لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 10
نظارت یا کنترل سلسله مراتبی چیست.
سیستم متمرکز (یعنی اسرانه ـ دستوری)
مزایای سیستم های متمرکز
بهترین حسن سیستم های متمرکز این است که افراد آن جامعه به بلوغ شخصیتی و فرهنگی نرسیده اند و تکالیف اجتماعی خود را نمی دانند
دوم ـ تمرکز اداری بهترین وسیله برای اداره امور عمومی مهم است چرا که در این نظام و سبک هزینه اداره امور به نحوه عادلانه بین تمام افراد کشور تقسیم و سرشکن می شود.
سوم ـ تمرکز اداری موجب یکنوماخت شدن موسسات و مقررات و در نتنیجه به نوعی سبب صرفه جویی در هزینه عموم است.
ـ معایب و زیانهای سیستم های متمرکز
این سبک از مدیریت مامواران دولت وزیر مجموعه خودش را مجبور به اجرای کورکوانه از مقررات صادقانه از مرکز می کند که بتدریج قوه ابداع، استعداد، علاقه خلاقیت را از ماموران سبک می کند
دوم این سبک قیر تاس بازی، کاغذ بازی و دیوان سالاری را رواج می دهد و موجب افزایش تشریفات و مدت زمان انجام کار می شود
سوم: این سبک غالبا مانع حسن اداره امور است چرا که مامور دولت به جهت اینکه از مرکز منسوب می شوند معمولا در محل ماموریت خود بومی نیستند و عدم حضور مستمر ران و از طرفی عدم شناخت و حوزه تحت امر و ماموریت انجام امور را با مشکلاتی مواجه می کند
واگذاری اختیارات فوق العاده یا سبک عدم تراکم نوعی تمرکز اداری است که در آن برخی از اختیارات تصمیم گیری ستادی در مرکز به مقامات پایین تر در شهرستانها داده می شد و هدف آن حذف تشریفات زاید و رفع تراکم عموم درمرکز و سرعت بخشیدن به فرایند انجام کار است
1ـ عطف به ما سبق شدن قوانین جزائی
2ـ تفسیر مذین یا محدور قوانین جزایی
ـ تعریف و تفسیر قانون جزایی ماهویی(ماهیت ، ذات)
قانون ماهویی قوانین هستند که نظر به ذات و ماهیت مسائل دارند و بردد گروهند:
اول قوانینی که شرایط اتهامی را روشن می کنند عناصر متشکله جرم را مشخص می نمایند و به طور کلی آنچه را که به جرم ارتباط دارد نظیر علل توجیه کننده و معافیت ها را معلوم می نمایند و در این مورد تفاوتی بین فاعل جرم شریک و یا معاون وی وجود ندارد.
دوم قوانینی که مجازات و یا اقدامات تامینی را معین می کنند بدهی است عنوان قوانین ماهوی محدود به مسائل یاد شده و نه در ارتباط با ذات و ماهیت فلسفه ی هر مسئله را شکل خاص هستند.
مجازات می شود و دیگری مسئول اعمال او نیست
تعریف جرم در حقوق جزا:
تعریف شود که مقنن بتواند آنرا در قالب قانون پیاده کند زیرا وظیفه تشخیص اعمال و یا ترک اعمال یکه به ارزش های اجتماعی لطمه می زند و نظم جامعه را بدهم می زند و موجب آسیب به آن می شوند بر عهده قانون گذار است جرم از دیدگاه قانونی اصلی کلی بر این قرار داردکه در مورد هر جرم قانونی قبل از ارتکاب آن تدوین و تصویب شود که مراحل اجرای آن طی شده و به اطلاع کلیه افراد وسیله باشد زیرا تنها قانون است که می تواند اعمال خلاف و یا ضد نظم اجتماعی را جرم بشناسد و بدون وجود متون قانونی تصور جرم ممکن نیست اما اگر عمل فاعل(کننده کار) در قالب قانون قرار گیرد با جمع دیگر عناصری که وجود دارد مانند عنصر عمل مادی جرم یا قصب و یا خطای مجرم و مشروط به اینکه هیچ گونه مانعی از جمیع جهات مانند عمال توجیه کننده و عدم رافع مسئولیت نباشد فاعل جرم می تواند مورد تعقیب و مجازات قرار گیرد بدین شکل این قانون است که وظیفه تعریف جرم را بر عهده دارد.
ـ نتایج وجود عنصر قانونی: وقتی می گوییم که برای هر جرمی باید قانونی از قبل تدون شده وجود داشته باشد لذا طبیعی است که نمی توان اعمال مقدم بر وجود قانون را مجرمانه تلقی کرد به ع بارت دیگر قانون برای آینده است و آنگهی مشخص بودن هر جرم و تعیین میزان مجازات به شکلی سریع ما را از هر گونی امکانی برای قیاس در امور جرایی ممنوعه می کند.
ـ دو قاعده مهم ناشی از توجه به عنصر قانونی و اصل قانونی بود مجازاتها به شرح ذیل است:
اصل قانونمند بودن اقدامات تامینی و تربیتی
اقدامات تامینی و تربیتی تدابیری هستند که اولا برای پیش گیری از جرایم بکار می روند ثانیا ادعای جانشینی مجازاتها را دارند اصل قانونمند بودن اقدامات تامینی و ترتیبی می بایست رعایت گردد. لازم به یاد آوری است که قانون در زمینه این اقدامات با چنان دقتی تدوین گردد که مانع جهت وصول به اهداف اولیه این اقدامات ایجاد نکنند ذکر این نکته ضروری است که اصل شخصی بودن وتساوی مجازاتها بر
دانلود تحقیق کامل درباره نظارت یا کنترل سلسله مراتبی چیست