فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )
قسمتی از محتوی متن ...
تعداد صفحات : 20 صفحه
عنوان : . دوره ی کارشناسی : آمـار. فهرست مطالب. عنوان صفحه مقدمه 1 تجارت الکترونیک چیست؟
2 تفاوت تجارت الکترونیک با تجارت سنتی 4 اهمیت و ضرورت تجارت الکترونیکی 4 الگوهای تجارت الکترونیک 6 وضعیت تجارت الکترونیک در جهان 9 وضعیت تجارت الکترونیک در ایران 10 منابع 13 مقدمـه. تکنو لوژی اطلاعات به سرعت در حال تغییر جهان از شکلی است که ما آن را میشناسیم.
این تغییرات،که در اواخر قرن بیستم آغاز شده، در اوایل قرن بیست و یکم با شتاب بیشتری خود را نشان میدهد.
اینترنت، تجارت الکترونیکی و وب سایت اصطلاحاتی هستند که امروزه بسیار به کار برده میشوند.
هر روز تعداد زیادی آدرسهای اینترنتی را میتوانید در روز نامه ها، مجلات، آگهی های تبلیغاتی درتلویزیون و یا حتی در و دیوار خیابان ها مشاهده کنید.
سرعت گسترش این تکنولوژی به حدی است که تمام جوانب زندگی روز مره بشری را تعییر داده است.
به همین دلیل گفته میشود، اگر کسی مهارت کافی در استفاده از این تکنولوژی را نداشته باشد مانند فردی بی سواد در ایجاد ارتباط با دیگران دچار مشکل خواهد شد.
به همین صورت اگرشرکت ها و سازمانها خود را با این تعییرات گسترده و همه جانبه هماهنگ نسازند به سرعت از عرصه تجارب حذف خواهند شد. برعکس آنهایی که خود را آماده استفاده از این نمایند میتوانند در این رقابت فشرده برنده باشند.
در نتیجه آشنایی با مبانی تجارت الکترونیکی، شناخت روشها و رویدادهای اجرای آن برای تمام سازمان ها و شرکتها ضروری به نظر می رسد. مطالعه و بررسی استراتژی ها و مدلهای تجارت الکترونیکی میتواند تأثیر قابل توجهی بر موفقیت شرکت ها در بکارگیری تجارت الکترونیکی داشته باشند.
درواقع میتوان علل ورود به تجارت الکترونیک را برای سازمانها چنین برشمرد : هزینه سربار بالا هزینههای عملیاتی بالا عدم بکارگیری فناوری رقابتی پاسخ ندادن به موقع به مشتریان تجارت الکترونیکی چیست؟
. عبارت تجارت الکترونیکی از ایده ابتدایی فروش الکترونیکی برخاسته که تمامی جنبه های تبادلات مالی و فرایندهای بازرگانی را از طریق اینترنت و تکنولوژی شبکه جهانی web پشتیبانی میکند. تجارت الکترونیکی یعنی : خرید و فروش اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکه های رایانه ای و یا تعریف گستردهتر آن : حمایت از کلیه اشکال معادلات تجاری از طریق ساختارهای دیجیتال و عناصر آن عبارتند از : بازار الکترونیک، تبادل الکترونیک داده و تجارت اینترنتی : تجارت الکترونیک و به تبع، مدلهای تجارت الکترونیک اولین بار در اوایل دهه 70 (میلادی)ارایه شدند.
در این دوره استفاده از مدلهای تجارت الکترونیک بسیار گران بود و عموم کاربران آن را، شرکت های بزرگ مالی و بانکها و گاهی شرکت های بزرگ صنعتی تشکیل میدادند. به علاوه نیاز به سرمایه گذاریهای سنگین برای تهیه بستر مورد نیاز آن لازم بود.
لذا محدوده کاربرد آن به مؤسسات مالی و شرکت های بزرگ محدود می شد.
در مرحله بعد استاندار تبادل اطلاعات الکترونیک ایجاد شد که تعمیمی از مدل نقل و اننقالات مالی و بانکی با استفاده از ابزارهای نوپای اطلاعاتی، بود.
با این تفاوت که تبادل اطلاعات الکترونیک، امکان استفاده و بهرهبرداری در سایر انواع مبادلا
متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه
ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت متن کامل
همراه با تمام متن با فرمت ورد Word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
تحقیق درباره تجارت الکترونیکی