تجارت الکترونیک یک ضرورت برای موفقیت تجاری در هر زمینهای در آینده است. در تعریفی ساده، تجارت الکترونیکی (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامی مراحل تجارت از طریق شبکههای رایانهای و مخابراتی بدون نیاز به حضور فیزیکی در معامله». تجارت الکترونیک ابزاری در کنار سایر ابزارها و وسایل نیست، بلکه یک نگرش و روش جدید است که نگرش تاکتیکی به آن بسیار خطرناک است. باید با رویکرد راهبردی به آن نگریست و از آن بهره برد. تجارت الکترونیکی کل روشهای سنتی را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث ایجاد تغییرات شگرف در سازمان میگردد.
از سوی دیگر بهره وری، نگرشی فرهنگی است که در آن، انسان، فعالیت های خود را هوشمندانه ـ خردمندانه انجام می دهد تا بهترین نتیجه را در جهت دست یابی به اهداف مادی و معنوی به دست آورد.
تجارت الکترونیکی و نقش آن در بهرهوری و انجام امور بانکی در شعب بانک ملی شهر یزد