توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word قابل ویرایش و آماده پرینت.
تعداد صفحه :78
قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه کارآفرینی
کارآفرینی: کارآفرینی یعنی ایجاد و فراهم کردن شرایط و زمینههای کار برای خود و دیگران.
مؤسسه: به مجموعه و منظومهای از عوامل انسانی، مادی، دانش فنی و سازمان برنامه و مدیریت کار گفته میشد که با ترکیب متناسب آن عوامل و با توجه به زمینهها و شرایط پیرامونی و ورودیها و خروجیهای خود فعالیت مینماید.
کار مؤسسه: عبارتست از تمامی یا جزئی از فرآیند فعالیت ایجادی، فرآور و فرابری یک یا چند فرآورده مادی یا معنوی.
ساختار مؤسسه: هر مؤسسه دارای ساختاری سازمانی است که بر اساس و در چهارچوبی خاص که کلیه عوامل کار و مجموعه فرآیند فرآوری تقسیم شده است و در این ساختار سازمانی، عوامل انسانی در یک نظام و شبکه سلسله مراتب ریاست و مرئوسیت با هم ترکیب گردیده و در جهت اهداف مؤسسه فعالیت مینمایند.
کارآئی مؤسسه: کارآیی هر مؤسسه به بهینگی عوامل کار و شرایط پیرامونی و بهینگی ترکیب آن عوامل از مادی و انسانی بستگی دارد.
سازوارگی: ساختار و نظام هر مؤسسه بر اساس چهارچوب فعالیت، کارکرد و چگونگی آن از نظر سرعت، سهولت و روانی کار و کارآمدی آن مؤسسه که باعث افزایش بازدهی و در مقابل کاهش ضایعات و هزینههای آن گردد. لذا تنها در اینصورت است که یک مؤسسه میتواند زایا (تولید کننده) پویا (جستجوگر) و پایا (ثابت) باشد و خود را با شرایط درونی و بیرونی تطبیق داده و توسعه یابد.
سازمان گروهی: موجودیت و دامنه فعالیت هر مؤسسه ناشی از کار جمعی و سازمان گروهی میباشد که بر اساس یک سیستم منسجم و هماهنگ کلیه بخشها و زیربخشها و تمامی افراد و گروههای تخصصی همگی در یک فراشد سیستم (واحد) با سلسله مراتب طولی و عرضی جهت دستیابی به هدفی مشخص تلاش مینمایند.
کارآفرینی: با توجه به آنچه که اشاره شد نقش مدیریتهای هر قسمت بویژه مدیریت کل بمنظور ایجاد هماهنگی لازم آشکار میشود که برای ایجاد زمینه فعالیت برای خود و دیگران باید کارآفرین بود.
و اینجاست که میتوان کارآفرینی را که خود امری فراگیر است به کارآفرینی فراگیر یا عمومی تعبیر نمود.
گر چه درجه و ارزش کارآفرینی در هر یک از افراد و گروهها متناسب نقش و جایگاهشان در سازمان متفاوت میباشد اما باز هم میتوانند و باید بتوانند که خود کارآفرین باشند.
بنابراین برای کارآفرین بودن در هر سطح و موقعیتی باید دارای خصلتها و ویژگیهای خاص بود که در این مقوله به آن پرداخته خواهد شد.
بخش نخست
فصل 1
کارآفرین بودن
کارآفرین کسی است که اهل عمل بوده و توانایی آنرا دارد تا فرصتهای کسب را ببیند و آنها را ارزیابی کرده، منابع لازم را جمعآوری نموده و از آنها بهرهبرداری نماید و برای رسیدن به موفقیت روش مناسبی را پیریزی کند.
