لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 23
فهرست عناوین
مقدمه............................................................................................................3
کلاچ .........................................................................................................................3
انواع کلاچ ...............................................................................................................4
حذف ارتعاش میل لنگ...............................................................................5
معایب سیستم کلاچ............................................................................................6
1- لرزش اتومبیل هنگام رها کردن کلاچ.........................................................6
2- بکسواد کلاچ.....................................................................................................7
کلاچ اصطکاکی.......................................................................................................8
عملگر الکترونیکی......................................................................................10
عملگر نیوماتیک ( خلاء )..................................................................................11
کلاچ هیدرولیک....................................................................................................12
کوپلینگ هیدرولیک...........................................................................................13
مبدل گشتاور........................................................................................................15
اجزای کلاچهای تک صفحهای با فنر دیافراگمی ....................................18
عملکرد کلاچ در حالت آزاد بودن پدال ..................................................19
عملکرد کلاچ در حالت کلاچ کردن ......................................................19
وضعیت کلاچ در حالت نیم کلاچ .........................................................21
نتیجهگیری...........................................................................................21
منبع...................................................................................................................23
/
مقدمه
در صنعت خودرو در بخش انتقال قدرت، سیستم کلاچ به عنوان یکی از کلیدیترین مجموعهها مطرح است و عملکرد صحیح آن، تاثیر مستقیم در کارکرد خودرو و از جمله بخش تولیدکننده قدرت (موتور) و بخش انتقال نیروی محرکه (جعبه دنده، میله گاردان، دیفرانسیل، پلوسها و...) دارد و در صورت بروز اشکال در این سیستم ـ حتی به شکل جزئی ـ راندمان خودرو با مشکل مواجه میشود.
کلاچ
کلاچ یک وسیله انتقال نیرو به صورت قطع و وصل از موتور به جعبه دنده (گیربکس) است. با کلاچ کردن میتوان ارتباط بین موتور و جعبه دنده را برای مدت کوتاهی قطع و پس از رها کردن کلاچ، دوباره آن را برقرار کرد. قطع و وصل انتقال
کلاج