 

در نـیـابـد حـال پخته هـیـچ  خـام       پـس سـخـن کـوتـاه باید والـسـلام

 

      که املای هیجده بیت نخستین مثنوی را خود مولانا و باقى را  حسام الدین نموده است. در حقیقت این هیجده بیت خمیر مایهء شش دفتر بزرگ مثنوی معنوی شریف گردید که در این ابیات آغازین مثنوی ، نی نقش عمده دارد. شکایت می کند و درد فراق را باز می نماید و می گوید :

<< از روزی که مرا از نیزار بریده اند ، همه از ناله های من به فغان آمده اند. البته هر کس از موطن خود جدا افتد ، در آرزوی رسیدن به موطن اصلی می سوزد. من در هر محفلی گریستم و نالیدم ، با همه طرح دوستی ریختم ، اما هر کس از دید خود با من انیس شد و اسرار درون مرا جستجو نکرد.

مولانا می گوید که آتش عشق در نی افتاده است. همدمی چون نی که هم زهر و هم پادزهر باشد ، نمی توان یافت. نی از راه های پرخون سخن می گوید و حکایت عشق مجنون را برملا می سازد و سپس می فرماید که خام ، حال پُخته را در نمی یابد ، پس سخن را باید کوتاه کرد >>.

 

   به عقیده بعضی از شارحان مثنوی منظور از نی (( انسان کامل )) است و ناله ی انسان کامل از سِر او جدا نیست چنانکه علی (ع) می فرماید:

<< انسان را از زبانش می توان شناخت و از سخن او بدو راه توان یافت>>.

زبان و گفتار آدمی آنقدر مهم است که در آیات قرآنی چندین جای از آن یاد شده است. ارزش و بی ارزشی آدمیان را به سهولت میتوان از نوع تکلم و سخن گفتن وی تشخیص داد به قول سعدی شیرین سخن:

تـا مـرد ســخــن نـگـفـتـه بـاشـد

عـیـب و هـنـرش نـهـفـتـه بـاشـد


دانلود با لینک مستقیم


حسام الـدیـن چـلپـى

پاورپوینت تغذیه غواصان

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت تغذیه غواصان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت تغذیه غواصان


پاورپوینت تغذیه غواصان

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد اسلاید:14

تاریخچه غواصی

ریشه اصلی آشنایی با غواصی در نیاز و اشتیاق بشر، رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازههای دانش از طریق کشف و جستجو نهفته است.

یکی از داستانهای غواصی که به روایت هرودوت مورخ یونانی در تاریخ ثبت شده داستان غواصی بنام سیلیس است که در پنج قرن قبل از میلاد مسیح برای خشایارشاه پادشاه ایران جهت کشف و جمع آوری گنجهای غرق شده کار می کرد.

در عصر حاضر غواصی به صورت تفریحی، ورزشی، علمی و فنی و حرفه ای مورد توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته و اولین کنفدراسیون بین المللی غواصی جهان CMAS با تشکیل تیم های بسیار قوی ورزشی در بعضی از کشورهای علاقه مند در جهان مسابقات هاکی و راگبی و تیراندازی در زیر آب را در سطح المپیک و بازیهای جهانی حضور بسیار فعالی دارند.

- غواصی سطحی Skin Diving: در این نوع غواصی که بوسیله ماسک، وت سوت، کمربند وزنه، فین و اشنورکل در سطح آب و به صورت پای کرال انجام می گیرد جهت شنا کردن طولانی مدت و پریدن از سطح به عمق با پاپس بدون مخزن هوا شنا کردن و دیدن مناظر زیبایی زیر آب در مناطق کم عمق صورت می گیرد.

2- غواصی آزاد Free Diving: این نوع غواصی بیشتر جنبه ورزشی دارد که همه ساله مسابقاتی در این رشته برگزار می شود و وسایل مورداستفاده فین و وت سوت می باشد که غواص با یک وینچ به عمق می رود پس از ثبت رکورد به بالا برگشته که بالاترین رکورد در حال حاضر تا عمق 165 متری بنام آقای پی پین از کشور کوباست.

3- غواصی با تجهیزات Scuba Diving: در این نوع غواصی از وسایل غواصی جهت تنفس برای مدتی محاسبه شده در زیر آب استفاده می شود.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تغذیه غواصان

دانلود مقاله کامل درباره اکولوژی عملی 18 ص

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله کامل درباره اکولوژی عملی 18 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

دانشکده علوم پایه

موضوع:

اکولوژی عملی

استاد مربوطه:

دکتر شکرچی

دانشجو:

نوشین گرجی زاده

سال تحصیلی:

تیرماه 87

روشهای نمونه گیری :

روش نمونه برداری از اکوسیستم :

1) هوا: هوا به لایه های مختلفی تقسیم شده است، یکی از مهمترین لایه های هوا اتمسفر می باشد که موجودات زنده در آن هستند. موجودات زنده ی موجود در اتمسفر دو دسته هستند: الف) درشت : برای نمونه گیری از این موجودات درست که با چشم دیده می شوند باید از راههایی مثل تله گذاری استفاده کرد نمونه های این موجودات پرندگان هستند. ب) ریز : این موجودات شامل حشرات ریز و درشت و باکتری ها می شوند که برای نمونه گیری از آنها از وسیله ای به نام وکیوم یا آب دزدک استفاده می شود.

وسایل بالابرای هوایی است که در نزدیک سطح زمین قرار دارد.

اما برای نمونه برداری از هوایی که در ارتفاع بالا قرار دارد از دستگاه دیگری استفاده می شود. این دستگاه را درون بالن قرار داده و تا ارتفاع معین بالا می بریم و آن هوای آن قسمت را به داخل می کند یعنی مکش صورت می گیرد. در این صورت موجودات و ذرات به فیلتر درون دستگاه می چسبند و ما می توانیم با آوردن این فیلتر در آزمایشگاه روی آن تحقیق کنیم .

ما می توانیم با استفاده از این وسایل که البته کمی پیچیده تر هستند آلودگی هوا را اندازه گیری کنیم .

2) آب : آبها شامل سه قسمت هستند: الف) اقیانوس و دریا ب) دریاچه ج) آب جاری دریاچه ها شامل تالاب ها و مرداب ها و برکه ها و آب جاری شامل رودخانه ها و جوی ها و جویبارها نیز می شوند. نمونه برداری از اقیانوسها: در ساختمان دریاها تا عمق خاصی نور عبور کرده که موجودات متنوعی دارد (منطقه Zone photic) و از منطقه ی photic Zone به سمت اعماق دریا که نورقابلیت نفوذ ندارد به منطقه ی Zone aphotic معروف است. کوچک برای نمونه گیری از موجودات ریز از بطری تاریک استفاده می کنند که این بطری تاریک شیشه ای است به رنگ قهوه ای که دارای یک در نیز هستند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره اکولوژی عملی 18 ص

خواجه عبدالله انصاری

اختصاصی از حامی فایل خواجه عبدالله انصاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

خواجه عبدالله انصاری

 عالم و عــارف مشهور کشــــور شیخ الاسلام خواجه عبدالله انصاری رح در سال 396 هجری قمری در کهندژ شهر تاریخی هرات تولد گردید. پدرش ابو منصور محمد که درزمان خود یکی از عالمان و پزهیزگاران و حافظ قرآن وقت بود از راه کار دکانداری امرار معاش می نمود.

خواجه عبدالله انصاری که از آوان خورد سالی دارای استعداد قوی و ذهن وقاد بود. تا ده سالــــگی تحت رهنمایی پدر خـــــود به فراگیری تعلیمات متداوال علوم دینی پرداخت . زمانی که پدرش کسب و کــار را فرو گذاشت و راهی بلخ گردید و در آنجا سکونت اختیار نمود، خواجه عبدالله بدون سرپرست باقی ماند. اما دوستان پدر وی که از علما عرفا و متصوفین بزرگ بودند اهتمام تعلیم و تربیت او را به عهده گرفته از وی مراقبت می نمودند از این جمله یحیی بن اعمار شیبانی مشهور به خواجه غلتان ولی و شیخ ابو اسمیعل و محمد بن حمزه به صورت اخص قابل تذکر اند.

خواجه عبدالله انصاری به اثر ذکاوت آگاهی و استعداد خود در کمترین زمان بسیاری از علوم دینی وادبی رافرا گرفت و مطالعات عمیقی به عمل آورد که به نام یک عالم و عارف بزرگ مشهور گردید. در سال 417 هجری قمری به منظور آموزش عالی در علوم دینی پرداخت و بار دیگر به سوی وطن عزیمت نمود. آنگاه به تدریس و سلوک و طریقت رو آورد شیخ عمو کــه وی را پسرم خطاب می نمـــــود امور مربوط به خانقاه را برایش سپرد و خـــود مثل گذشته به گشت و سفر پرداخت در ســـال 422 هجری قمری یحیی بن اعمار استاد خواجه عبدالله انصاری فوت نمود که نظر به وصیت او بر مسند علمی اش تکیه زد و به تـــدریس علوم دینی و عـرفانی پرداخت و چندین بار سفر حج نمود و به زیارت کعبه معظمه مشرف گـــــردید و با بسیاری از علما و فضلا دیار به عمل آورد و از آنها کسب فیض کرده، استفاده های علمی نمود.

