حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

اختصاصی از حامی فایل مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش


مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

90 صفحه

همراه با منابع

2-1 ) مقدمه................................................................................................................................................... 14

2-2 ) فاوا در آموزش و پرورش................................................................................................................ 14

2-2-1) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور.................................................................................. 14

2-2-2 ) دلایل استفاده از فاوا در آموزش............................................................................................. 15

2-2-3 ) نگرش های توسعه فاوا............................................................................................................... 16

2-2-3-1) نگرش ظهور کننده........................................................................................................... 17

2-2-3-2) نگرش کاربردی.................................................................................................................. 17

2-2-3-3) نگرش ترکیبی ( ادغامی ).............................................................................................. 18

2-2-3-4) نگرش تحولی...................................................................................................................... 18

2-2-4) ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس...................................................................................... 19

2-2-5 ) مراحل اجرای برنامه های فاوا در آموزش و پرورش.......................................................... 23

2-2-5-1) مرحله اول : تا پایان برنامه سوم توسعه...................................................................... 24

2-2-5-2 ) مرحله دوم : تا پایان برنامه چهارم توسعه................................................................. 24

2-2-5-3 ) مرحله سوم : پایان برنامه پنجم توسعه..................................................................... 25

2-2-6 ) مراحل توسعه فاوا در آموزش و پرورش ایران از ابعاد علمی و نظری........................... 26

2-2-6-1)ورود فاوا به صورت ابزار مدیریت در ساختار اداری و ... .......................................... 26

2-2-6-2) ورود فاوا به مثابه یک درس در آموزش و پرورش .................................................. 26

2-2-6-3 ) تغییر نگاه به فاوا و تکوین جهت گیری کلی .......................................................... 26

2-2-6-4 ) توسعه ی فاوا در چارچوب طرح تکفا ....................................................................... 27

2-2-7 ) بررسی های موردی در برنامه های ملی فاوا در کشورهای دیگر.................................... 27

2-2-7-1 ) کشور بلغارستان............................................................................................................... 27

2-2-7-2 ) کشور چین........................................................................................................................ 29

2-2-7-3 ) آموزش و پرورش امریکا ..............................................................................................  31

2-2-7-4 ) کشور دانمارک................................................................................................................. 31

2-2-7-5 ) کشور اندونزی................................................................................................................... 32

2-2-7-6 ) کشور برزیل....................................................................................................................... 33

2-2-7-7 ) کشور مالزی...................................................................................................................... 34

2-2-8 ) موانع بکارگیری فاوا در آموزش و پرورش............................................................................ 36

2-2-8-1 ) موانع زیر ساختی فنی ............................................................................................  36

2-2-8-2 ) موانع فردی ...................................................................................................................... 37

2-2-8-3 ) موانع اقتصادی ................................................................................................................ 39

2-2-8-4 ) موانع فرهنگی آموزشی ..........................................................................................  40

2-2-9 ) یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی........................................................................ 42

2-2-10 ) فاوا و ارتقاء یادگیری دانش آموزان..................................................................................... 45

2-2-11 ) نقش های  یاددهی _ یادگیری فاوا................................................................................... 46

2-2-11-1 ) نقش فاوا در تسهیل یاددهی یادگیری............................................................... 47

2-2-11-2 ) نقش فاوا در انگیزش یادگیری  ............................................................................... 49

2-2-11-3 ) نقش فاوا در یادگیری شاگرد محور......................................................................... 50

2-2-11-4 ) نقش فاوا در سنجش و ارزیابی................................................................................. 54

2-2-11-5 ) نقش فاوا در بهبود و ارتقای مهارتهای تفکر........................................................... 56

2-2-12 ) صلاحیت های مورد نیاز معلمان در فرایند یاددهی یادگیری مبتنی بر فاوا........ 59

2-2-12-1 ) صلاحیت های ارتباطی اطلاعاتی........................................................................ 59

2-2-12-2 ) صلاحیت در استفاده از فاوا....................................................................................... 61

2-2-12-3 ) صلاحیت رسانه ای معلم............................................................................................ 62

2-2-13) مدارس هوشمند........................................................................................................................ 65

2-2-14 ) علل تاسیس مدارس هوشمند.............................................................................................. 66

2-2-15 ) اهداف مدارس هوشمند......................................................................................................... 68

2-2-16 ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند....................................................................................... 69

2-2-17 ) فرایند تمرین و تکرار در مدرسه هوشمند........................................................................ 70

2-2-18 ) آزمون در مدرسه هوشمند.................................................................................................... 70

2-2-19 ) راهبردهای توسعه مدارس هوشمند................................................................................... 71

2-2-20 ) زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند.................................... 72

2-2-21 ) ساختار اجرایی مدارس هوشمند......................................................................................... 74

2-2-21-1 ) شرح وظایف مدیر مدرسه هوشمند........................................................................ 74

2-2-21-2 ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند....................... 75

2-2-21-3 ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند.................................................................... 75

2-2-21-4 ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند......................................................... 77

2-2-21-5 ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند............................................ 77

2-2-22 ) موانع موجود در راه توسعه ی مدارس هوشمند در کشور........................................... 78

2-3 ) مبانی عملی تحقیق  ...................................................................................................................... 79

2-3-1 ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور............................................................................... 79

2-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج کشور................................................................................ 84


دانلود با لینک مستقیم


مبانی نظری و پیشینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد