حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مدل سرآمدی EFQM

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مدل سرآمدی EFQM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مدل سرآمدی EFQM


دانلود پاورپوینت دوره آموزشی  مدل سرآمدی EFQM

مدل تعالی سازمانی

EFQM:

دنیای امروز وتغییرات مخصوص آن

درنگی در تفاوتها:

 چـرا شرکت کاسیـو می تواند یک ماشین حساب را ارزانتر از یک بسته ذرت بو داده  شـرکت کلاگ بفروشد ؟

آیـا ذرت تا این انـدازه از سیلیکون گرانتر است ؟

چرا تحویل گرفتن و یا پس دادن یک خودروی اجاره ای در بنگاه هرتز تنها چند دقیقه وقت آنهم بدون کاغذ بازی می خواهد ولی اتاق گرفتن در مهمانسرای هیلتون به چند برابر آن  صرف وقت و پر کردن فرمهای نام ، نشانی و … نیازمند است ؟آیا اینها می ترسند که اتاقشان را بدزدند ؟

چگونه درکمپانی تویوتا درژاپن ، متوسط توقف قطعه در کارخانه مونتاژبه دوساعت رسیده و کل زمان مونتاژ کامل خودرو به 16 ساعت کاهش یافت ؟

چگونه کمپانی انگلیسی BAE توانست درطول 7 سال ارزش سهام خود را 17 برابر کند؟

چگونه کمپانی NOKIA از یک شرکت گمنام به برترین کمپانی اروپا درآستانه سال 2000 تبدیل شد؟

چرا کمپانی افسانه ای GM در دهه 1980 بیش از 30 میلیـارد دلار زیـان را تحمـل کـرد ؟  ودرحالیکه دردهه 70 به لحاظ ارزش سهام سومین کمپانی آمریکا بود در سال 2000 ازفهرست 25 کمپانی برتر آمریکا حذف شده است ؟

مـدلهـای ذهنـی:

سؤال کلیدی درباره سرنوشت ساعت سازی در سوئیس:

چرا ساعت سازان سوئیسی که 65 درصد سهم بازار جهانی ساعت را داشتند پس از 10 سال سهم بازارشان به کمتر از 10درصد سقوط کرد ؟

- آیا محیط تـاثیرگـذار برسـازمان خود را می شناسیم ؟

- آیا رونـدهای محیطـی بـه سـود سازمان ما هستند یا برعکس ؟

- اگر به WTO بپیوندیم …

ضرورت تغییر در سازمان:

شتاب تغییرات در زمینه های مختلف امروزه خیره کننده است :

- تغییرات تکنولوژیکی
- تغییرات محیط رقابتی
- تغییرات قوانین و مقررات
- تغییرات اجتماعی
- تغییرات اقتصادی

پذیرش تغییر:

در بسیاری از سازمان ها نفی تغییر و مقاومت در برابر آن به معنی اضمحلال و نابودی سازمان در آینده نزدیک خواهد بود . پذیرش تغییر در سازمان به عوامل زیر بستگی دارد :

 درک ضرورت تغییر درمیان افراد و رهبران سازمان

وجود سیستم مدیریت تغییر  در سازمان و ساز و کارهای آن

درک مشترک از جنبه های مختلف تغییر و دورنمای مشترک در میان تمام افراد سازمان

عامل تغییر ( Change Agent )

مدیریت کیفیت فراگیر (TQM):

مدیریت کیفیت جامع یک رویکرد مدیریتی، سیستماتیک و سازمان مشمول است.

 بر برتری عملکرد و دستیابی به اهداف استراتژیک تاکید دارد.

 تمرکز بر مشتری است.

کیفیت محور است.

متکی بر مشارکت تمام کارکنان و کارتیمی است.

تعالی سازمانی:

رشــد و ارتقـــای سطح یک سـازمان در تمامی ابعاد

کسب رضـایتــمندی کلیـــه ذینفعــان

ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان

تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت

مزایای مدل تعالی سازمانی:

برخورداری این مدل از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر

مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی

توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان

ارزیابی مبتنی بر واقعیات

مشارکت گسترده کارکنان

شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود

تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار

بهینه کاوی ( Benchmarking )

استفاده از رویکرد خودارزیابی به منظور تعالی سازمان

ویژگی سازمانهای متعالی :

1-   همسویی   ( Alignment )

2-   رهبری     ( Leadership )

3-   یکپارچگی  (Integration)

4-   پیشرو بودن ( Outfront )

کاربردهای مدل تعالی سازمانی:

ابزاری برای خودارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در

مسیر تعالی، کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیتها و

ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود

مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد سازمان

و در همه حوزه های عملکرد

 چـارچــوبی برای درک وضعیت اقـــدامات انجــام شده، حذف

دوباره کاری ها و تشخیص انحرافات

ساختاری برای سیستم مدیریتی سازمان

تاریخچه مدل‌های سرآمدی:

1951جایزه دمینگ

1987جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج

1991جایزه کیفییت اروپا 

تعریف جوایز کیفیت:

جوایز کیفیت ، جوایز و پاداشهایی هستند که براساس برخی از جنبه‌های کیفی عملکرد یک سازمان اهدا می‌گردند.جنبه‌هایی که در حالت عادی یک سازمان مسؤلیت زیادی در قبال آنها ندارد .

معیارهای جوایزکیفیت همان عوامل اصلی مدیریت کیفیت جامع (TQM-Total Quality management )  هستند و موفقیت یا عدم موفقیت سازمانها در اجرای نظام‌های مدیریت کیفیت جامع به این عوامل و کیفیت پرداختن به آنها ارتباط پیدا می‌کند .

 گستردگی جوایزکیفیت:

طبق تحقیقات بعمل آمده بیش از 120 جایزه کیفیت، بهره‌وری و برتری جویی یا تعالی سازمانی در سطح جهان وجود دارد و 64 کشور دنیا دارای جوایز کیفیت، بهره‌وری، برتری‌جویی یا تعالی سازمانی هستند.این جوایزتنها محدود به کشورهای پیشرفته نمی‌شود، بلکه کشورهای در حال توسعه‌ای همچون موریتانی، فیلیپین، سریلانکا، ویتنام، آفریقای‌جنوبی، امارات‌متحده، ایران، فیجی ، برزیل،پرو و ... نیز از سالها پیش صاحب مدلهای جایزه کیفیت هستند.
مهمترین و اصلی‌ترین بخش نظام‌های جوایز کیفیت، معیارهای ارزیابی آنها می‌باشند و ارزیابی این جوایز ، سازمانهای داوطلب را براساس این معیارها و معیارهای فرعی وابسته مورد سنجش قرار می‌دهند و سطح تعالی آنها را مشخص می‌کنند.
 
شامل 144 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مدل سرآمدی EFQM
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد