لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 146
مقدمه
تعلیم تربیت در ایران قدمت تاریخی دارد ولی با روی آوردن ایرانیان به دین مبین اسلام، تعلیم و تربیت در ایران همگانی شد و نظام خاص آموزشی در کشور برقرار گردید. در این میان معلمان و دبیران در هر یک از موارد تعلیم و تربیت مانند، تنظیم برنامه درسی و پیش بینی مقاطع تحصیلی، نحوه ارزشیابی و در نهایت چگونگی تدریس به تناسب شرایط اجتماعی جامعه می توانستند تغییراتی ایجاد کنند و آزموزندگان را به مدارس جلب کنند. آقازاده ، احمد و همکاران ، 1381 زمانی این فکر متداول بود که فرد چیزی را که بداند می تواند آن را یاد دهد یعنی شرط تدریس را داشتن معلومات می دانستند اما امروز، صاحبنظران بر این اعتقادند که تنها داشتن معلومات برای تدریس کافی نیست. معلم باید قادر باشد با شناخت شاگردانش، محتوی و روشهای آموزشی را تا حد امکان، بر اساس نیازهای آنان انتخاب کند. شاگردان باید در حین آموزش و پرورش، استعدادهایشان را شکوفا سازند و پیوسته احساس موفقیت کنند. معلم امروز نمی تواند برای سبک کردن بار مسئولیت خود، در پشت نقاب بی تفاوتی و ناآگاهی پنهان شود. معلم اگر با اصول و مبانی و هدفهای آموزش و پرورش، ویژگیهای شاگردان و نیاز آنان، روشها و فنون تدریس و سایر مهارتهای آموزشی آشنایی نداشته باشد، هرگز قادر نخواهد بود زمینه ی شکوفایی استعداد شاگردان را فراهم کند. مسئولان آموزشی با توجه به پیشرفت علوم و فنون باید به این باور برسند که هدف فرایند آموزشی تنها انتقال واقعیتهای علمی نیست بلکه باید موقعیت مطلوب یادگیری را فراهم کنند و چگونه اندیشیدن و چگونه آموختن را به شاگردان بیاموزند. (شعبانی، حسن، 1373)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول پژوهش (طرح پژوهش)
مقدمه 1
بیان مسئله 2
ضرورت و اهمیت پژوهش 4
اهداف پژوهش 5
فرضیه های پژوهش 6
تعاریف عملیاتی پژوهش 7
فصل دوم پژوهش
الف) ادبیات و پیشینه نظری
الگوها و روشهای تدریس 9
تخصص دبیران 44
توجه به استعداد دانش آموزان 54
بودجه و امکانات 61
توجه برنامه ریزان درسی و آموزشی به روش های نوین آموزشی 72
مشا رکت مدیران با دبیران 80
مقطع تحصیلی دانش آموزان و درس مورد تدریس 86
ب) پیشینه علمی
پیشینه داخلی 94
پیشینه خارجی 97
فصل سوم پژوهش:
روش انجام پژوهش 99
جامعه آماری 99
نمونه آماری 99
روش و ابزار گردآوری داده های پژوهش 99
متغیرهای پژوهش ............................................................................100
روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش ...........................................100
فصل چهارم پژوهش
(تجزیه و تحلیل داده های پژوهش)
تحلیل توصیفی و استنباطی داده های پژوهش ..............................................101
فصل پنجم پژوهش
بحث و نتیجه گیری ..........................................................................125
پیشنهاد کردن ...................................................................................127
محدودیت های پژوهش .................................................................127
منابع پژوهش ...............................................................................128
ضمایم
تقدیر نامه
بدین وسیله از زحمات و مساعدت های استاد عزیز و ارجمند جناب آقای صفری که مرا در تهیه و تنظیم این پژوهش راهنمایی و مساعدت نمودند صمیمانه سپاسگذاری نموده و آرزوی موفقیت روزافزون این استاد عزیز را در تمام مراحل زندگی از خداوند منان خواستارم.
با کمال تشکر
طیبه دوابی
مقاله بررسی موانع استفاده از روش های نوین آموزشی توسط دبیران