حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت سیب زمینی - 39 اسلاید

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت سیب زمینی - 39 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت سیب زمینی - 39 اسلاید


دانلود پاورپوینت سیب زمینی - 39 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

پروژه کلاسی رشته مهندسی کشاوزری

žسیب زمینی تعلق به خانواده بادمجانیان((solanaceae
žدارد.جنس  solanumدارای گونه های زیادی بوده ولی تنها گونه  tuberosum
ž,تعداد بسیار محدود دیگر هستند که تولید غده می نمایند. قسمت هوایی این گیاه در اثر سرمای زمستان خشکیده واز بین می رود ولی غده های باقی مانده در خاک می توانند در بهار سال بعد جوانه زده وگیاه جدیدی را تولید نماید. بنابراین سیب زمینی ازنظرساقه های زیرزمینی  کهدر انتهای غده ها تشکیل می شود گیاهی است دائمی ولی ازنظرساقه هایی وبرگها یکساله است.
ž
žساقه های هوایی از روی چشمکهایی که روی غده مادری  وجود دارند خارج شده و حامل برگ وگل ومیوه می شود.در بعضی از انواع ساقه ها به حالت مستقیم وعمودی ودر بعضی دیگر کم وبیش برروی زمین قرار می گیرد .ساقه ها در اغلب نژادها تو خالی هستند. رنگ ساقه اغلب سبز است ولی در بعضی اوقات نیز به رنگهای قرمز وبنفش در می آیند. برگهای سیب زمینیدر ابتداء ساده ولی در مراحل رشد بعدی به صورت مرکب پرزدار بوده ومقدارواندازه برگچه ها متفاوت است .
ž
žغده های تازه دارای مقادیر زیادی ویتامین C اند که با بزرگ شدن غده  ها از مقدار آن کاسته می شود مواد پروتئینی درلایه خارجی پارانشیم ذخیره ای نزدیکی چشمکها و مقداری نیز درمغز غده وجود دارد . مقدار نشاسته به طرف قسمت داخلی غده زیادتر می شود وبعد دوباره کمتر شده ودرمغز به کمترین مقدار خود می رسد. پوست گرفتن سیب زمینی به نشاسته و ویتامین آن کمتر صدمه می زند تا مواد پروتئینی ومعدنی آن با مصرف 300 گرم سیب زمینی در روز بیش از 50 درصد نیاز ویتامین C و پتاسیم انسان تامیین می شود.
žنیاز آبی مطلق این گیاه چندان بالا نیست .در صورتی که اگر پراکندگی باران دروضعیت مناسبی باشد،می توان تقریباًً درکلیه نقاط کشت گردد. افزایش عملکرد و نشاسته بالا درشرایطی به وجود می آید که سیب زمینی درآب وهوای خنک کشت وکار می شود گرمای اوایل تابستان نیز کافی باشد درزمان گل دهی ،خشکی ورطوبت زیاد از حد،هر دو زیان آور است از زمان گل دهی به بعد ،آب کافی ولی نه بیش از حد برای بزرگ شدن غده ها وبه عبارت دیگر برای افزایش عملکرد لازم است .
žکود دامی:
žبه طورکلی سیب زمینی از کود حیوانی به نحو مطلوبی استفاده می کند، چه این کود در زراعت آن وچه در تناوب زراعی به گیاهان دیگر داده شود. کود دامی پوسیده برای ازدیاد عملکرد وتولید محصول با کیفیت عالی فوق العاده مناسب است. زمان استفاده از کود حیوانی بستگی به نوع خاک وشراط آب وهوایی منطقه دارد. ولی درهر صورت کود دامی را کاملاً با خاک مخلوط می کنند.
ž
žسیب زمینی که یکی از گیاهان صنعتی و خوراکی مهم به حساب میآید، جزو گیاهان وجینی است .گیاهان وجینی در ابتدای دوره ی رشد به کندی رشد کرده وبه همین علت به مدت چندین ماه زیر فشار علف های هرز قرار می گیرد چنانچه از علف کش های شیمیایی بنا بر دلایلی استفاده نشود باید مزارع زیر کشت را به طورمداوم وجین کرد .
ž.  پس از پایان دوره استراحت دمای انباری را پایین می آورند . دمای انباری بستگی به ارقام مختلف سیب زمینی دارد ارقام زودرس را در4 درجه و سایر ارقام را درحدود 7 درجه سانتیگراد نگهداری می کنند.

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سیب زمینی - 39 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد