Ñدر میان تمامی روشنفکران «جمهوری وایمار» آلمان (۱۹۱۹ ۱۹۳۳) و دوره ی مهاجرت، شادابی «والتر بنیامین» بیش از دیگران به قوت خود باقی است. اندیشه ی رادیکال وی همچنان چالشگر است و تکانه های فکری وی تا به امروز بر گستره های فلسفه، نظریه ی سیاسی، علوم رسانه ای و فرهنگی، تاریخ ادبیات و زیبایی شناسی اثرگذار مانده اند.
Ñوالتر بنیامین در ۱۵ ژوئیه ی ۱۸۹۲ در خانواده ای بسیار ثروتمند در برلین بدنیا آمد. نام کامل وی «والتر بندیکس شونفلیز بنیامین» (Walter Bendix Schönflies Benjamin) است که از سه خواهر و برادر، بزرگترین ایشان بود.پدرش بازرگانی بود که از راه تجارت سهام و حراج اجناس عتیقه ثروت قابل ملاحظه ای بهم زده بود. کودکی، دوره ی مدرسه و تحصیلات دانشگاهی بنیامین، از یک دید جامعه شناسیک، بعنوان فرزند یک خانواده ی متمول آلمانی یهودی بسیار عادی طی شد. وی بعدها در نوشته ای زیر عنوان «کودکی برلینی در حوالی هزارونهصد» با نگاهی ادبی به این کودکی نگریست، که چگونه با مراقبت و رفاه در خور توجهی در یک محله ی ویلایی برلین به نوجوانی فرارویید.
Ñبنیامین از ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۷ را در خوابگاه پرورشی «هاوبیندا» (Haubinda) بسر برد، جایی که رابطه ای برابرحقوق میان دانش آموز و معلم برقرار بود. در اینجا بود که وی با «گوستاو وینِکِن» (Gustav Wyneken)، معلم علوم تربیتی آشنا می شود که تأثیری ژرف و درازمدت بر بنیامین جوان می گذارد. همین فرد مشوق بنیامین در فعالیت های آتی اش با جنبش جوانان می شود. میان سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ بنیامین بعنوان هوادار «گوستاو وینِکِن» خواستار یک اصلاحات گسترده ی در عرصه ی آموزش و پرورش می شود و در ارتباط با جنبش اصلاح مدارس با نشریه ی «Anfang» (آغاز) شروع به همکاری می کند
Ñوی در سال ۱۹۱۲ با اخذ دیپلم با انتظاری بسیار بالا وارد دانشگاه فرایبورگ شد و در رشته ی فلسفه و زبان و ادبیات آغاز به تحصیل کرد. و وقتی در سال ۱۹۱۳ در یک جشن «جوانان آزاد آلمان» شرکت جست، در نوشته ای زیر عنوان «سکوت جوانی» آزردگی خود را از احساسات ناسیونالیستی و منش نظامی گرایی گروه های مختلف جوانان به تحریر درآورد.
نقد خشونت همانا فلسفه تاریخ خشونت است-ایده تکوین آن رهیافتی انتقادی افتراقی و تعیین کننده به داده های زمان مند مربوط به خشونت را ممکن می سازد. هر گونه خشونت اسطوره ای یا قانون ساز وابسته به دستگاه اجرای احکام مهلک و شوم است. خشونت حافظ قانون یعنی خشونت دم و دستگاهی که شوم است . خشونت الاهی که وسیله خلاص قدسی است که میتوان خشونتی نامید که فرمان میراند.
دانلود پاورپوینت والتر بنیامین- 38 اسلاید