در تحقیق "اصول طراحی فضاهای تجاری " سعی شده با بررسی عوامل نشانه شناسی این فضاها در کنار اصول و ضوابط و استاندارد های مورد نیاز برای طراحی این فضاها به چهارچوب جامعی از برنامه های فیزیکی و ریزفضاهای مورد نیاز این بخش از معماری دست یابیم. در این راستا مهمترین عناوین مندرج در تحقیق به صورت زیر ارایه گردیده است:
- بررسی مفاهیم پایه موثر در طراحی فضاهای تجاری (تجارت، کالا، عرضه)
- بررسی انواع بازارهای تجاری (بازار برون شهری، بازار شهری، بازار ناحیه ای، بازار محله ای و همسایگی)
- بررسی موارکز خرید، پلازاها، مال های نواری، مراکز خرید منطقه ای، فروشگاه های زنجیره ای، و ...
- اصول و روند شکلگیری مراکز خرید زنجیره ای
- بررسی استاندارد های طراحی مراکز خرید (استاندارد ساختمان، استاندارد چیدمان، استاندارد تاسیسات و ...)
- اصول نشانه شناسی مراکز خرید در دنیای تجارت
- بررسی نشانه های محیطی مراکز تجاری
- بررسی وجوه فضاهای تجاری (وجه نمادین، وجه شمایلی، وجه نمایه ای)
- بررسی نمونه های خارجی و داخلی فضاهای تجاری طراحی شده
- برنامه های فیزیکی و عملکردی فضاهای تجاری (عرصه تجارت، عرصه اداری، عرصه خدماتی)
- و...
این تحقیق در قالب فایل ورد و در 63 صفحه ارایه شده است.
دانلود تحقیق اصول طراحی فضاهای تجاری