مشخصات این فایل
عنوان: پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 100
این پروژه درمورد پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور می باشد.
خلاصه آنچه در پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور می خوانید :
تخصیص هزینه دستمزد:
دایره حسابداری صنعتی با استفاده از کارت حضور وغیاب و کارت اوقات کارکنان بعنوان مبنا، جمع هزینه دستمزد شامل سهم کارفرما بابت بیمه اجتماعی کارکنان و نظایر آن را به تک تک سفارشها، خطوط تولید و یا محصولات تخصیص می دهد. در برخی از شرکتها این تخصیص توسط دایره حقوق و دستمزد انجام میگیرد و نتیجه کار به دایره صنعتی ارسال می گردد. جمع هزینه حقوق ودستمزد با دستمزد تخصیص یافته به سفارشات مختلف، خطوط تولید و یا محصولات گوناگون می باشد.
اطلاعاتی که در سیستم حسابداری این شرکت لازم می باشد شامل موارد زیر می باشد:
(حق جذب+ حق پست + حقوق ثابت) × نرخ = اضافه کاری
حداقل حقوق طبق تعرفه وزارت کار: 2.196.0000 ریال سال 1387
معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد: 227.000 ریال
نرخ بیمه سهم کارفرما: 23% (20% بیمه تامین اجتماعی و3% بیمه بیکاری)
نرخ سهم کارگر: 7%
حق اولاد: 219.600 ریال
حداکثر حق اولاد دریافتی تا دو فرزند می باشد.
نرخ اضافه کاری 40% ثابت می باشد.
در این شرکت نوبت کاری، شبکاری و کار در روزهای تعطیل (تعطیلات رسمی) رعایت نمی گردد و در زمان های غیر از ساعات کار رسمی شرکت 40% اضافه کاری محاسبه می گردد. ساعت کار رسمی این شرکت از ساعت 8:30 صبح تا 16 بمدت 7:30 ساعت می باشد. ساعت کار رسمی در 30 روز 220 ساعت می باشد.
هزینه غذا هر وعده 10.000 ریال
حق خوار و بار و مسکن 100.000 ریال
حق شیر: 25.000 ریال
سقف بیمه پرداختی به مبلغ 1.060.000 ریال می باشد.
این شرکت برای افرادی که در آستانه بازنشستگی می باشند حسابی تحت عنوان « مابه التفاوت متفرقه» در نظر می گیرد که هزینه حقوق و دستمزد ناخالص فرد مذکور را افزایش داده در نتیجه هزینه بیمه اجتماعی بیشتری پرداخت گردد. نوعی مساعده به این افراد می باشد تا در زمان بازنشستگی حق بیمه بازنشستگی بیشتری دریافت نمایند.
با افزایش حساب مابه التفاوت متفرقه هزینه ها را که افزایش داد و موجب افزایش حق بیمه گردید کاهش می یابد و از حساب حقوق و دستمزد نوعی تهاتر می شود.
برای درک بیشتر این مسئله به لیست حقوق و دستمزد کد پرسنلی 4161028 مراجعه گردد.
حق پست: این مبلغ بابت سرپرستی افراد از قسمتهای مختلف در حسابها منظور میگردد. نوعی توافق بین کارفرما و پرسنل می باشد که اجباری نمی باشد.
حق شورا: 150 ریال ثابت بابت خدمات شوراهای تشکیل شده منظور می گردد.
بیمه تکمیلی سهم پرسنل: شرکت قراردادی را با بیمه البرز بسته است که به موجب آن درصدی از حق بیمه را کارفرما به شرکت بیمه می دهد تا مسائل غیر مترقبه را پوشش دهد.
وام ضروری : تا سقف 5.000.000 ریال ویژه پرسنل می باشد.
وام مدیریت: سالانه شرکت در تعطیلات تابستانی وایام عید تصمیم می گیرد به پرسنل مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت نماید. ...(ادامه دارد)
تسهیم هزینه های دوایر خدماتی
شناسایی نوع و تعداد دوایر خدماتی در یک کارخانه به عملیات کارخانه، ماهیت دوایر و میزان کنترل مورد نظر از هزینه های سرابر ساخت بستگی دارد. ابتدا هزینه های سربار حسب مورد بشکل مستقیم یا از طریق تخصیص به کلیه دوایر اعم از خدماتی و تولیدی منظور می شوند. سپس هزینه های هر یک از دوایر خدماتی باید برمبنای مقیاس مشترک که با علل وقوع هزینه های هریک از دوایر خدماتی همبستگی نزدیک دارد به دوایر تولیدی و سایر دوایر خدماتی یا تنها به هزینه دوایر تولیدی تخصیص یابد. این تخصیص می تواند برمبنای تعداد کارکنان، کیلووات ساعت برق مصرفی، فضای اشغالی، ارزش دارایی یا هزینه مواد مورد درخواست برای مصرف انجام گیرد. در هر حال هزینه دوایر خدماتی نهایتاً باید بمنظور تعیین نرخهای از پیش تعیین شده جذب هزینه های سربار و سایر مقاصد با دوایر تولیدی سرشکن شوند. برای سرشکن کردن هزینه های دوایر خدماتی سه روش وجود دارد:
1- روش مستقیم
2- روش یکطرفه
3- روش دوطرفه یا متقابل
روش مستقیم: در برخی کارخانجات هزینه دوایر خدماتی مستقیماً به دوایر تولیدی تخصیص می یابد و فرض می شود که دوایر خدماتی خدمات خود را تنها به دوایر تولیدی عرضه می کنند. این رویکرد روش مستقیم نامیده می شود.
روش یکطرفه: در این روش تخصیص هزینه دوایر خدماتی براساس ترتیبی مشخص و از پیش تعیین شده به دوایر دیگر سرشکن می شود. روش یکطرفه را روش پلکانی یا متوالی نیز نامیده اند، زیرا هزینه هر یک از دوایر خدماتی بر مبنای توالی وترتیب خاص یک به یک تخصیص می یابند و به ترتیب حذف می شوند.
روش دوطرفه (متقابل): هنگامی که دوایر خدماتی به یکدیگر سرویس می دهند تخصیص هزینه های دوایر خدماتی بر مبنای بکارگیری روش یکطرفه بهش کلی ناقص انجام می گیرد زیرا دایره خدماتی که تخصیص هزینه آن اولویت دارد قبل از دریافت هرگونه هزینه ای از دوایر خدماتی دیگر، هزینه آن تخصیص می یابد.
روش دوطرفه را برخی « روش ریاضی یا جبری» نیز می نامند. این روش از روشهای دیگر دقیق تر است.
شرکت نوظهور در سیستم تسهیم هزینه از روشهای مستقیم و یکطرفه استفاده می کنند.
شرکت نوظهور مبلغ 1.000.000.000 ریال هزینه غذای متحمل شده در فروردین ماه سال 1387 را بین دوایر تولیدی، خدماتی و دوایر اداری و تشکیلاتی تسهیم می نماید که به شرح زیر می باشد: ...(ادامه دارد)
انبارها:
انبار مکانی می باشد معمولاً سرپوشیده که می توان مواد، کالای نیم ساخته، محصولات، خدمات و دارایی های بلا استفاده و دیگر اقلام را در آن نگهداری نمود. در انبارها افرادی خدمت می کنند از جمله مسئول انبار یا انبار دار- انبارگردان – خدمه و دیگر. این شرکت دارای پنج انبار می باشد از جمله:
1- انبار مواد اولیه: همانطور که از نامش پیداست مواد اولیه ای که هنوز برای بهره برداری لازم نیست در انبار نگهداری می کنند.
2- انبار یدکی: لوازم یدکی- تعمیراتی و تجهیزاتی که برای حفظ دیگر موارد کاربرد دارد در این انبار نگهداری می شود مثل دستگاه جوش و همینطور دستگاهها و ماشین آلاتی که فعلاً از آنها بهره برداری نمی کنند در انبار نگهداری می شود.
3- انبار مواد نیم ساخته: کالاهایی که از جریان تولید به دلایلی قبل از اتمام مراحل تولید از چرخه خارج می کنند را در این انبارها نگهداری می کنند. دلایلی مثل: از کار افتادن ماشین آلات تولید- تورم شدید- نرسیدن بموقع مواد اولیه- تصمیمات استراتژی مدیریت و ...
4- انبار محصول: محصولات نهایی که چرخه تولید را کاملاً به اتمام رسانده اند برای فروش و یا نگهداری موقتاً در انبار نگهداری می گردند.
5- انبار خدمات: بخشی از ملزومات مصرفی و مواد غذایی را شرکت در این انبار نگهداری می کند. ...(ادامه دارد)
خلاصه تحقیق
با یاری خداوند، تلاش ناچیز بنده و کمک دیگر عزیزان تحقیق کوچکی از شرکتی بزرگ را به انجام رسانیده ام. رویه های حسابداری این شرکت با اصول و استانداردهای حسابداری مطابقت می نمود. تئوریهای حسابداری که تا به امروز آموخته ام در عملکرد حسابداری شرکت مشاهده نموده ام. نسبت به بزرگانی که در این حرفه حضور دارند با درک کمی که بنده نسبت به این حرفه دارم کاستی هایی در عملکرد شرکت وجود دارد که اشاره ای به گوشه ای از آن می کنم. با مطالعه صورتهای مالی شرکت نوظهور اقدام به نسبت گیری نمودم که با توجه به نسبت های بدست آمده مدیریت منابع مالی و عملکرد مالی شرکت را به نسبت ضعیف مشاهده کردم. مثلاً زیان انباشه این شرکت رقم بالایی می باشد که در حسابهای حقوق صاحبان سهام در تراز نامه وقتی دخالت داده شد حقوق صاحبان سهام رقم منفی را به ما نشان می دهد . یعنی اگر سرمایه گذاری هم بخواهد از شرکت خارج گردد نه تنها سرمایه اولیه خود را به دست نخواهد آورد بلکه زیان تامین مالی را هم متحمل خواهد شد. همینطور در نسبت نقدینگی شرکت. میزان بدهیها به حدی می باشد که دارایی های جری کفاف بدهی های جرای را نمی دهد و همینطور در نسبت آنی. نسبت کم نقدینگی معرف این است که یک یا چند دارایی یا بدهی جاری در سطح مطلوب قرار ندارند. به همین دلیل باید سعی گردد دارایی های جاری شرکت را افزایش دهیم. در این شرکت میزان دارایی های جاری بسیار بالاتر از میزان دارایی های غیر جاری می باشد که این مسئله می تواند در شرکتهایی که از مخاطره بالایی برخوردار است بسیار مطلوب باشد. زیرا در شرایط مخاطره نقد کردن دارایی های غیر جاری هم زمانبر می باشد و هم ممکن است مجبور به متحمل زیان گردیم ولی میزان دارایی های جرای در این شرکت مطلوب نیست با توجه به بدهیها و شرایط مخاطره.
نسبت بدهی ها به دارایی ها باید کمتر از یک باشد. نسبت بالاتر از یک نشانگر فزونی بدهیها بر دارایی های شرکت می باشد که در این شرکت هم چنین اتفاقی افتاده است. ...(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب مقاله پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور
مقدمه
تاریخچه فعالیت شرکت
موضوع شرکت
1 فعالیت اصلی شرکت
شرح فرایند تولید پوشاک کامل بچه
شرح فرایند تولید دستمال کاغذی چینی
شرح فرایند تولید نوار بهداشتی بالدار
بررسی شرح وظایف در واحد حسابداری (مالی- صنعتی)
اهم اقدامات، مشکلات سال 1380 و برنامه آتی شرکت
سیستم جامع حقوق و دستمزد
3- تخصیص هزینه دستمزد:
استهلاک پذیری داراییهای ثابت یا بلندمدت
خلاصه اهم رویه های حسابداری
تسهیم هزینه های دوایر خدماتی
کدینگ ها وکد مراکز
حواله ها و رسیدها:
انبارها:
صورتهای مالی
حسابها و اسناد دریافتنی تجاری
- سایر حسابها و اسناد دریافتنی
7- موجودی مواد و کالا
8- سفارشات و پیش پرداختها
10- سرمایه گذاریهای بلند مدت
12- حسابها و اسناد پرداختنی تجاری
14- پیش دریافتها
16- سود سهام پیشنهادی و پرداختنی
18- ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان
21- فروش خالص
بهای تمام شده کالای فروش رفته
23- هزینه های عمومی، اداری و فروش
خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی
26- خالص سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی
- تعدیلات سنواتی
30- تعهدات و بدهیهای احتمالی
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری:
منابع و ماخذ تحقیق
دانلود پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور