مایکل پورتر اولین کسی بود که به طور خاص به مفهوم استراتژی رقابتی پرداخت ، او در سال 1980 کتاب استراتژی رقابتی خود را بوسیله انتشارات فری پرس به بازار عرضه کرد. از دیدگاه پورتر، برای غلبه بر حریفان قدرتمند در بازار رقابت ،باید به سلاحی مجهز شد که احتمال شکست را به حداقل برساند. شاید گفتن چنین سخنی به زبان ساده باشد اما در عمل بسیار سخت است. از دیدگاه پورتر، استراتژی های رقابتی ، به سازمان ، این امکان را می دهد که از سه زاویه متفاوت از مزیتهای رقابتی خود بهره گیرد.
این زوایا عبارتند از: رهبری هزینه ها، متمایز ساختن محصولات یا خدمات و تمرکز بر محصول یا خدمتی خاص .
این سه دیدگاه، استراتژی های عمومی پورتر هستند:
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت تاثیر جودو بر بازاریابی - 15 اسلاید