•یاد گیری:
•اگر هدف از تدریس را، یادگیری فرا گیرندگان بدانیم. با توجه به دیدگاه جان دیوئی هدف و شیوه و روش های رسیدن به هدف را نمی توان از هم جدا کرد، و شیوه و هدف به صورت واحد در می آیند. در این حالت می توان کنش های یاددهی – یادگیری را یک فعل واحد دانست.
محورهای یادگیری
•یادگیری برای دانستن
•
•یادگیری برای انجام دادن
•
•یادگیری برای هم زیستن
برونر: اکتشاف را نوعی تفکر می داند.
یادگیرنده: فعالیت اصلی یادگیری به عهده اوست.
•گام اصلی در بحث گروهی :
•مدرس باید از قبل خود را آماده سازد.
•موضوعی مورد بحث قرار گیرد که شرکت کنندگان دانش قبلی لازم را داشته باشند.جلسات بحث معمولا بعد از سخنرانی تشکیل می شود.
•استفاده از ICT در آموزش منبعی برای تولید دانش ، بستری برای انتقال محتوا ، ابزاری برای تعامل و مباحثات یاد دهی – یادگیری می باشد.
•مدرسین با معرفی سایت های مناسب فرصت تعامل فراگیران با محتوا را برای آنان فراهم می کند.
تجربه گرایی و خرد گرایی
هم از لحاظ آرای مربوط به
منبع اصلی تصورها
و هم از نظر آرای مربوط به
منشاء معرفت حقیقی
در تعامل با هم قرار دارند.
هم از لحاظ آرای مربوط به
منبع اصلی تصورها
و هم از نظر آرای مربوط به
منشاء معرفت حقیقی
در تعامل با هم قرار دارند.
بر اساس نظریه ژان پیاژه
و
بر پایه نظریه او پیرامون شناخت بنا شده است.
مراحل توالی فعالیت معلم و شاگرد :
- کاوشگری 2. تبیین 3. انتقال
دانلود پاورپوینت روش تدریس پیشرفته دکتر بهمن زندی- 263 اسلاید