برای شناخت رفتار در محیطهای سازمانی، مطالعه در سه سطح رفتار فردی ، گروهی و سازمانی الزامی است . چرا که برای شناخت دقیق چرایی نگرشها و رفتارهای افراد در محیطهای سازمانی، باید در باره واکنشهای آنان به عنوان افراد، گروههایی که به آنها تعلق دارند، و سازمانی که در آن کار می کنند اطلاعاتی بدست آورد .
.1ویژگی شخصی: سن، جنسیت، وضعیت تاهل و ...
.2توانایی: توانایی هوشی (ذهنی)، توانایی جسمی (فیزیکی)
.3شخصیت: به مجموعه صفات و رفتارهایی که فرد را توصیف میکند شخصیت می گویند
.4یادگیری: هرنوع تغییردررفتار (بصورت نسبتاً دایمی) که درنتیجه تجربه رخ دهد را یادگیری می گوییم
.5ادراک: فرایند دریافت، تعبیر و تفسیر محرکهای محیطی را ادراک می گویند.
.6ارزشها و نگرشها: ارزش ها باورها و مطلوب های پایداری اند که برای فرد مهم هستند و رفتار وی را تحت تاثیر قرار میدهند. نگرش به مفهوم ارزیابی شخص (به صورت مطلوب یا نامطلوب) نسبت به یک شیی، فرد، عمل و یا رفتاری خاص است.
.7انگیزش: فرایندی است که افراد را وادار به حرکت می کند
دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار فردی - 21 اسلاید