حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ایرودینامیک

اختصاصی از حامی فایل ایرودینامیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

تاریخچه :

برادران رایت توانستند با استفاده از نبوغ و خلاقیت خود در دهم دسامبر 1903 که آرزوی دیرینه بشر را که پرواز بود تحقیق بخشند و از زمانی که اسحاق نیوتن فیزیکدان انگلیسی ، نیروی جاذبه را کشف کرد، فکر پرواز و غلبه بر نیروی جاذبه در انسان شدت بیشتری یافت. برادران رایت که یک مغازه تعمیرات دوچرخه داشتند، همیشه در فکر پرواز بودند.آنها بر اساس اطلاعات و مطالعات که در مورد پرواز داشتند به ساخت بالها و طراحی هواپیما پرداختند. سپس یک تونل باد کوچک ساخته و اجزای آیرودینامیکی هواپیمای خود را که از طراحی کاملا نوین و پیشرفته برخوردار بود، آزمایش کردند. و اولین پرواز قابل کنترل هواپیما را انجام دادند. زمانی که هواپیما به پرواز در می‌آید تحت تاثیر نیروهای آیرودینامیکی قرار می‌گیرد.

نیروی آیرودینامیکی :

نیروی آیرودینامیک در اثر وزش باد بر روی یک جسم تولید می‌شود. این جسم می‌تواند تیر چراغ‌ برق ، یک آسمان خراش ، پل ، هواپیما و یا کابل برق فشار قوی باشد. اما بازتاب نیروی آیرودینامیکی که ایجاد می‌شود، بستگی به شکل این جسم خاص که در معرض وزش باد قرار گرفته است. اگر هم پهن و دارای زاویه تند باشد در برابر باد مقاومت می‌کند و در جهت وزش باد خم می‌شود. اما اگر دارای زوایای خمیده و یا نیم‌دایره باشد، مقاومت کمتری نسبت به سایر اجسام خواهند داشت. نیروهای آیرودینامیکی شامل چهار نیرو می‌شود، که این نیروها عبارتند از :

نیروی برا (LIFT) :

نیروی برا ، نیرویی است که باعث بالا رفتن هواپیما یا هلیکوپتر و اجسام برنده ایجاد می‌شود. برای اینکه این نیرو ایجاد شود باید جسم مورد نظر شکل خاصی داشته باشد، مطلوب‌ترین شکل می‌تواند به صورت یک قطره آب و یا یک جسم که یک طرفش نیم‌دایره و طرف مقابل آن زاویه تند داشته باشد. اگر این جسم به گوشه‌ای در جریان هوا قرار گیرد که باد از سمت جسم که حالت نیم‌دایره دارد بوزد و از طرف مقابل که زاویه تندی دارد جسم را ترک کند، نیروی برا ایجاد خواهد شد. وقتی که مولکولهای هوا با لبه جلوی بال برخورد می‌کند، تعدادی به سمت بالا و تعدادی به سمت پایین بال متمایل می‌شوند. هر دو گروه مولکولها می‌بایستی در انتهای بال همزمان به یکدیگر برسند. چون بالای بال هواپیما انحنای بیشتری دارد و مسافت آن نسبت به زیر بال بیشتر است.در نتیجه مولکولهایی که از سطح بالایی عبور می‌کنند. می‌بایستی با سرعت بیشتری حرکت کنند تا با مولکولهای سطح پایین همزمان به انتهای بال هواپیما برسند. این عمل باعث کاهش فشار هوا در سطح بالا نسبت به سطح پایین بال خواهد شد. اشاره به اصل برنولی وقتی که سرعت هوا در سطح بالای بال بیشتر از سطح پایینی آن باشد، فشار در سطح بالایی کم می‌شود. حال که فشار هوا در قسمت بالای بال کاهش می‌یابد و یک خلا نسبی ایجاد می‌شود که جسم را به طرف خود می‌کشد. این خلا نسبی همان نیروی برا می‌باشد که باعث بالا رفتن هواپیما می‌شود. هر چقدر سرعت هواپیما بیشتر باشد مقدار خلا نسبی نیز بیشتر می‌شود.

نیروی وزن (WEIGHT) :

زمانی که ما روی زمین قرار گرفته‌ایم وزن ما بطور عمود بر مرکز زمین وارد می‌شود. وزن ما باعث قرار گرفتن روی زمین و نیز جاذبه‌ای که برما وارد می‌شود با وزن ما برابر خواهد بود. طبق قانون نیوتن ، نیروی جاذبه‌ای که بر جسم ما وارد می‌شود برابر با یک خواهد بود. برای اینکه هواپیما به پرواز درآیند باید بر نیروی جاذبه غلبه کند. وزن همیشه در جهت مخالف نیروی برا است.

نیروی رانش (THRUST) :

وقتی جسمی از زمین بلند شده و در فضا قرار می‌گیرد، باید نیروی رانش کافی داشته باشد. به عبارت دیگر نیروی رانش باعث می‌شود تا هواپیما به طرف جلو حرکت کرده و جریان لازم را ایجاد کند. جریان ایجاد شده تولید نیروی برا این کار را خواهد کرد. در هواپیما نیروی رانش بوسیله موتور فراهم می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


ایرودینامیک

تحقیق و مقاله ای در مورد تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و جان

اختصاصی از حامی فایل تحقیق و مقاله ای در مورد تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و جان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق و مقاله ای در مورد تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و جان


تحقیق و مقاله ای در مورد تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و جان

این فایل نگاهی به تاثیرات مواد مخدر بر روی سلامت جسمانی و روانی انسان دارد. در این فایل در ابتدا نگاهی به نحوه ی عملکرد مواد روان گردان شده است و سپس علایم معتاد شدن و نیز و ترک انرا برسی کرده است سپس با ریز بینی تمام مواد مخدری چون کرک و حشیش را زیر ذره بین قرار داده است و به منشا پیدایش انرها و اثرات زیانبار هر کدام بر روی سلامت انسان پرداخته است

  توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله و مورد استفاده قرار گیرد

Wordفرمت :

 

فونت:roya

سایز:حداکثر و معمول _24

تعداد صفحات:13


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و مقاله ای در مورد تاثیر مخرب مواد مخدر بر سلامت جسم و جان

علمای اقتصادی بدبین

اختصاصی از حامی فایل علمای اقتصادی بدبین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

مکتب کدامیک (علمای اقتصادی بدبین)

مالتوس ،ریکاردو ، استوارت میل سه عالم اقتصادی بدبین بوده اند.

نظریه اسمیت ( اقتصاد دانان خوشبین)

جمعیت و رشد اقتصادی با هم ارتباط دارند و از هم جدا نیستند.

نظریه مالتوس :

زمانی که منابع طبیعی ثابت هستند ، رشد جمعیت مانع توسعه اقتصادی است .

نظریه دیوید ریکارد دو

اریکاردو ( قرن 18) با الهام گرفتن از نظریه به مالتوس و نظریه توزیع ثروت بدبینی خود را نسبت به آینده نظام سرمایه داری توصیه کرد . ریکارد و با نظریه های خود مکتبکدامیک ها را با بالاترین حد خود رساند و با جای نگه به تولید به فکه توزیع بود . اسمیت و مالتوس معتقد بودند رفاه اقتصادی مردم یک جامعه به تعداد افرادی که در تولید شرکت می کنند بستگی دارد . ولی ریکارد دراین نظریه و بهره را ارائه داد . بعد از آدم اسمیت ریکارد دو بزرگترین عالم اقتصاد بود . ریکارد در سال 1772 در شهر لندن متولد شد پدرش دلال بورس کالا بود . شغل دی ابتدا دلالی بورس سهام بود . ریکارد از طریق مسائل بانکی به علوم اقتصادی وابسته شده . در آن زمان تزیل پوش انگلستان به خاطر جنگ فرانسه و انگلیس بود و در آن زمان ریکارد نظر پارتی درباره تورم و کاهش ارزش پول ارائه داد .

نظریه استوارت میل :

جان استوارت میل عقایدی بین ریکاردو و مالتوس داشت در راه حل هایی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از فشار جمعیت بر نظام سرمایه داری ارائه کرد .

رابرت توماس مالتوس :

زمان مالتوس ( کشیش کلیسایی در انگلستان ) زمانی بود که به دلیل پیشرفت تکنولوژی خدمات تازه ای در تولید ومحل نقل بوجود آمده بود و در امر تجارت تهسیلاتی در نظام بانکی و اعتباری بوجود آمده بود و با رشد جمعیت و توسعه شهر ها امکانات اشتغال کاهش یافته بود در آن زمان در انگلستان لیبرالیسم از بین رفته بود و مالیاتها و فقر در کنار سرمایه داری رو به افزایش بودند .

فلسفه سیاسی مالتوس :

از نوشته های او بر می آید که تا حد زیادی تحت تاثیر فلسفه بنتهام ( فلسفه لذت و درد ) می باشد هدف اساسی او فراهم کردن حداکثر رفاه برای حداکثر افراد جامعه است . کندو رسه نویسنده فرانسوی کتاب پیشرفت ذهن انسان و گادوین نویسنده مشهور کتاب فلسفه آنار شیسم بود که عدالت سیاسی را تبلیغ میکرد و در آن زمان افکار مردم انگلستان متوجه آن بود . از نظر گادوین تمام مسائل بشر از وجود دولت های فاسد و ضعیف است و گادوین تعلیم و تربیت صحیح را ضرورت تکامل می داند . عقاید مالتوس در مقابل عقاید گادوین و کند رو سه قرار داشت و برای این منظور ( نظریه جمعیت )) را طرح کرد و معتقد است که بدبختی های بشر زاییده وضعیت خود افراد است نه نهادهای جامعه آنرادر نظریه گیرند سعادت برای جامعه بوجود خواهد آمد .

نظریه جمعیت مالتوس :

مالتوس با نظریه آنار شیسم گاودین منفی برروجود جامعه ای بدون دخالت دولت و بجای آن وجود عامل درک و تفاهم مخالف می کند مالتوس به منظور این هدف با دو پیش فرض که اولاً غذا برای زندگی لازم است. و دوماً ازدواج زن و مرد برای تداوم بشر لازم است . به این نتیجه رسید که جمعیت جهان با تصاعد هندسی و تولید مواد غذایی با تصاعد عددی بالا می رود و به این ترتیب گرسنگی و فقر زندگی بشر را تهدید می کند . تولید مواد غذایی با وجود عرضه ثابت زمین حاصلخیز محدود بوده و دانش فنی نمی تواند سریعاً پیشرفت کند بنابراین رشد جمعیت از رشد تولید مواد غذایی سریعتر است که منجر به شکاف جمعیت می شود و این همان قانون بازده نزولی است . قانون بازده نزولی هر گاه شیوه فنی و عوامل تولید ثابت باشد و تنها یک عامل تغییر کند تدریجاً بازده تولید حالت نزولی خواهد گرفت این شکاف ازنظر مالتوس باعث بیکاری ، فقر ، گرسنگی و جنگ خواهد شد .

از نظر مالتوس اگر مقدار عرضه زمین حاصلخیز نا محدود باشد در اسنصورت تولید مواد غذایی با تخصاعد هندسی بالا می رود ولی چون رشد جمعیت سریعتر از پیشرفت تکنولوژی است در نتیجه مواد غذایی برای هر دو نفر تقلیل می یابد و سرانجام به حدی خواهد رسید که اگر جمعیت باز افزایش یابد هر فرد کمتر از غذای مورد نیاز تولید خواهد کرد در این وضعیت گرسنگی ، رشد جمعیت را متوقف می کند .

راه حلهای مالتوس :

او سه راه برای جلوگیری از رشد جمعیت پیشنهاد کرد :

منبع یا فشار اخلاقی ( عقب انداختن ازدواجها ) او بدین بود و معتقد بود که تا کردم به اصل (( اقتصاد سیاسی)) آگاهی کافی نداشته باشند این روش موثر نیست .

راههای جلوگیری : چون او یک کشسش بود نمی توانست این روش را شروع بداند اگر چه در دوران خاصی از این روش استفاده می شد .


دانلود با لینک مستقیم


علمای اقتصادی بدبین

مقدمه ای بر بازاریابی

اختصاصی از حامی فایل مقدمه ای بر بازاریابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

بازاریابی جهانی

در طول 150 سال گذشته تغییرات عظیم محیطی بر روی مردم و صنایع تعداد زیادی از کشورها اثر گذاشته است.

بعضی از کشورها (که از جمله مهمترین آنها انگلیسی بودند) از اواسط قرن 19 به صورت گسترده ایی در تجارت بین المللی فعالیت داشتند .با وجود این پس از جنگ جهانی دوم شرکتهایی که فقط نیاز مشتریان محلی را برآورده می کردند نیز وارد فعالیتهای جهانی شدند .

دو دهه قبل واژه ای به نام بازار یابی وجود نداشت امروزه شرکتها برای بهره برداری کامل از توانایی های بالقوه تجاری خود، بازاریابی جهانی را مورد توجه قرار دادند . به همین علت ممکن است محل سکونت شما در آسیا،اروپا،و امریکای شمالی یا جنوبی باشد اما مالکیت بعضی از محصولات فوق الذکررا در اختیار داشته باشید . با این حال دلیل مهمتر دیگر از شرکتها را وادار می کند تا بازاریابی جهانی را بیشتر مورد توجه قرار دهند بقاست.

شرکتی که فاقد دیدگاه جهانی است کسب و کار داخلی خود را در برابر رقبایی که دارای هزینه های کمتر،تجارت بیشتر و محصولات بهتر هستند به مخاطره می اندازد.

بازاریابی را می توان به عنوان مجموعه ای از فعالیتها تعریف کرد که منجر به معامله بین یک فروشنده و یک خریدار جهت کسب بود متقابل می شود فعالیتهای بازاریابی بروری تلاشهای سازمان جهت برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان از طریق عرضه محصولات و خدماتی که دارای ارزش رقابتی هستند،تمرکز می نماید.

آمیخته بازاریابی (محصول،قیمت،مکان،و تشویق و ترغیب) از ابزارهای عمده مدیران بازاریابی معاصر می باشد .

سازمانی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی می شود منابع خود را در فرصتها و تهدیدها بازارهای جهانی متمرکز می کند از اختلافهای عمده بین بازاریابی جهانی و بازاریابی متعارف،حوزه فعالیتهای آنهاست شرکتی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی می شود فعالیتهای تجاری مهمی در خارج از کشورانجام می دهد .

اختلاف دیگر آن این است که:بازاریابی جهانی شامل مفاهیم،ملاحظات و راهبردهای خاصی است که باید با مهارت در ارتباط با مبانی بازاریابی متعارف به کار گرفته شود تا از موفقیت در چنین بازارهایی اطمینان حاصل گردد.

زیربنای یک برنامه بازاریابی موفق درک درست اصول بازاریابی است مدیریت بازاریابی فرایند تمرکز منابع و اهداف سازمان بروی نیازها و فرصتهای محیطی است نخستین و اساسی ترین حقیقت در مورد بازاریابی آن است که در کلیه کشورها کاربرد دارد بازاریابی مجموعه ای از مفاهیم،ابزارها تئوری ها،عملیات،روشها و تجارب است .

این عناصر با یکدیگر یک مجموعه دانش قابل آموزش و یادگیری را ایجاد نموده اند . با اینکه بازاریابی در سطح جهان کاربرد دارد ،اما تجارب آن بین کشورها متفاوت است زیرا افراد کشورها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند با توجه به این اختلافها نمی توانیم تجربه یک کشور را در کشور دیگر به کار ببریم .

اگر مشتریان، رقبا، کانالهای توزیع و رسانه های موجو با یکدیگر اختلاف داشته باشند، ممکن است ضروری باشد برنامه های بازار یابی خود را تغییر دهیم البته در بعضی از شرایط ممکن است کل برنامه و یا عناصر عمده آن را بتوان به بازارهای کشورهای دیگر تعمیم داد.

مفهوم بازاریابی در طول سه دهه گذشته تغییرات عمده ای داشته است. مفهوم قدیمی بازاریابی برروی تولید کالا متمرکز بود و شرکتها تلاش خود را برای تولید محصولات بیشتر و بهتر متمرکز می کردند .

هدف شرکتها سود آوری بیشتر و وسیله نیل به آن فروش یا ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید کالاهای شرکت بود .مفهوم جدید بازاریابی که از دهه 1960 مورد توجه قرار گرفت تمرکز بازاریابی را از محصول به سوی مشتری تغییر داد.

مفهوم راهبردی (استراتژیکی) بازاریابی :

در ابتدای دهه 1990 مشخص شد . که مفهوم جدید بازاریابی دیگر به روز نیست و نیاز به مفهوم راهبردی احساس شد.

برابر دیدگاه جدید که تکامل عمده ای در تاریخ بازار یابی محسوب می شود،تمرکز بازاریابی از مشتری یا محصول به سوی مشتری دیگر کافی نبود .برای موفقیت،مدیران بازاریابی باید آگاهی های لازم درباره مشتری را با توجه به محیط خارجی که شامل رقابت،قوانین،و مقررات دولتی و عوامل افتصادی،اجتماعی ،سیاسی است ،کسب نماید.

به عبارت دیگر مدیران بازاریابی باید با مقامات استانها و یا دولتهای محلی و رقبا در صنعت ارتباط نزدیکی برقرار نماید تا به بازار هدف دسترسی پیدا کنند.

تکامل عمده دیگر تغییر تمرکز از سود آوری به تأمین منافع افراد و گروهای ذینفع در فعالیتهای شرکت است که عمدتاً شامل :کارکنان مدیریت،مشتریان،جامعه و دولت هستند برای رقابت در بازار امروزی ضروری است که کارکنان به صورت تیمی فعالیت کنند و به صورت مداوم جهت تولید محصولات با کیفیت بالا از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهند به عبارت دیگر بازاریابی باید با توجه به محیط خارجی،مشتری را مورد توجه قرار دهد و منافع کارکنان و مشتریان را تأمین کند .

در مفهوم راهبردی،سودآوری شرکت فراموش شده است ، بلکه ابزار عمده ایی جهت تأمین منافع گروهای ذینفع محسوب می شود . ابزار بازاریابی راهبردی،مدیریت راهبردی است که کلیه قسمتهای شرکت رابه صورت یکپارچه موردتوجه قرارمی دهد.


دانلود با لینک مستقیم


مقدمه ای بر بازاریابی

هدف های اقتصادی یک جمع دیپلماتیک

اختصاصی از حامی فایل هدف های اقتصادی یک جمع دیپلماتیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

هدف های اقتصادی یک جمع دیپلماتیک (( اجلاس سران گروه دی 8 ))‌

گروه دی هشت یا گروه هشت یا گروه هشت کشورمسلمان در حال توسعه که ایران ، ترکیه ، پاکستان ، مالزی ، مصر ، بنگلادش ، و نیجریه در آن عضویت دارند از جمله پیمان های منطقه ای است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی وتقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت وگو با هفت کشور صنعتی تشکیل گردیده است ومبدع آن نجم الدین اربکان نخست وزیر سابق واسلام گرای ترکیه است که با سفر به 8کشور عضو در تیر ماه سال 1375 زمینه تأسیس این گروه را فراهم نمود.نخستین اجلاس سران دی هشت با حضور سه رئیس جمهورازجمله آقای هاشمی رفسنجانی وچهار نخست وزیر ویک وزیر خارجه در خردار 1376 در شهر استانبول ترکیه برگزار شد .

در بیانیه منتشر شده در اولین اجلاس سران اهداف اصلی دی هشت ، چگونگی همکاری و همفکری اعضای گروه ، ایجاد امکان عضویت سایر کشورهای در حال توسعه ، برقراری رابطه با سایر سازمان های بین المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی ونحوه انتصاب مدیر اجرایی آن به تصویب رسید .

چنانچه از این اعلامیه برمی آید اهداف اصلی گروه دی هشت توسعه اقتصادی ،‌اجتماعی ، تقویت موقعیت کشورهای درحال توسعه در اقتصاد جهانی ، ایجاد تنوع و موقعیت های جدید در روابط بازارگانی تقویت حضور در تصمیم سازی در سطح بین المللی و ارتقای سطح زندگی مردم در کشورهای عضوخواهد بود .

عضویت دراین گروه برای دیگر کشورهای درحال توسعه که به اهداف و اصول آن پایبند باشند امکان پذیر است و همچنین عضویت در آن تأثیر در روابط دوجانبه یاچند جانبه کشورهای عضوبادیگر کشورهای نداشته ومانعی نیز جهت عضویت آنان در سازمان های منطقه ای وبین المللی نیست .

این گروه دارای سه رکن اصلی اجلاس سران ، شورای وزیران وکمیسیون مقام های ارشد است . اجلاس سران با شرکت روسای دولت های کشورهای عضو سالی یکبار تشکیل جلسه می دهد ، وزرای خارجه این هشت کشور نیز شورای وزیران و رکن سیاسی گروه را تشکیل داده و نشست سالانه آنان قبل از اجلاس سران برگزار می شود .

و اما کمیسیون مقامهای ارشدکه سالی دو بار تشکیل جلسه می دهد متشکل از مقام های ارشد وزارت خارجه هشت کشور عضو است ورکن اجرایی گروه را تشکیل می دهند .

در اولین اجلاس سران مقرر شدتا ده موضوع اقتصادی برای همکاری انتخاب شوند که عبارتند از : تجارت و صنعت ،‌اطلاعات ، مسائل مالی ، بانکداری ، خصوصی سازی کشاورزی وتوسعه روستایی ، علوم و فنآوری ، فقرزدایی وتوسعه منابع انسانی ، انرژی و بهداشت .

بناست که تصمیمات این گروه بر اساس اجماع اتخاذ شود . ایران نیز اهداف کلی خود در گروه دی هشت را به شرح زیر اعلام کرده است : تقویت هر چه بیشتر نقش اسلام در میان اعضای گروه ، همکاری اقتصادی با کشورهای عضو در جهت تحقق اهداف اقتصادی نظام ازطریق بهره گیری از امکانات گسترده آنها ، همکاری وهمیاری با کشورهای عضو در عرضه سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی وتحکیم پیوندهای سیاسی ، همکاری واتخاذ مواضع مشترک اقتصادی در میان کشورهای در حال توسعه مسلمان درعرصه روابط اقتصادی بین المللی ، همکاری وهماهنگی در امور صنعتی و فنآوری ، تحکیم پیوندهای سیاسی از طریق همکاری های همه جانبه ، استفاده از تجارب کشورهای عضودر جهت رفع تنگناهای اجتماعی واقتصادی و بهره گیری از گروه به منظور برخورد با تهدیدها و جالش های بین المللی .

بیانیه ای که درجریان دومین اجلاس سران گروه در داکار منتشر شد ، نشانگر توجه جدی اعضا به مسائل اقتصادی جهانی بود .به عنوان مثال گروه برهمکاری اقتصادی و فنی با سازمان ملل تأکید کرد و خواستار ایفای نقش دولت های عضو در توسعه ومدیریت نهادهای مالی تأکیدکرد وخواستار ایفای نقش دولت های عضودر توسعه و مدیریت نهادهای مالی بین المللی شد .از سوی دیگر به صراحت بر لزوم هماهنمگی اعضا با روند جهانی شدن تأکید گردید و همکاری وهماهنگی باسازمان تجارت جهانی امری در راستای منافع اضعای گروه دانسته شد . لذا میتوان گفت که این سازمان در راستای همکاری های اقتصادی منطقه و با توجه به فرایند کلی جهانی شدن اقتصاد تشکیل گردیده است. اما طرف نظر از بیانیه ها و اهداف ذکر شده باید دیدکه این گروه تا چه حد در دستیابی به اهداف خود موفق بوده است .

مهمترین نکته مثبت در مورد گروه دی هشت هدف از تشکیل آن است نگاهی به تاریخچه فعالیت سازمان های منطقه ای نشان می دهد که این سازمان هامعمولآ با دو هدف تشکیل شده اد ، اهداف ایدئولوژیک در یکسو و اهداف سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و امنیتی در سوی دیگر .تاریخ نشان می دهد آن دسته از سازمان های منطقه ای که با اهداف صرف ایدئولوژیکی تأسیس شده اند در دستیابی به اهداف خود چندان موفقیتی کسب نکرده اند . نمونه عینی این مسئله پیمان ورشو است که نتوانست کشورهای بلوک شرق سابق را یکپارچه وهمگون سازد ، ولی درآن سو ناتو به علت آنکه در پس تشکیل خود هدف مهمتری را پیگیری می کرد ، به نتیجه رسید . این هدف


دانلود با لینک مستقیم


هدف های اقتصادی یک جمع دیپلماتیک