1-1- ویژگیهای کارآفرینها:
کارآفرین عموما دارای ویژگیهائی هستند که میتوان از صفت بارز آنها پی به آن خصوصیات برد بدین منظور به نماد زیر توجه کنید:
ویژگی عمومی صفت بارز
خودباوری اعتماد به نفس- استقلال رأی- خوشبینی
میل به نتیجه نیاز به کامیابی- منفعت شناسی
ایستادگی، پشتکار، اراده – سخت کوشی، شوق – انرژی
ریسک پذیری توانایی ریسکپذیری- اشتیاق به انجام کارهای بزرگ
هدایت و رهبری رفتار هدایتگرانه- مردم داری- انتقادپذیری
خلاقیت نوآوری- ابتکار- تدبیر – دانایی
آینده نگری دوراندیشی- قدرت درک
حال اگر میخواهید فی الواقع کارآفرین باشید بایستی دارای تمامی صفتهای ذکر شده باشید یا آنکه در پرورش آنها در خودتان بکوشید گر چه ممکن است تمامی آنها به کارتان نیاید اما هر چه از این صفات را بیشتر دارا باشید شانس موفقیتتان برای کارآفرین شدن بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه بسیاری از این خصوصیات به نوعی به یکدیگر ارتباط دارند. و از صفات تفاوتهای آشکاری نسبت به آنهایی که این صفات را ندارند وجود دارد.
2-1 فلسفه کارآفرینی:
موفقیت در کارآفرینی به تمایل شما در قبول مسئولیت نسبت به کار خودتان بستگی دارد. لذا اگر میخواهید که هدفهایتان با خواستهتان سازگار باشد ابتدا باید خودتان را بشناسید. چون قدرت شما بیشتر از اعمال خودتان سرچشمه میگیرد تا از اعمال دیگران. پس باید شکست را پذیرفت و از آن تجربه آموخت چنانکه ایستادگی و تلاش مقدمه کامیابی است.
از طرفی کارآفرینها چون واقع بین هستند به همین خاطر از نظر آنها نتایج قابل قبول مهمتر از نتیجه بینقص و کامل است چون یافتن هدفهای بینقص جز وقت تلف کردن و مانع از رشد و تکامل شدن نخواهد بود.
3-1 شخصیت کارآفرین:
در حالیکه به مجموعه رفتار و کردار هر فرد شخصیت گفته میشود لذا هیچ دو نفری را نمیتوان یافت که مانند یکدیگر باشند پس تجربیات گذشته کارآفرین، موقعیت کنونی او را در زندگی رقم میزند و البته خیلیها دیگران را سرمشق خود قرار میدهند که حتما او خود یک کارآفرین خواهد بود.
شغل فعلی، شرایط خانوادگی و کنونی جامعه همگی به نوعی در شکلگیری شخصیت کارآفرین شما نقش دارند و شما نیز در مقابل عوامل دیگری از جمله خود، خانواده، جامعه و ... مسئولید.
یادتان باشد به اینکه اگر تعهدات بیش از حد داشته باشید کارآفرین شدن برایتان دشوار خواهد بود. بنابراین هنگام برنامهریزی برای آینده این را بدانید که میتوانید بعضی از چیزها را در خودتان تغییر بدهید و بعضی چیزها را هم خیر، پس واقعبین باشید و از تجربیات گذشته کمک بگیرید تا بتوانید موقعیت کنونی خود را بهتر درک کنید.
برای این منظور هم میتوانید از جدولی مشابه زیر کمک بگیرید چنانکه با مشخص شدن عوامل مؤثر در شخصیت کارآفرینی شما در ستون اول، وضعیت کنونیتان را نسبت به هر یک از اهداف و طرحهایتان را جهت دستیابی به آنها را در ستونهای بعدی میتوان مورد بررسی و توجه قرار داد.
تحقیق در مورد کارآفرینی(کارآفرینی چیست),فرمت فایل word شامل 78 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآفرینی و طرح های توجیهی ( مناسب برای تسهیلات اعتباری), پایان نامه های دانشجویی و مقالات درسی
تحقیق در مورد کارآفرینی(کارآفرینی چیست)