تفکر استراتژیک و مدیریت تحول کسب و کار و اخـلاق
گزیده:
مدیریت استراتژیک ابتدا با تحلیل مسائل پیرامون محیط داخلی و خارجی سازمان، شکل میگیرد و پس از پیشنهاد استراتژیها و راهبردهای ممکن و تحلیل آنها، یک یا چند راهبرد بهینه انتخاب میشود.
اخلاقیات در دو زمینه به کار میروند
اول: تشخیص فردی (خوب از بد)
دوم: روشهای رفتاری
علم اخلاقیات، مجموعه اشکال مختلف خُلق و خوی یک شخص، تعریف کننده یک رفتار. اخلاقیات اغلب به یک سنت آرمانی وابسته است که بین چیزی که هست و چیزی که باید باشد، تمایز ایجاد میکند، در حالیکه آداب و رسوم وابسته به یک سنت مادی گرا است که تنها به دنبال پیشبرد واقعیتهای موجود برای دستیابی به خوشبختی همگانی، از طریق رفتار منطقی است.
اساس اخلاق کسب و کار،مسئولیت پذیری در قبال ذی نفعان ،
مشتری، جامعه و مردم است.
سرفصل ها:
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک
اخلاق
مفهوم اخلاق اداری
فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقی
رابطه اخلاق با استراتژی
رابطه اخلاق با کسب و کار
اخلاق خوب و بد-کسب و کار خوب و بد
منشور تفکر اخلاقی
قواعد و اخلاق کسب و کار
وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان
غفلت از عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای
عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای
ضرورت ترویج اخلاق حرفهای در سازمان
جمعبندی و نتیجه
منابع
تعداد 17 اسلاید
powerpoint دانلود پاورپوینت آماده مدیریت تحول کسب و کار و اخـلاق