حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت مدیریت مالی 2 قسمت دوم

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت مدیریت مالی 2 قسمت دوم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت مدیریت مالی 2 قسمت دوم

73اسلاید

فصل ششم

 اجـــاره دارائیهــا

هر نوع دارایی که قابل خرید باشد . عملاً قابل اجاره کردن نیز هست . اجاره قراردادی بین مالک دارایی ( موجر ) و طرف وی ( مستاجر ) برای استفاده از دارایی در مقابل پرداخت اجاره در فواصل زمانی معین است تا قبل از سال 1960 تعداد معدودی از دارایی ها اجاره داده می شد.

 

اما در سالهای اخیر حجم و طیف دارایی های اجاره ای افزایش قابل توجهی یافته است. علاوه براجاره دارائیهایی مانند کامپیوتر ،‌لوازم اداری ، وسیله حمل و نقل و ماشین آلات ، در حال حاضر تجهیزات پزشکی و ابزارهای کنترل آلودگی نیز اجاره داده می شوند. در ایلات متحده ی آمریکا ، در حدود    تجهیزات جدید واحد های تولیدی اجاره ای است.

مقدمه :

هر قرارداد اجاره، دو طرف دارد : موجر و مستاجر . اگر مالک برای خرید دارایی به منابع مالی نیاز داشته باشد ، باید این منابع را وام بگیرد. گاهی اوقات نیز بانک سرمایه گذاری ترتیب تهیه دارایی را می دهد. از نظر پولی، کارخانه ها مهمترین اجاره دهندگان تجهیزات تولیدی اند. در حدود نیمی از تجهیزات اجاره داده شده، در ایالات متحده ی آمریکا     تجهیزات اجاره داده شده متعلق به بانکهاست

انواع اجاره:

.1اجاره عملیاتی
.2اجاره مالی
.3فروش واجاره دارائی
.4اجاره با خدمات کامل
.5اجاره با اهرم مالی
  1. اجاره عملیاتی :

اجاره ی عملیاتی ، اجاره ای است کوتاه مدت برای درصدی از عمر مفید دارایی است. اجاره بلند مدتی که درآن اجاره  کننده یا مستاجر مجاز است در هر زمان دلخواه قرارداد اجاره را فسخ کند نیز اجاره ی عملیاتی خوانده می شود. جاره دهنده ممکن است براساس مفاد قرارداد ، خدماتی مانند تعمیر و نگاهداری ، بیمه و مالیات دارایی را نیز انجام دهد. اجاره عملیاتی غالباً به اجاره هایی نیز اشاره دارد که براساس قواعد حسابداری ، در اجاره سرمایه ای طبقه بندی نمی شوند.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت مدیریت مالی 2 قسمت دوم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد