لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 9
این مقاله راجع به مدیریت منابع انسانی در 49 صفحه فیش برداری گردیده شامل 12 فصل می باشد .
فهرست مطا لب
فصل یکم : مفهوم مدیریت منابع انسانی
فصل دوم : سیر تحول دانش مدیریت منابع انسانی
فصل سوم : عوامل موثر در شکل گیری مدیریت منابع انسانی
فصل چهارم : سیستم مدیریت منابع انسانی
فصل پنجم : وظایف مدیریت منابع انسانی
فصل ششم : اهداف مدیریت منابع انسانی
فصل هفتم : نقش مدیریت منابع انسانی
فصل هشتم : برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی
فصل نهم : دوره کار آفرینی و دلایل چالشی شدن
فصل دهم : چالشهای مدیریت منابع انسانی
فصل یازدهم : مفاهیم و نکات اساسی در ضرورت و بکار گیری استانداردهای منابع انسانی
فصل دوازدهم: چشم انداز مدیریت منابع انسانی و نتیجه گیری کلی از مباحث مدیریت منابع انسانی
منابع و ماخذ
مفهوم مدیریت منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی یعنی مهندسی نیروی انسانی
بکار گماشتن افراد ذیصلاح ، متخصص و واجد شرایط در پست های سازمانی ، توسط کادر و مدیریت .
مدیریت منابع انسانی قسمت عمده ای از قلم و علم و هنر مدیریت را تشکیل می دهد. که با نگرش استراتژیک می توان تعریف زیر را تعریف کرد :
دور اندیشی فراگیر ، نو آور و تحول گری سازمان یافته در :
تامین منابع انسانی سازمان ، پرورش و بهسازی آن ، تامین کیفیت زندگی قابل قبول کاری برای آن و بالاخره بکار گیری بجا و موثر این منبع استراتژیک ، با شناخت و اعمال جنبه های تاثیر پذیری و تاثیر گذاری محیط درون سازمانی و برون سازمانی ، در راستای تبیین استراتژیها ، به منظور تحقق رسالت و اهداف سازمان
سیر تحول دانش مدیریت منابع انسانی
برای دانشجویان رشته مدیریت رویدادهای گذشته اهمیت خاصی دارد ، زیرا بررسی مسائل گذشته مفهوم واقعی مشکلات را روشن می سازد به همین جهت مختصری ا ز سیر تحول از دو دیدگاه متفاوت بررسی شده است که عبارتند از :
مدیریت منابع انسانی قبل از انقلاب صنعتی
مدیریت منابع انسانی بعد از انقلاب صنعتی
عوامل موثر بر شکل گیری مدیریت منابع انسانی
که به قرار زیر می باشد .
1- دوران نارضایی و بی ظرفیتی 1920-1980
2- پیشرفت مدیریت امور استخدامی در سالهای 1940-1920
3- شکل گیری دانش مدیریت منابع انسانی 1970-1950
4- تکامل دانش مدیریت منابع انسانی از 1970 به بعد .
سیستم مدیریت منابع انسانی
عملکرد مدیریت منابع انسانی در هر سازمان را از میزان روی هم افتادگی منافع فرد ، سازمان و جامعه می توان تشخیص داد . بنابراین تدابیر استراتژیک در سیستم مدیریت منابع انسانی باید در جهت افزایش فصل مشترک این سه دسته منابع اعمال گردد .
عناصر یا اجزاء اصلی سیستم مدیریت منافع انسانی را با نگرش استراتژیک در پنج عنصر زیر می توان خلاصه نمود .
برون داد سیستم
فرایند عملیات
نیازمندیها یا درون داد سیستم
شرایط محیط برون سازمانی و درون سازمانی
باز داد یا دریافت عکس العمل سیستم از محیط خارج خود
وظایف مدیریت منابع انسانی
که عبارتند از :
وظایف اداری
وظایف عملیاتی
وظایف برنامه ریزی
وظایف سازماندهی
همانطور که می دانیم وظایف مدیریت منابع انسانی به دو بخش کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :
وظایف اداری
وظایف عملیاتی
که راجع به هر دو مورد فوق در تحقیق اشاره شده است .
اهداف مدیریت منابع انسانی
شامل موارد زیر است :
جذب مردم برای استخدام
ایجاد انگیزش بکار
استفاده مطلوب از نیروی انسانی
آموزش ، نوسازی ، بازسازی ، توسعه ، تکامل استعدادها و مهارت ها
استقرار روابط مطلوب و تامین امکانات رفاهی برای کارکنان
دانلود مقاله کامل درباره مدیریت منابع انسانی 10 ص