خواجه عبدالله انصاری به اثر علم و آگاهی و عرفانش در تمام نقاط پر آوازه گردید و به نام یک عارف و صوفی و اهــل طریقت مشهور شد و علاقه مندان زیادی از گـــوشه و کنار بدورش جمع آمدند و از محضرش کسب فیض و استفاده معنوی میکردند.

در آن زمان که غزنوی ها زمام امور را بــه دست داشتند سلطان مسعود بن محمود امیر بــــود و خواجه عبدالله انصاری که غرقه در دریای عرفان و طریقت بسر میبرد چندان پروایی به سیاست و حـــاکم و حکومت نداشت. در این فرصت برخی از حاسدین و بد بینان که شیوه معتزلی واشعریه داشتند و مقام عــلمی و عرفانی خواجه انصار را به دربار خواست و او پس از یک سلسله گفت و شنود سلطان را قناعت داده خاضع ساخت و آنگاه با عزت تمام مرخصش نمودند پس از غزنویان در وقت حکمروایی سلجوقیان بر هرات نیز مخالفین از پا ننشستند و یکبار دیگر دست به تهمت و بد گویی آلودند. بدین رو زمامداران وقت خواجه عبدالله انصاری را در نزدیکی پوشنج زندانی ساختند که در سال 439 هجری قمری پس از یک سال بند آزاد شد و باز هم به تدریس و تعلیم علوم دینی پرداخت، خواجه عبدالله انصاری نه تنها یک مفسر، محدث، عالم و عارف بزرگ بود، بلـــکه شاعر و نویسنده توانایی هم بود نویسندگی را از دوره خوردسالی آغاز کرده و بر مبنای یک روایت در سن نه سالگی به نقل و نوشتن احادیث پرداخت که به یاری حافظه قوی خود هزار ها حدیث ، اشعار دری و عربی را حفظ داشت . وی در دوره پربار علمی خود ، قلم را نیز از دست نگذاشت و تعداد زیادی آثار گونه گون به جا نهاد. آثار او به دو بخش تقسیم میشود. یکی از آثار دوره جوانی اش بوده که در پخته سالی همراه با درس و تدریس نـــوشته و آثاری که شاگرادنش در جریان تدریس و توضحیات وی نگاشته و به او منسوب کرده اند. خواجه عبدالله انصاری که در آخــــرین دوره حیات بینایی چشمانش را از دست داده بود روی یک موضوع مشخص و مهم برای شاگردانش توضحیاتی ارایه می نمود که آنها یاد داشت بر میداشتند و بگونه آثار مستقل به جا مانده است ، این داشته های گرانبها جلوه های ارزشناکی از علم و عرفان میباشد. علاوه بر این دو گونه آثار برخی آثار دیگر هم وجود دارد که به نام خـــواجه عبدالله انصاری مشهور و منسوب است و  بعضی دانشمندان صاحب نظـــر معترض اند چنـــــدی از این آثار منسوب به خواجه عبدالله انصاری مبتنی بر ضعف نگارش و دگرگونه بودن سبک معلوم می شود که از او نیست. لیکن به نامش چاپ گردیده است.

خواجه عبدالله انصاری ، آثار خود را با نثر زیبای مسجع به زبانهای عربی و دری نوشته است وی چندین کتاب را تالیف نموده که تعداد نوشته هایش به 32 اثر میرسد در این جا چند کتاب از این عالم عارف را معرفی می نمایم.

تفسیر قرآن عظیم اشان

طبقات الصوفیه

منازل السارین

صد میدان

مناجات نامه یا الهی نامه

کتاب القواعد

شرح التعریف المذهب التصوف

مناقب الامام احمد ابن حنبل

ذم الکلام

مذاکرات و غیره

این عارف ، صوفی بزرگ ، عالم دینی ، مبلغ، مدرس ، نویسنده و شاعر در سال 481 هجری قمری فوت نمود و در گازرگاه هرات به خـــاک سپرده شد و تا کنون آرامــگاه این بزرگمرد اندیشه و صفا زیارتگاه سوخته گان معرفت الهی است.

متسفانه باید گفت: که عمارت آرامگاه این عارف نامی شرق با گذشت زمان تمام زیبایی و کاشی هایش فرو ریخته است و در قرن حاضر هیچگونه توجه به باز سازی آن نشده است

و مـــــا خواهشانه از حکومت و مسوولین تقاضا داریم تا در حصه مرهمت و باز سازی این بنا تاریخی و آرامگاه مقدس اهل تصوف توجه جدی مفضول دارند.

نمونه ای از مناجات پیر هرات


دانلود با لینک مستقیم


خواجه عبدالله انصاری