
مقالات فنی مهندسی با فرمت DOC صفحات 29
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه …………………………………..……………..……...……………………..…………………………………1
سیستم سوخت ………………………….….…….….………………………………………………………….2
چگونگی کار سیستم سوخت ……………………….…………..….………………………………………2
نسبت اختلاط سوخت و هوا …………………….…….…….…….……………...………………………..3
لوله کشی سوخت …………………………………………….…..…………………………………………….4
ساختمان کاربراتور ساده …………………….…….…………………….………………………………..4
اصول کاربراتور…………………………..…..…………………………………………………………………5
کاربراتور ریگلاژ …………………….………………………………………………………………………10
بخش دوم : مدارهای کابراتور ……………………...……………………….………………………….11
الف - مدار شناور …………………….………………………………………………………………………11
ب - دریچه گاز …………….…….……………………………..………………………………………………12
ج- دستگاه شتاب دهنده ………….…….……..……………………………………………………………12
د- دستگاه ساسات …………..………..……………………………………………………………………..13
تامین سوخت ( بنزین ) ………..….………………………………………………………………………..16
- باک بنزین ………………………………………….………………………………………………………16
تعمیرات مخزن بنزین …………….…….……………….………………………………………………….18
- صافی بنزین ………….……….…………….……………………………………………………………19
- اتصالات لوله بنزین ………..……..……………….…..……………………………………………..20
پمپ کردن بنزین به کاربراتور …….…..…………………….………………………………………..20
صدای موتور نشانه کدام نقص فنی است ؟ ……..….…….………………...…………………..21
صدای تیک تیک یا کلیک کلیک پرتاب جرقه …………………..………………..…………………23
فاصله زیاد سوپاپها ( فیلر سوپاپها ) ….….………..…………….………………………………..23
سیلندر - پیستون - رینگها ….…….……….…………………..……………………………………….24
آوانس بودن زمان جرقه .……….……………………………………………………………………….24
ضربه حاصل از خودسوزی روی پیستون ( تق تق ) …...….……………………………..25
سیستم کاهش مصرف روغن اتومبیل ………….…..…………………..…………………………26
آب بجای بنزین ….………….………………………………..……………………………………………..27
مقدمه
تصفیه و تهیه بنزین اتومبیل – بنزین یکی از چند مشتقات نفتی است که از نفت خام بدست می آید نفت خام در تصفیه خانه و در داخل یک مخزن بلند فلزی تقطیر می شود . این مخزن را برج تقطیر جزء به جزء(Fractionating Tower) می گویند .
نفت خام در داخل کوره گرم شده و به درجه حرارتی می رسد که تمام مشتقاتی که باید تهیه گردند بصورت گاز در می آیند . گاز متصاعد شده پس از عبو از مراحل مختلف تقطیر شده و به مایع تبدیل می گردد .
بنزینی که از برج تقطیر بدست می آید دارای اکتان پایین است وبایستی عمل آورده شود و اکتان مناسب را کسب نماید و فرآیندی را طی نماید که عوامل زنگ زدگی و چسبندگی را از بین برده و یا اینکه حداقل آنها را بی اثر نماید . سپس به گرید یا درجات مختلف جداسازی شده و برای افزایش مقاومت آنها در برابر انفجار و نیز چلوگیری از یخ زدن کاربراتور، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود .
بنزین ، مخصوصاً برخی از گرید های بالا بعنوان فرآورده جانبی و به روش شیمیایی نیز تولید می گردد اما منبع اکثر بنزین ها نفت خام می باشد .
سیستم سوخت