لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 1
مشخصات کلی
نام درس:زبان فارسی(1) کلاس و مقطع:اول متوسطه نام دبیر:علیرضا نصیری
موضوع درس:مقایسه نام آموزشگاه:
مدت جلسه:90دقیقه تعداد دانش آموزان: تاریخ:
هدفهای کلی
درسی و رفتاری
دانش آموزا ن در پایان این درس:
1-مقایسه دو امررا از هم بشناسند.
2 -شهر خود را با شهر همجوار مقایسه کنند.
3-شباهت وتفاوت دو نفر از دوستانش را تشخیص دهد.
4-یک آیه یا حدیث که درآن دو چیز مقایسه شده باشد بیاورد.
زمان
وسایل
1-کتاب درسی 2-لوحه 3-گچ سفید و رنگی
قبل از شروع درس
سلام و احوالپرسی از دانش آموزان
دقت در وضع جسمی و روانی آنان
حضور و غیاب
5
ارزشیابی تشخیصی
پرسش از چند دانش آموز در مورد مقایسه و مقایسه کردن دو نفر از دانش آموزان از لحاظ جسمی و ظاهری
5
آماده سازی
رئوس مطالب
1-مقایسه 2-فعالیت 3-بیاموزیم درس
فعالیت های مربوط به روش ها
1-سوال از چند دانش آموز درمورد تفاوت ها و شباهت ها ی دو امر
2-آیا مقایسه در همه ی موارد کاربرد دارد؟
3-آیا در قرآن کریم از شیوه مقایسه استفاده شده است؟
4-آیا می توانیم دو استان را باهم مقایسه کنیم؟
15
ارائه درس جدید
رئوس مطالب
نوشتن و توضیح دادن"مقایسه"درتخته سیاه
فعالیت های مربوط به روش ها
1-ابتدابا روش سخنرانی،مطالب و مفاهیم درسی بیان می شود
2-روشن کردن معنی و مفهوم مقایسه
3-استفاده از روش مباحثه ای جهت تفهیم بیشتر مطالب
4-ایجاد پرسش و پاسخ از شاگردان و ذکر مثال از مطالب خارج درس
30
تکمیلی
رئوس مطالب
چکیده ی مطالب و نکات مهم دوباره تکرار شود
فعالیت های مربوط به روش ها
1-بیان خلاصه درس
2-تاکید روی نکات مهم درس
3-یادداشت مطالب توسط دانش آموزان
20
ارزشیابی تکوینی
1-بیان چند سوال در ارتباط با مطالب ذکر شده
2-تعیین تمرین و تکلیف برای جلسه آینده
3-بازدید دفترهای تمرین به منظور رفع اشکال
1-مقایسه را تعریف کنید.
2-غرض از مقایسه را تعریف کنید.
3-آیا در قرآن کریم از شیوه مقایسه و تمثیل استفاده شده است؟باذکر مثال
4-مولانا چگونه از روش تمثیل استفاده می کند؟
5-برتولدبرشت شاعر و نمایش نامه نویس معاصر آلمانی ،نمایش نامه های حماسی و درام را چگونه باهم مقایسه کرده است؟
تحقیق درمورد طرح درس فارسی 1 اول دبیرستان