مولفان : فرزانه فرزین- ملیحه نیک کار
فصل اول : مفاهیم و تعاریف
فهرست :
سواد
باسواد
نیمه با سواد
نوسواد
فصل دوم : دیدگاه تاریخی سواد آموزی بزرگسالان
فهرست :
تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در جهان
تاریخچه سوادآموزی بزرگسالان در ایران
فعالیت های سوادآموزی قبل از انقلاب
فعالیت های سوادآموزی بعد از انقلاب
نهضت سوادآموزی
فصل سوم : شناخت جامعه نوسواد
فهرست :
جمعیت نوسواد شهرنشین، روستانشین و کوچ نشین
تفاوت های موجود میان جمعیت شهری و روستایی
تفاوت های موجود در میان کشور ما
شناخت انگیزه های فردی برای سوادآموزی
شرایط و محیط زندگی سوادآموزانگ
نگرش بی سوادان به تعلیم و تربیت
شیوه های جذب بی سوادان در برنامه های سواد آموزی
فصل چهارم : اهداف، ویژگی ها و روش های آموزش بزرگسالان
فهرست :
اهداف آموزش بزرگسالان
هدف های سوادآموزی
ویژگی های آموزش بزرگسالان
انعطاف در زمان-انعطاف در مکان- انعطاف در سن- انعطاف در پذیرش-توام شدن آموزش و مسئولیت های شغلی
ساختار تشکیلاتی آموزش بزرگسالان
اهداف دولت در اجرای برنامه های سوادآموزی
فصل پنجم : خواندنی های نوسوادان و مراکز تولید و نشر آن
فهرست:
تناسب و گیرایی موضوع
خوانا بودن متن
مطالعه میدانی نیازها و تحلیل داده ها
آماده سازی مواد آموزشی
شکل ارائه مواد سوادآموزی برای نوسوادان
تهیه متون ساده
آزمایش کاربرد مواد آموزشی
تولید نهایی مواد آموزشی
فصل هفتم : شیوه های جذب نوسوادان به کتابخانه
(نقش کتابخانه در سوادآموزی)
نقش کتابخانه های عمومی در سواد آموزی
نقش کتابخانه های روستایی در سواد آموزی
نقش کتابخانه های دانشگاهی در سواد آموزی
دانلود پاورپوینت کامل کتاب مواد و خدمات کتابخانه برای بزرگسالان نوسواد- 143 اسلاید