عنوان: خصوصی سازی صنعت بیمه
تعداد صفحه: 10
مقدمه:
- چشم اندازی بر خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران
صنعت بیمه در سطح دنیا یکی از صنایع گسترده، پیچیده و حیاتی می باشد. در قرن حاضر فعالیتهای اقتصادی به نحوی شکل گرفته که تداوم آن بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. صنعت مذکور سالانه حجم ارزشی قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. حجم مذکور در سال 2000 به 2444 میلیارد دلار می رسد که در مقایسه با حجم سایر فعالیتهای اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی می باشد.
- کاربرد فناوری اطلاعات و برنامه ریزی سیستمهای اطلاعاتی در صنعت بیمه
بیمه ملت
محیط کسب و کار امروز با ویژگی هایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی ، ظهور پارادایم های جدید و تحولات تکنولوژیک که باعث شکل گیری مولفه های جدید و پیکربندی های موجود می شود، محیطی با درجه عدم قطعیت بالا و آکنده از مکانیزم های تاثیر گذاری پیچیده می باشد که امکان پیش بینی آینده در آن تقریبا ناممکن است. در این میان ، اگر کارکرد برنامه ریزی راهبردی در دنیای پر از تغییر امروز ، توانمندسازی مدیران جهت خلق مزیت رقابتی دانسته شود، ضرورت توجه به بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی راهبردی اطلاعاتی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. از اینرو، با توجه به فلسفه با ارزش وجودی صنعت بیمه در جامعه و بازارهای مالی ، اقتصادی و
خصوصی سازی صنعت بیمه